צילום: מידע 8

מועצה אזורית הגליל העליון הודיעו על פתיחת עונת הנחלים שכוללת חניות מסודרות בתשלום ותגובת ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן אינה אחרה להגיע, כשהוא משגר מסר למועצה אזורית הגליל העליון על כוונתו להילחם בהחלטה להגביל את הגישה לנחלים בגליל העליון. במועצה אזורית הגליל העליון אמרו שאין בכוונתם להתעמת כאשר כל הנחלים פתוחים, והחניה מיועדת לייצר הכנסה לטובת תשתיות בנחלים. בתוך כך קמה התארגנות של פעילים חברתיים בקריית שמונה לנסות לייצר הידברות עם מועצה אזורית הגליל העליון למנוע הגבלת גישה לנחלים לציבור בקריית שמונה.

החניה הראשונה שהוקמה היא בסמוך לקיבוץ שדה נחמיה, וחניה נוספת שעתידה להיפתח בגשר להבות הבשן. המחיר לכל שעת חניה 5.90 שקלים. האווירה מעט תוססת, אם בגלל קריאתו של ראש העיר, ואם בגלל זיכרונות העבר שעולים וצפים כאשר צריך רק מילה אחת קטנה להצית את הסביבה. אין טעם לחזור על טעויות העבר ומערכת יחסים תקינה עם שכנינו תתרום רבות להתפתחות האישית של כל אחד מאתנו.

כאמור, ראש עיריית קריית שמונה שטרן בהודעתו ברשת הפייסבוק אמר כי, העירייה תאבק ותפעל נגד כל ניסיון להגביל את הגישה לנחלים, אם באמצעות גביית חנייה ובכל דרך אחרת. לטענת עיריית קריית שמונה נשלח מכתב התראה למועצה אזורית הגליל העליון לפני נקיטת הליכים משפטיים.

שטרן הוסיף ואמר כי, הנחלים בגליל העליון הינם נחלת הכלל ולא נחלת מועצה אזורית הגליל העליון בלבד. והודיע כי, בעיריית קריית שמונה לא יסכימו להגבלת הגישה לנחלים והגבלת תושבי קריית שמונה, והשווה את הדבר לקיבוץ ניר דוד ונחל האסי, תוך שהוא מעביר ביקורת ואומר “היה אפשר לצפות למעט סבלנות מצידה של מועצה אזורית הגליל העליון”. שטרן שאינו חוסך במילים ותחושות אומר כי, “הוא חושש שהגבלות נוסחקיבוץ ניר דוד על הגישה לנחלים עלולות ליצור מתחים מיותרים בין קריית שמונה לגליל העליון, מתחים שלטענתו העיבו על האזור בעבר.”חבל שנחזור לתקופות האלה”, מציין שטרן, תוך שהוא קורא לתושבים לצאת אל הטבע, ואומר, “הנחלים שייכים לכולנו”.

במועצה אזורית הגליל העליון אומרים כי, העמדה מול קריית שמונה היא שאין כוונה להתעמת. ומסבירים, כי הם רואים את הצורך של כל המועצות בצפון והמבקרים והמטיילים לתשתיות מוסדרות בנחלים, והדרך להביא עוד כסף היא באמצעות גבייה על חנייה והדרך לגיטימית. אם הכסף לא יגיע מהמבקרים במועצה אזורית הגליל העליון יאלצו להמשיך לגבות כסף מהתושבים באמצעות תשלום הארנונה. ומדגישים, כי הגישה מבחינתם היא להדברות, להקמת איגוד משותף עם עיריית קריית שמונה וכל המועצות בצפון. ומציינים כי, למרות שמלבד עיריית קריית שמונה שכרגע אין הדברות איתם, יש הדברות עם כל המועצות בצפון שמבינים שרשות לא יכולה לתת הנחה לרשות אחרת אלא באמצעות חקיקה. אם משרד הפנים מאשר, במועצה אזורית הגליל העליון אמרו כי, הם לא מתנגדים לא לגבות תשלום חניה מתושבי קריית שמונה, ועמדתם היא שהשטחים פתוחים לכולם, ואם קיימות הגבלות הם גם עבור תושבי מועצה אזורית הגליל העליון, כמו שאסורה לינה והדלקת אש בשטחי הנחלים, שחל על כולם. בהתייחסות לקיבוץ ניר דוד מסבירים במועצה אזורית הגליל העליון שאין מקום להשוואה כאשר כל הגישה לנחלי הגליל העליון פתוחים.אנחנו רואים את תושבי קריית שמונה שותפים, אמרו במועצה אזורית הגליל העליון.

ומדגישים את עמדתם שהנחלים הם של הציבור, אך הנחלים הם גם בשטח מועצה אזורית הגליל העליון ומתוקף כך הוטל עליהם ניקיון הנחלים, הבטיחות בשטחי הנחלים, וההסדרה. לטענתם ניתן לראות הסדרה של תשתיות בטיילת עמי בנהר הירדן סמוך לקיבוץ עמיר, כאשר הגדה מוסדרת עם דשא והגדה השנייה לא מטופחת. במועצה אזורית הגליל העליון אף החלו בהסברה לפני שלב האכיפה בעקבות האיסור להכנסת פלסטיק לשטחי הנחל והקמת מאהלים בשטחי הנחלים.

בתוך כך קמה התארגנות של פעילים חברתיים ותושבים בקריית שמונה בהובלת הפעיל החברתי אהרון מאיר דמרי שהחלו לפעול להדברות עם מועצה אזורית הגליל העליון. הדעות חלוקות, חלק מהתושבים קוראים לצאת למחאה והתנגדות בשערי הנחלים, וחלקם קוראים למחאה שקטה והדברות לפני עשיית צעדים ממשיים שמסמלים התנגדות. דבר אחד בטוח במלחמה כולם מפסידים.

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: “הנחלים בגליל העליון שייכים לכלל הציבור. ראש העיר הודיע כי הוא מתנגד לכל פגיעה בזכות הגישה החופשית של התושבים לנחלים, וכל היוזמות המיותרות האלה, מכניסות לאיזור מתחים מיותרים. העירייה תנקוט בכל הצעדים החוקיים כדי למנוע את הפעלת החניונים בתשלום, ובמסגרת זאת נשלח גם מכתב התראה משפטי. בימים אלה מגבשים בעירייה מסמך שיובא למועצת העיר ולפיו על אותו משקל של ההחלטה של גליל עליון לגבות תשלום על חניה בנחלים, החניה בקריית שמונה לתושבי חוץ והגליל העליון תעלה בצורה משמעותית, לצד הכשרת מתחמי חניה נוספים ברחבי העיר שיהיו בתשלום לתושבי חוץ, בעוד תושבי קריית שמונה ייהנו במתחמים אלה מחניה ללא תשלום״.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn