צילום: מועצה מקומית מטולה

אתמול (ראשון) נחתמה התכנית של משרד האנרגיה להקצאה של 4.5 מיליון שקלים למועצת מטולה לקידום פרויקטים של התייעלות באנרגיה, וייצור עצמי של אנרגיה, שיובילו להפחתת פליטות וחיסכון בהוצאות החשמל ביישוב. מועצה מקומית מטולה תקצה עוד מיליון שקלים לטובת הפרויקטים. סך הכל השקעה כוללת של 5.5 מיליון שקלים. צעד זה מתבצע במסגרת החלטת הממשלה מחודש אפריל 2018 – תכנית להעצמה ולפיתוח היישובים קריית שמונה, מטולה ושלומי, וכחלק מהכרזה על יישובים אלה כבעלי עדיפות לאומית.  

התכנית, תניב מספר פרויקטים של ייצור אנרגיה סולארית ביישוב מטולה ותקדם פרויקטים להתייעלות באנרגיה, ביניהם שדרוג מזגנים בזבזניים במבנים עירוניים, החלפת תאורת רחוב ישנה, חידוש התאורה באצטדיון המקומי וכו’. במסגרת התמיכה, תכסה מועצה מקומית מטולה את תשעת גגות מבני המועצה המקומית בפאנלים פוטו-וולטאים, שיוכלו להפיק כ-500 קילו וואט.

 האסטרטגיה הלאומית ליישום יעדי הפחתת הפליטות מגדירה את הרשויות המקומיות כאחד הגורמים המרכזיים ליישום ההחלטה ולמימוש היעד, כאשר מהלך זה הוא צעד נוסף בפעילות המשרד לקידום אנרגיה מקיימת בשלטון המקומי: מתן מענקים לפרויקטים להתייעלות באנרגיה, העמדת הלוואות בשיתוף עם מפעל הפיס להתקנת מערכות PV במבני ציבור, כתיבת מדריכים להיערכות לשינוי אקלים ואנרגיה מקיימת בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ומשרד הפנים וכן הקמת מאיץ לקידום הכנת תכניות פעולה לאקלים ואנרגיה מקיימת.

שר האנרגיה ד”ר יובל שטייניץ: “משרד האנרגיה מוביל בשנים האחרונות מדיניות להתייעלות בצריכת החשמל, לגמילת ישראל מדלקים מזהמים ולעידוד שימוש באנרגיה סולארית. במסגרת היעד שהצבתי לייצור 30% חשמל מאנרגיית השמש עד שנת 2030, אני מעודד רשויות מקומיות לקדם מיזמים שיובילו לייצור חשמל מאנרגיה סולארית – שהיא בריאה, נקייה וחסכונית יותר. אני מברך את מועצת מטולה על שיתוף הפעולה בנושא שיביא להפחתת זיהום האוויר באזור לרווחת התושבים”.

 דוד אזולאי, ראש המועצה המקומית מטולה: “אני שמח שמטולה היא המועצה הראשונה בארץ שהופכת להיות ירוקה. הודות למשרד האנרגיה מטולה תחסוך כסף רב בייצור האנרגיה, ותייצר מקורות כספיים. האזור שבו המועצה שלנו נמצאת מחייב אותנו לשמור על הסביבה ירוקה. האוויר שלנו ירוק, הנוף ירוק, ועכשיו גם האנרגיה שלנו תהיה ירוקה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn