השבוע (שלישי) התקיימה ישיבת מועצת העיר קריית שמונה כשעל סדר היום נושאים שהוגשו על ידי חברי הקואליציה בלבד לאחר שהנושאים שהועלו על ידי חברי האופוזיציה נפסלו. ראש העיר אביחי שטרן נעדר מהישיבה בעקבות המצב הביטחוני שפקד את האזור השבוע וממלא מקומו וסגנו אופיר יחזקאלי ניהל את הישיבה במקומו. הקואליציה הצביעה על הורדה מסדר היום נושא הדמוקרטיה ותביעות השתקה נגד חברי מועצה כפי שהעלה חבר מועצת העיר יורם מלול.

כתבה מאת דנה אלימלך.

עוד על סדר היום חידוש הרכב המועצה הדתית, תקציבים בלתי רגילים, תקציב לתנועות הנוער. חברי הקואליציה ביקשו להוסיף דיון בנושא תב”רים חדשים לסדר היום הצעה שהתקבלה, אך כאשר הועלאו האופוזיציה נדחו. הנושאים של חברי האופוזיציה שנדחו הם דמוקרטיה על רקע תביעות השתקה ותקציבעיריית קריית שמונה.

ביום ראשון השבוע נשלחו הזמנות לישיבת מועצת העיר, לחברי האופוזיציה ישנה אפשרות להעלות נושאים לדיון אך בקשה כזו יש לשלוח עד 48 שעות לפני הישיבה. לטענת חברי האופוזיציה הזימון לישיבת מועצת עיר שנשלחהביום ראשון השבוע לא מאפשרת להיערך ולהגיש מיד עם קבלת הזימון לישיבה  ולכן לא הוכנסו נושאים אלו לסדר היום של ישיבת המועצה ועל מנת לדון בהם במליאת המועצה צריך לקיים הצבעה האם להעלות לישיבה או לא. כל נושאי האופוזיציה שהוגשו נדחו על ידי חברי הקואליציה. לטענת סגן ראש העיר יחזקאלי שהוביל את המהלך כממלא מקומו של ראש העיר, ישיבה בנושאתקציב העירייה תערך ביום 25 לחודש אוגוסט. ולגבי נושא תביעות השתקה יש לחכות לישיבה שבא יהיה ראש העיר נוכח. 

בתגובה טען חבר מועצת העיר יורם מלול שביקש להעלות את נושא תביעות ההשתקה בעיר, כי הדברים אותן הוא רוצה לומר אינו להצבעה וכי הוא רוצה לשתף מה עבר בשלושת החודשים האחרונים מאז נתבע תביעת לשון הרע על ידי מנכ”ל העירייה יורם ביטון. ואמר שהעלה את הנושא מתוך החשיבותלשמור על האווירה בעיר ולאפשר לתושבים את חופש ביטוי.

כזכור בישיבת מועצת העיר שנערכה בחודש דצמבר שנת 2019 נאמרו דברים על ידי חבר מועצת העיר יורם מלול לעברו של מנכ”ל העירייה יורם ביטון בטענות שונות בהקשר לפרסומים ברשת הפייסבוק. מלול הוסיף וטען כנגד התנהלות מנכ”ל העירייה יורם ביטון כאשר תפקידו כמנכ”ל העירייה הוא למען התושב.

זמן קצר לאחר ישיבת מועצת העיר בה נאמרו חילופי הדברים בין ביטון למלול, הגיש מנכ”ל העירייה תביעת לשון הרע כנגד חבר מועצת העיר מלול על סך 140,000 שקלים, תביעה שנדחתה על ידי בית המשפט לפני מספר ימים, כנראה שזו הסיבה שחבר המועצה מלול ביקש לדבר על הנושא.

חברי מועצת העיר מהאופוזיציה אלי זפרני, הרב ניסים מלכה, ויורם מלול,וכאות מחאה על כך שהנושאים שביקשו להעלות לסדר היום לא התקבלו אלא רק הנושאים של חברי הנהלת העיר מהקואליציה עזבו את הישיבה תחת מחאהויצאו למחות מול בנין העירייה באמצעות שידור חי בפייסבוק כדי להביאלטענתם לידיעת התושבים את הנושאים שבהם רצו לדון בישיבה. חברת מועצת העיר ד”ר זריהן ויצמן, שאף היא חברת אופוזיציה, נשארה בישיבה.

זפרני טוען כי ההתנהלות של הנהלת העיר היא זהה לדיקטטורה כאשר מבטלים את רצון האופוזיציה לאיזון בנושאים שנדרשים לדון בהם לטובת התושבים. הזימון לישיבת מועצת עיר נשלח 48 שעות קודם לכן, לטענת חברי האופוזיציה נאלצו לשלוח את הנושאים באיחור, ולכן לא התקבלו.

חבר מועצת העיר יורם מלול אמר באמצעות השידור החי כי חברי האופוזיציהמתוסכלים מכך שלא מסוגלים להעלות נושאים לסדר היום גם שרוצים לדבר על נושאים לטובת הדיון, כמו הנושא שביקשו לדון: דמוקרטיה וחופש הביטוי במועצת העיר ובעיר בפרט. מלול מבקש להוציא את המסר לתושבי קריית שמונה ומסביר כי בחירת הנושא הוא מכיוון שלאחרונה יש תביעות דיבה בבתי משפט, עם אווירה קשה מאוד בעיר, וחשוב לדבר על חופש הביטוי והגבולותאשר חשוב להמשך דרכה של המועצה וטיהור האווירה בעיר במיוחד בימים אלה. 

עוד הוסיף מלול כי הם תמהים על כך שבהעדר ראש העיר שנמצא בישיבה אחרת אי אפשר להעלות את הנושא והישיבה מתקיימת בכל וזאת. ולכן, מן הראוי היה לקיים את הישיבה ולכלול בא את הנושאים שהוצעו על ידי האופוזיציה. מלול הדגיש את התסכול מכך שהקואליציה עושה שימוש בכוחה כאשר חברי הקואליציה הם שמונה לעומת חמישה מהאופוזיציה. הקואליציה מסנדלת את התנהלות האופוזיציה באמצעות הצבעות למרות שזה במסגרת הדמוקרטיה. חבר המועצה הוסיף כי היה מצופה מהנהלת העיר לשנות את השיח בעיר ולהביא לשיח מכבד וגם לשמוע את חברי האופוזיציה.

ראש העיר לשעבר הרב ניסים מלכה אמר כי מטרת הדיון בחופש הביטוי הוא להביא נושא שיטהר את האווירה בעיר. לדבריו, לא יכול להיות שאנשים מסתובבים בפחד ולא יכולים לדבר, ומי שפוצה פה תובעים אותו תביעת לשון הרע. אנחנו רוצים להפסיק את ההתנהלות של תביעות הדיבה ולבקש להסביר עד כמה חשובה הדמוקרטיה בה כל אדם יכול להגיד את מה שהוא חושב, להעיר את ההערות שלו, ולכן נבחרנו בשביל להיות עם הציבור ולא נגד הציבור. 

עוד נושא שהעלו חברי האופוזיציה לסדר היום ונדחה מלדון בו הוא שעיריית קריית שמונה מתנהלת עד לזמן לזה בלי תקציב מוסדר ומאושר. וטענו כי זאת לא דמוקרטיה ולא נכון להתנהל באופן לא דמוקרטי כלפי חברי האופוזיציה.עוד ביקש זפרני להעלות לסדר היום את נושא גידור ותיחום פארק הזהב והקניית כניסה חינם לתושבי העיר, נושא שכאמור נדחה.

ישיבת מועצת העיר כאמור המשיכה ללא מרבית חברי האופוזיציה. כאשר דנו בנושאים של הנהלת העיר לחידוש הרכב מועצה דתית. על סדר היום אישורם של 7 חברי מועצה למועצה הדתית. המועצה ממליצה לשר הפנים למנות חברים קבועים במועצה הדתית את הרב יצחק קקון ואת מר אהוד פדידה,הודיה חיות, אודליה בשן, לירז שימריס, ואשר פיניאן. חברי האופוזיציה נדרשים להציג שני מועמדים מטעמם, אך כאמור היות ולא ניתן להם זמן טרם הוגשו השמות המומלצים על ידם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn