פרשת מצורע-שבת הגדול

פרשת מצורע-שבת הגדול
בפרשה מובאים בפירוט דיני ההטהרות של המצורע.
אחד הדברים שצריך לעשות המצורע הוא להביא מנחה, אך מה קורה אם אין ביכולתו הכלכלית להביא ואיך זה קשור לפסח?
וְאִם־דַּ֣ל ה֗וּא וְאֵ֣ין יָדוֹ֘ מַשֶּׂ֒גֶת֒
אדם שקשה לו להביא מנחה, יש פתרון, יש אלטרנטיבה, הוא מביא משהו שמותאם ליכולות שלו.
ומדוע חשוב לציין זאת? כי דווקא אותו המצורע שדיבר לשון הרע על האחר לא ראה את אותה אלטרנטיבה בדיבור, מה הכוונה?
הרבה פעמים דיבור לשון הרע נאמר על ידי כך שאנו רואים את העולם בעין לא טובה, אנו שופטים מהר מדיי, אנחנו מדברים מתוך הרגש האינטואיטיבי שלנו, ולא נכנסים רגע לנעליו של האחר, אנו לא מנסים להבין אותו, לדון אותו לכף זכות, ואנחנו נשאבים למקום דַּ֣ל ואז אֵ֣ין יָדנוֹ֘ מַשֶּׂ֒גֶת֒ את אותה ראיית הטוב כלפי האחר, וכשם שלמצורע יש אלטרנטיבה בהטהרות שלו אחרי המעשה גם אנחנו צריכים לנהוג בדרכים חלופיות לפני המעשה, רגע לעצור את הדיבור ולאמן את עצמנו לדבר אחרת מתוך ראיית הטוב לבחור אלטרנטיבה אחרת מלשון הרע.
“דרך הילוכה הביטה בעינים טובות על כל מקום שעברנו ועל כל אדם שעבר עלינו.”(מתוך תהילה, ש״י עגנון).


ואיך זה מתקשר לפסח?
לפני שאנו מתיישבים בשולחן ליל הסדר, האם ראינו את אלו שידם אינה משגת? האם עצרנו רגע והסתכלנו אם יש מישהו שצריך עזרה “כָּל דִכְפִין יֵיתֵי וְיֵיכֹל, כָּל דִצְרִיךְ יֵיתֵי וְיִפְסַח” האם יש מישהו שזקוק לנו שנראה אותו, שנעזור לו? שנזמין אותו? אולי הוא מרגיש עדיין מחוץ למחנה ורוצה להרגיש שייך? כל הרעיון של קִמְחָא דְּפִסְחָא שאנחנו לא חייבים, אף אחד לא מכריח אותנו, אך כשם שננהג ברגישות כלפי האחר נעניק ממה שניתן לנו, נוכל לעמוד ביום הגדול ולהרגיש חירות אמיתית ולפנות מקום לחמש לשונות הגאולה.
וְהוֹצֵאתִי-תוציאו מאיתכם אנרגיות שליליות ותלמדו לשחרר את כל מה שמעכב וחוסם בדרך, תוציאו את המידות הלא טובות, תוציאו לפועל את הכוחות האדירים שיש בכם.
וְהִצַּלְתִּי-תעשו משהו טוב למישהו, ולו המילה הקטנה ביותר שמאירה את הנפש, ותנסו גם להציל את עצמכם מריצוי ורדיפה אחרי החומר, תהיו למצילי נפש אחת שהיא עולם ומלואו.
וְגָאַלְתִּי-תגאלו את עצמכם מרגשי האשמה, מעצבות וכעס, ותתרחקו ממה שלא עושה לכם טוב, תאמינו בגאולה.
וְלָקַחְתִּי- תקחו את השפע שהעולם מציע, את הדברים שבונים אתכם, תקחו שליחים טובים שילוו אתכם במסע הזה, תקחו אתכם תמיד תפילה, שתחבר אתכם למקורות הכוח שלכם, תקחו סליחה.
וְהֵבֵאתִי- תביאו חמלה, שמחה ואמונה, תביאו עין טובה, אהבה רגישות וסבלנות, תביאו עשייה, תבנו עולם בחסד, תביאו אור לעולם ותביאו תודה.
הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה׳ הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא
שנזכה לימים של חירות ושנזכה להוצאתי והצלתי וגאלתי ולקחתי והבאתי של כל החטופים והחיילים.
❤שבת הגדול שלום❤
דרורית דוידי

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn