ביום רביעי השבוע (20/5) תערך ועדה פריטטית במטרה לפתור את חילוקי הדעות בין ההסתדרות לוועד העובדים ועיריית קריית שמונה בנושא עובדי מיקור חוץ, גזברות וקליטה של עובדי קבלן במקום עובדי עירייה קבועים. דוד כהן מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות אומר כי הם מקווים שהעירייה תסייע להם להתמודד עם בעיית קליטת עובדי מיקור חוץ והגזברות, אך אין לו ציפיות גבוהות שהעירייה תשנה את עמדתה.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילומים: מידע 8

כאמור ביום שני (11/5) ההסתדרות וועד עובדי העירייה הכריזו על סכסוך עבודה של כ-480 עובדי עיריית קריית שמונה בעקבות צעדים חד צדדיים שמקדמת הנהלת העירייה בחסות משבר הקורונה. בתוך כך הגיעו ביום רביעי השבוע לישיבת חירום בעקבות סכסוך העבודה שהוכרז, ראשי ההסתדרות הארצית.

בהסתדרות נמסר כי סכסוך העבודה הוכרז בעקבות החלטת העירייה להפריט שירותי ניקיון ואחזקה ולהעסיק עובדי קבלן במקום עובדים קבועים, ועובדי מיקור חוץ במחלקות הגזברות, החינוך וחשבות שכר, וזאת למרות התנגדות נציגות העובדים וללא התייעצות עם הוועד. לטענת העירייה, אומרים בהסתדרות, הם קלטו עובדי קבלן בתחום הניקיון מכיוון שאינם יכולים לקלוט עובדים בתקופה זאת. אך בהסתדרות אומרים, כי משרד הפנים מאפשר לקלוט עובדים חיוניים, ובתקופה הקרובה עם פתיחת מוסדות החינוך והצורך בשמירת ניקיון, עובדי הניקיון הם חיוניים מתמיד.

כאמור ראשי ההסתדרות הארצית הגיעו לישיבת חירום בקרית שמונה, בנוכחות היועצים המשפטים, מזכירי האיגוד, ונציגים מוועדי הרשויות המקומיות. מההסתדרות נמסר, כי חלק גדול מהישיבה עסק במשבר המתמשך בעיריית קריית שמונה. סוכם כי כל הנושאים שהועלו על ידי ועדי העובדים יועברו לטיפול מידי של ראשי הסתדרות המטפלים בתיקים, ולפתור באופן מידי את כל הבעיות.

יו”ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק: “לצערי עיריית קריית שמונה ממשיכה להתנהל בצורה שפוגעת בעובדיה, וכנראה שהדרך היחידה לפתרון תעבור בבית הדין לעבודה. מאוד מצער שההתנהלות היא כזאת ולנו לא נותר אלא להכין את השטח לצעדים ארגוניים שיגיעו בהמשך. אלו לא יחסי עבודה תקינים וחבל שמנצלים את תקופת משבר הקורונה להרעת תנאי העובדים במקום לבוא לקראתם. נמשיך ונתמוך בעובדות ועובדי העירייה ובוועד העובדים ככל שנידרש”.

יו”ר ועד עובדי עיריית קריית שמונה, שולה עמוס: “אני מאוכזבת מהתנהלות הרשות בכל הנוגע להעסקת קבלנים ועובדי קבלן בכל התחומים בהם עוסקת העירייה, החל בעובדות הניקיון דרך פקידים זוטרים וכלה בפקידים בכירים. עצוב לי שמזלזלים בעובדי העירייה ומוציאים את העבודה שלנו למיקור חוץ בטענה שעובדי העירייה המסורים לא מסוגלים לספק את הסחורה. בתקופה מאתגרת בה אנו נמצאים, מאות ואולי אלפי אנשים מצטרפים למעגל האבטלה והייתי מצפה מהנהלת העיר לקלוט עובדות ועובדים במקום לשלם לקבלנים, דווקא באזור שלנו. ועד העובדים בגיבוי ההסתדרות לא ייתן יד להפיכת העירייה למעסיקה הראשית של עובדי קבלן באזור”.

מזכיר איגוד מקצועי בהסתדרות דוד כהן: “לפני משבר הקורונה לא הצלחנו להגיע להסכמות לגבי עובדי מיקור חוץ והגזברות. לקראת סוף משבר הקורונה העירייה ניצלו את המצב וקלטו עובדות ניקיון לבתי ספר ולגני ילדים, וזה ניצול מצב. במקום לקלט עובדים חדשים במקום העובדים שפרשו מהעירייה הם מביאים עובדי קבלן. בעיריית קריית שמונה צריכים להתבייש על הצעדים החד צדדים במצב חירום”. 

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “אנו נמצאים בעיצומה של תכנית הבראה ופועלים מבוקר עד ערב להבריא את הרשות ולשפר את השירות לתושבי העיר. לעובדי העירייה, לוועד ולהסתדרות חלק חשוב במאמצים שאנו עושים להבראת העירייה ונקווה שהמחלוקות בין הצדדים ייפתרו בדרכי נעם ולשביעות רצון כולם. יש לנו הערכה רבה לעובדים שעושים את עבודתם במסירות ובמקצועיות ואין לנו ספק כי הם יגלו אחריות ובגרות ויחתרו להסכמות, כך שלא יצטרכו לממש את סכסוך העבודה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn