רובוטיקה לילדים בצפת

רובוטיקה לילדים בצפת

שיתוף הפעולה בין גליליום, שותפות רב מגזרית והזרוע החינוכית של אשכול גליל מזרחי לחינוך מדעי וטכנולוגי – שמטרתה קידום דור העתיד- עם העיר צפת הולך ומעמיק, כשהמרוויחים העיקריים הם דור העתיד: הילדים.
כחלק משיתוף הפעולה עם כלל הגורמים בעיר, משתתפים ילדי האזור בתוכנית רובוטיקה של המרכז האקדמי “גליליום צפת”, בה הם לומדים כיצד לבנות רובוט שיכול לנסוע בזוויות שונות, התלמידים עובדים עם ערכות רובוטיקה של Wedo ונעזרים בטאבלטים. התוכנית ניתנת לתלמידי בית ספר “נוף הרים” ממרום הגליל, אשר לומדים במכללת צפת.


התוכנית בשותפות ומימון מועצה אזורית מרום הגליל.
פלאיה ברוך מביריה, מדריכת תוכניות מדעיות לילדים ונוער מטעם מכללת צפת משתפת: “מנקודת השקפתי כמדריכה בתוכנית הרובוטיקה, בתוכנית זו ניתנת לילדים הזדמנות ייחודית להתמודד עם משימות שונות. מבניית הרובוט מחומרים קטנים ועדינים, בה נדרשת מוטוריקה עדינה ועד לתכנות הקוד השולט על תנועת הרובוט- דבר המאפשר לתלמיד להתנסות בעקרונות התכנות באופן חוויתי ויישומי. מעבר לחוויה שך התלמיד בבניית ותכנות הרובוט, התלמידים מועשרים בחומרים לימודיים המרחיבים את הבנתם ואת תכנון פעולותיהם, כל זאת בנוסף לתחושת המסוגלות הניתנת לתלמיד מעצם הצלחתו בכל שיעור מחדש לבנות רובוט ולגרום לו לפעול כרצונו. תוכנית הרובוטיקה היא מתנה וזכה כל תלמיד המשתתף בה”.
מאיה וכרמית – (מחנכות ג-ד): “במסגרת התכנית שמנו לב כי המדריכים, גל ופלאיה, הובילו את התלמידים לחשיבה בתהליך הבנייה, גם אם נתקלו בקשיים בדרך. בנוסף, אהבנו שהמדריכים שמו דגש על שיתוף הפעולה בעבודה הקבוצתית והיכולת להגיע לתוצר סופי כשכל חברי הקבוצה לוקחים בכך חלק.”
יובל ועופרי (תלמידות ד’): “אהבנו שכל פעם היו מביאים לנו משהו אחר לבנות. הכי אהבנו להצליח כשגל ופלאיה היו נותנים לנו משימות קשות”.
יונתן (כיתה ג): “היה כיף לבנות כל מיני רובוטים ולראות אותם זזים. גם אהבתי להשתמש בטאבלט ולהבין משם את ההוראות”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn