המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מעניק לסטודנטים בקריית שמונה, בחצור הגלילית ובגולן מלגות בהיקף של עד 75,000 ש”ח לרשות

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מעניק לסטודנטים בקריית שמונה, בחצור הגלילית ובגולן וברשויות נוספות בגליל, מלגות בהיקף של עד 75,000 לכל רשות. במסגרת זאת המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל הקצה כ- 10 מיליון שקלים למלגות לסטודנטים בנגב בגליל ובפריפריה החברתית.

המלגות ינותבו לסטודנטים דרך הרשויות המקומיות כאשר 600 מלגות בסך 5,000 ש”ח כל אחת בסכום כולל של 6 מיליון ש”ח יועדו עבור מסלול כללי בו הסטודנט יוכל לקבל את המלגה עבור כל תואר אקדמאי המוענק על ידי מוסד להשכלה גבוהה.

מסלול נוסף יכלול 600 מלגות בסכום כולל של 3 מיליון ש”ח עבור מקצועות המצויים במחסור באזורי הנגב והגליל על מנת לתמרץ את הסטודנטים לרכוש השכלה בתחום ולאחר מכן לעבוד בו.

המסלול השלישי יכלול 200 מלגות בסכום כולל של 1 מיליון ש”ח עבור מקצועות בתחום החקלאות על מנת לחזק את החקלאות הארץ ישראלית ולהחזיר את הצעירים לענף.

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר ואילן שוחט מנכל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל
צילום: המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל

השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל עודד פורר: ״המלגות משמעותיות לכל סטודנט ובעיקר לסטודנטים בפריפריה. 10 מיליון השקלים שיועברו לרשויות, מהווים אמצעי משלים לעידוד הגירה חיובית זאת לצד המשך חיזוק המעטפת בכל תחומי החיים לצעירים ולכלל התושבים בנגב ובגליל״.

אילן שוחט מנכל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל: ״הענקת המלגות לסטודנטים תחזק גם את הרשויות בגליל וגם את מוסדות ההשכלה הגבוה, כשהמלגות יאפשרו לרשויות למשוך אליהן צעירים. זהו צעד ראשון מסוגו שהמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בהיקפים תקציביים כאלו במטרה לחזק את הצעירים בגליל והמוסדות האקדמיים״.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn