ההסתדרות במרחב גליל עליון, מטפלות הגיל הרך וקיבוץ כפר גלעדי חתמו השבוע על הסכם המסדיר את תנאי העסקת המטפלות המועסקות בגני הילדים בקיבוץ. מדובר בהסכם ראשון מסוגו ובהסתדרות הכללית אומרים כי מאז תחילת התהליך הביעו עוד מטפלות ממספר קיבוצים ומושבים נוספים את רצונם בהקמת ועד עובדים וחתימה על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם. בין סעיפי ההסכם, שלושה ימי חופשה בנוסף על הקבוע בחוק, קרן השתלמות לכלל העובדים, תוספת ותק ועוד. במעמד החתימה נכחו יו”ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק, דוד כהן מזכיר האיגוד המקצועי והמטפלת ענתי לוי.

צילום: דוברות ההסתדרות

ענתי לוי: “בסיומו של מו”מ ארוך ורצוף בעליות ומורדות, עשינו היסטוריה. הקמנו ועד, והכנסנו את  ההסתדרות לחינוך לגיל הרך בכפר גלעדי, מה שלא היה בתולדות מדינת ישראל. גאה בצוות חינוך גיל הרך של כפר גלעדי גם באלה שחששו להצטרף למהלך. עשינו את זה ובגדול”.

יו”ר ההסתדרות במרחב גליל עליון יונה פרטוק הוסיף כי מדובר בהסכם פורץ דרך שיכול לשרת את כלל עובדות ועובדי החינוך בקיבוצי ומושבי האזור, “לראשונה סייעות הגנים בהתיישבות העובדת התארגנו וחתמו על הסכם קיבוצי הקובע את תנאי העסקתם במסגרת הקיבוצית. שוב התברר כי נושא הביטחון התעסוקתי גובר על כל שיקול אחר וראוי היה שלכל עובד תהיה את ההגנה האלמנטרית מפני שרירות לב והחלטות חד צדדיות מצד המעסיקים. מודה להנהלת הקיבוץ, לדוד כהן מזכיר האיגוד המקצועי ולצוות העובדים המסור על מו”מ ענייני ומקצועי. קיבוץ כפר גלעדי התברך במטפלות איכותיות היודעות להתמודד גם בצד החינוכי וגם לשמור על מעמדם כעובדים”.

 דוד כהן מזכיר האיגוד המקצועי שליווה את התהליך מתחילתו, סיפר כי קיבוץ כפר גלעדי מעסיק הוגן וציין כי הקיבוץ המשיך להפריש לקרן הפנסיה לעובדים שיצאו לחל”ת בתקופת משבר הקורונה, “היו רגעים שחששתי להסכם, אבל הנחישות של העובדים הובילה אותנו להסכם המיוחל. קורא לכלל המטפלות בקיבוצים ובמושבים להצטרף לעשייה ולשפר את תנאי ההעסקה והשכר”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn