השבוע יצאו חברי הנהלת מועצה אזורית הגליל העליון לסיור בהר דב, אשר נחשב לגזרה ה”חמה” ביותר בגבול עם לבנון, ומפגש הגבולות עם סוריה. בתחילת היום נסעה המשלחת לביקור בכפר רג’ר, שם נערכה תצפית לכיוון לבנון והתקיים מפגש עם ראש המועצה המקומית, אחמד פתאלי. פתאלי סקר בפני המשלחת את ההיסטוריה המורכבת והמרתקת של הכפר, שהינו סורי-עלאווי, ומשנת 2000 חצוי בין ישראל ללבנון.

צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

המשך הסיור בתצפית על צפון ישראל ודרום לבנון ממצפה רמתא, אחת הפסגות של הר דב (כתף שיאון). אל”מ יהודה ואך, מפקד עוצבת חירם (חטיבה 769), סקר בפני הנוכחים את הגזרה עליה הוא מפקד, על שלל האתגרים שהיא מציבה בפני צה”ל. משם המשיכה המשלחת במעלה הר דב עד לפסגת החרמון, שם העביר ישי אלף מאיילת השחר הרצאת מורשת קרב מרתקת אודות כיבוש החרמון במלחמת יום הכיפורים. היום הסתיים בסיור ביישוב הגבוה ביותר בישראל, מג’דל שאמס.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “אנחנו לא נותנים לנוף הפסטורלי, לנחלים השוצפים ולציוצי הציפורים לבלבל אותנו, או להשכיח מליבנו את קרבתנו לגבול ואת האתגרים עמם אנו עשויים להתמודד בשעת חירום. היה חשוב לי ולצוות ההנהלה לבחון מקרוב את הגזרה, לשוחח עם מפקדי הצבא והמנהיגים הפוליטיים של האזור ולהעמיק את הידע שלנו בכל הקשור להיסטוריה של המקום ולמשמעויות הגיאו-אסטרטגיות שלו.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn