צילום: שגב דהן.

הצלחה לשוק האיכרים של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בשיתוף אשכול גליל מזרחי

שוק האיכרים ״תוצרת הארץ״ של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל בשיתוף אשכול גליל מזרחי ומועצה אזורית הגליל העליון התקיים ביום שישי (16.12.2022) עם 2,000 מבקרים שהגיעו למנפטה שבאגמון החולה. תושבי הגליל המזרחי נהנו ממגוון תוצרת חקלאית בשוק איכרים חדש שהוקם לראשונה על ידי המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ואשכול גליל מזרחי.

האירוע היה הראשון מתוך 10 שווקים נודדים שיעברו ברשויות האשכול: הגליל העליון, מבואות החרמון, יסוד המעלה, עין קיניה, ראש פינה והגולן. האירוע הבא יתקיים ביום שישי ה 3.2.2023 במנפטה

צילום: שגב דהן.

באירוע החגיגי שחנך את האנגר המנפטה השתתפו מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אילן שוחט, יו”ר אשכול גליל מזרחי, בני בן-מובחר, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, מנכ״ל אשכול גליל מזרחי, יורם אזולאי, תושבים רבים מרחבי רשויות האשכול ומטיילים.

המבקרים נהנו מהופעות חיות של תלמידי מרכז קלור ומהפנינג לכל המשפחה שכלל עמדת צילומים משעשעת ב”טנדר” מקרטון וקבלת מגנט במתנה.

שוק האיכרים המפוקח שנקרא ״תוצרת הארץ״ הוקם במטרה לעודד צריכה של מגוון תוצרת חקלאית מקומית טרייה וליצור מפגש בלתי אמצעי עם החקלאים המקומיים למכירת תוצרתם ללא עלויות הקמת הדוכן. הקמת השוק נעשתה במסגרת מהלך להקמת שוקי איכרים ברחבי הנגב, הגליל והפריפריה, בהיקף של 10 מיליון ש”ח.

בשוק הנודד בין רשויות האשכול שיעבור בין הגליל העליון, מבואות החרמון, יסוד המעלה, עין קיניה, ראש פינה והגולן מכרו, עשרות חקלאים ויצרנים מקומיים לקהל המבקרים הרב, את כל הטוב של הגליל והגולן טרי טרי מהשדה, פרדס, יקב, משתלה, מבשלה, מגבנה, מכוורת, בית בד ועוד.

צילום: שגב דהן.

מנכ”ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אילן שוחט: ״החקלאות היא אבן-יסוד בהתיישבות, בשמירה על הגבולות ובחוסן הכלכלי והחברתי. השוק החדש באשכול גליל מזרחי הוקם לצד כ-10 שוקים נוספים בגליל וביניהן, טבריה, מעלה יוסף, מטה אשר, משגב, כרמיאל ועוד רשויות בנגב ובגליל ויעודדו צריכה מקומית שתסייע לפיתוח כלכלי ואיזורי ולחשיפת ההזדמנויות התיירותיות עבור מבקרים בנגב ובגליל”.

יו״ר אשכול רשויות גליל מזרחי בני בן-מובחר: “האשכול נותן חשיבות עליונה לענף החקלאות שהינו חלק בלתי נפרד מאזור הגליל המזרחי והגולן. השוק המרשים והמוצלח מוכיח שחקלאות אינה רק מקור פרנסה אלא אידיאולוגיה ודרך חיים. אנו אזור חקלאי מובהק, שמייצר תוצרת חקלאית בהיקפים גדולים ורבים מתושבי האזור מתפרנסים מחקלאות. יש לנו חקלאים מנוסים ומצוינים, שפע יקבים, יזמים בתחום המזון וגם מוסדות אקדמיים תומכים לפיתוח חקלאות, פודטק ואגריטק. אנו פועלים לקידום התחום והפיתוח הכלכלי האזורי, שמחים להשיק את המיזם באזורנו ומברכים על הידוק הקשר בין הקהילה לחקלאים”.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “ברצוני לברך על היוזמה הנהדרת הזאת, אשר בזכותה יכלו חקלאים מהאזור להציג את התוצרת המובחרת שלהם ולספר באמצעותה את סיפורו של חבל הארץ המופלא שלנו. כזכור, כל 29 קיבוצי המועצה נשענים גם על חקלאות ושמחנו לארח את המפגש הראשון בסדרת המפגשים המתוכננת”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn