בשבוע שעבר (12/4) התקיימה ועדה מקצועית שדנה במפעיל חדש לבית הספר התיכון דנציגר לאחר תשע שנים בהם רשת תיכוני דרכא הובילה את התלמידים למצוינות. ההחלטה לא הייתה מפתיעה שכן הנושא עלה בשנה שעברה לסדר היום הציבורי על כך שרשת דרכא לא תמשיך את פעילותה בעיר. רשת התיכונים “אמית” “ואורט” התמודדו על הפעלת תיכון דנציגר. נכון לזמן זה לא נבחר מפעיל בוועדה המקצועית.

כתבה מאת דנה אלימלך.

תהיות רבות עולות על החלטת דרכא לא להתמודד למכרז על המשך הפעלת תיכון דנציגר. במיוחד לאור העובדה שדרכא השקיעו מיליונים לאורך השנים, ואף לאחרונה בשיפוץ מבנים בבית הספר. עוד אז נטען כי רשת דרכא תדרוש את כספי ההשקעות בחסרה באם לא תמשיך להפעיל את תיכון דנציגר.

חוזה ההתקשרות עם עיריית קריית שמונה הסתיים עוד בחודש פברואר בשנת 2019, כאשר הודיעה רשת דרכא כי היא מסיימת את פעילותה לאחר שהבינו כי העירייה מעוניינים בסיום החוזה. כאמור רשת דרכה לא ניגשה למכרז שנערך השבוע ובכך הסתיימה פעילותה בתיכון דנציגר בעיר. 

ממקורות המקורבים לנושא המכרז להפעלת בית הספר, והגשת המכרז על ידי דרכא, עולים הפרטים הבאים: רשת דרכא הייתה מעוניינת להשתתף במרכז ולהמשיך לנהל את בתי הספר התיכוניים בקריית שמונה. יחד עם זאת בעקבות הדברים שנאמרו על מנכ”ל דרכא בעבר באמצעות ההנהגה הנוכחית, בעירייה נתבקשו להבהיר שהדברים שנאמרו על מנכ”ל רשת דרכא אינם נכונים, ושהעירייה תאשר שהיא מודעת לחוב שקיים לעיריית קריית שמונה כלפי רשת דרכא. הייתה הסכמה לשני הנתונים ומעטפת המכרז כבר הייתה מוכנה להגשה ברשת דרכא. יחד עם זאת, עד רגע הגשת המכרז לא הגיע המכתב המאשר את ההסכמה מעיריית קריית שמונה ולכן מעטפת המכרז לא הוגשה. 

כזכור בשנת 2019 עם ההודעה על סיום ההתקשרות עם רשת דרכא חבר מועצת העיר יורם מלול הגיש שאילתה לראש העיר אביחי שטרן בנושא. בשאילתה חבר המועצה מלול טען כי רשת התיכונים דרכא עצרה את המשך התקציב למרות שהייתה בעיצומו של תהליך לחיזוק מבנים ושיפוץ נרחב של בית הספר. עוד אז מנכ”ל עיריית קריית שמונה יורם ביטון טען כי החוב לרשת דרכא עומד על מיליון ו – 700 אלף ש”ח. 

חבר המועצה מלול בשאילתה לראש העיר שטרן ביקש לדעת מדוע הופסקה הזרמת כספים רבים הנאמדים מעל 2 מיליון ש”ח לבית הספר ותהה על כוונת העירייה להמשך עבודות החיזוק והשיפוץ בבית הספר. מלול העלה בשאילתה טענות גם בדבר מערכת היחסים בין רשת דרכא לעירייה, ואמראז כי אולי הסכסוך הידוע עם רשת ‘דרכא’ הוא שהוביל אל מהלך של סיוםחוזה ההתקשרות עם הרשת.

תגובת הנהלת רשת דרכא: “בתום תשע שנים של פעילות של רשת דרכאבשלשת בתי הספר התיכוניים בעיר קרית שמונה, ניתן לסכם בסיפוק כי היעדים השאפתניים שהוצבו לבתי הספר בתחומים השונים הושגו בזכות השקעות עתק של רשת דרכא בבתי הספר, בזכות ליווי מקצועי מסור ובזכות עבודה משותפת של רשת דרכא עם כלל קהילות בתי הספר. בשנים אלה זכו בתי הספר בהוקרה ברמה הארצית על הישגיהם יוצאי הדופן בשיפור אחוזי הזכאות לבגרות, במצוינות פדגוגית ובחינוך חברתי ערכי.כרשת חברתית פילנתרופית, דרכא אינה גובה חזרה השקעות שהשקיעה בבתי הספר, ואנו שמחים שההשקעות הרבות יעמדו לרשות תלמידי קריית שמונה וצוותי המורים עוד שנים רבות קדימה. למכרז שפרסמה הנהלת העיר לאחרונה, כנדרש לפי חוק, החליטה הנהלת דרכא שלא לגשת מתוך רצון להמשיך לקדם את מהפיכת המצוינות החינוכית המאפיינת אותה באזורים בהם דרכא נדרשת במיוחד בימים אלה בלמעלה מ – 40 בתי ספר ומוסדות החינוך שבניהולה בכל רחבי הארץ”.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “אנו נמצאים בהליך מכרזי לבחירת רשת להפעלת התיכונים בעיר ובאופן טבעי לא ניתן להגיב עד לאחר תוצאות הליך המכרז”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn