צילומים: תקשורות

ביום חמישי האחרון (19/11) התקיים מפגש חירום של ראשי רשויות ומנהלי מלונות וכפרי נופש בגליל ובגולן, שהתקיים במלון גליליון בעמק החולה. ראשי הרשויות דרשו ממשלת ישראל, משרד הבריאות, וועדת הקורונה, שפיות והוגנות ואמרו כי, יש להחזיר במידית, את המלונות וכפרי הנופש בגליל ובגולן לפעילות, לסייע לכלכלת האזור הקורסת, לאפשר לאזרחי ישראל נופש בצפון המוריק והיפיפה, בעונה זו. וציינו כי, הם מברכים על פתיחת מלונות אילת וים המלח.

גיורא זלץ ראש מועצה אזורית הגליל העליון אמר: “מלונות וכפרי נופש בגליל ובגולן הם אי ירוק. סביבם, שטחי טבע עצומים, שמורות, נחלים, שדות חקלאיים והרבה אויר נקי. כך שכל מלון וכל אטרקציה מהווים בעצם אי ירוק. אנחנו הפתרון לאפשר לעם ישראל חופשה בטבע במרחבים הפתוחים והבטוחים”.

שמעון סוויסה מועצה מקומית חצור הגלילית אמר: “העובדה שבתי המלון באילת ובים המלח פתוחים הינה בשורה גדולה. אין ספק כי גם הגליל העליון חייב להיות חלק ממפת התיירות שנפתחת בישראל. הגליל יודע לפעול לפי הכללים החדשים של התו הסגול, ולאפשר פתיחת עסקים, מסעדות, בתי מלון, ואטרקציות. על הממשלה להתעשת ולהבין כי גם אזור הגליל העליון קורס כלכלית, ויש להחזיר את יכולת הפרנסה לתושבי הגליל והגולן”.

מוטי חטיאל ראש מועצה מקומית ראש פינה אמר: “הגליל כולו ירוק ומהווה צימר אחד גדול. יש לנו כאן מרחבים וטבע מופלא. בגליל ובגולן בתי מלון נראים כמו צימרים, בעלי קומה או שתיים ולכן מיותר להפריד את פתיחת המלונות בגליל ממתווה פתיחת הצימרים. אנו מבינים כי המדינה נוקטת באחריות, במגיפה שלא הכרנו, המצב אינו פשוט למקבלי ההחלטות, אך אנו מציעים למדינה לקחת עלינו, ראשי הרשויות, את האחריות”.

חיים אוחיון הבעלים של מלון גליליון ודובי בנארי מנכ”ל מלון פסטורל שהשתתפו במפגש החירום, אמרו כי מלונות וכפרי נופש בגליל ובגולן פרושים על פני שטח גדול נרחב ומרווח ללא צפיפות, מבודדים מהישובים דלי האוכלוסין ומאפשרים תנועה ללא חיכוך עם התושבים, ופיקוח מלא של הנחיות משרד הבריאות בזכות מיקומם המבודד. “המלונות וכפרי הנופש מעסיקים אלפי אנשים ומפרנסים מאות משפחות במעגלים הקרובים והרחוקים. אנו דורשים מהממשלה לאשר פעילות של ענף התיירות על פי מתווה ים המלח ואילת”.

אמיר חייק יו”ר התאחדות המלונות בישראל שלח ברכתו ליוזמי המחאה ואמר :”המלונות בישראל בטוחים ועובדים לפי התו הסגול של משרד הבריאות. מודל האיים הירוקים באילת ובים המלח, מבורך אך הוא צריך להיות צעד ראשון בדרך לפתיחת כל המלונות לטובת השפיות של תושבי ישראל ולטובת המלונות ועובדי המלונות אשר עשרות אלפים מהם עדיין יושבים בבית”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn