ביום חמישי האחרון נפגשו חברי פורום מטכ”ל בראשות הרמטכ”ל, רב-אלוף גדי איזנקוט ויו”ר בהתנדבות של הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל, השרה לשעבר לימור לבנת עם ניצולי שואה ונכדיהם המשרתים כיום בצה”ל. המפגשים נערכו כחלק מפרויקט “פרח לניצול” בו לוקחים חלק קציני וחיילי צה”ל זו השנה ה-13.

 

הרמטכ”ל, רב-אלוף גדי איזנקוט אמר: “שמענו היום סיפורי חיים אישיים שמבטאים את סיפורו של העם היהודי כולו.  דור אחרי דור נוטל על עצמו את המחויבות להגן על המדינה וההמשכיות הזו מיוצגת במפגש הצנוע הזה על ידי הנכדים שלכם המשרתים כיום בצה”ל ונוטלים על עצמם את משימת הביטחון. חובתינו כקצינים וחיילים היא לדאוג לדור שורדי השואה שהולך ונעלם, לספר ולשמר את זיכרון השואה ולהבטיח עבורם צבא חזק”.

 

השרה לשעבר לימור לבנת, יו״ר בהתנדבות של הקרן לרווחה לנפגעי השואה, התייחסה בדבריה לדו״ח מבקר המדינה, שפורסם אמש ולפיו לא נוצל תקציב שהוקצה לסיוע לניצולי שואה נזקקים: ״זה דבר בלתי נתפס שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שיקרה במדינת ישראל. יש חובה להתגבר על כל חסמי הבירוקרטיה ולעשות הכל כחברה וכמדינה על מנת להבטיח שניצולי השואה החיים בינינו יזכו לחיות את חייהם בכבוד״.

 

״הבחירה של הניצולים בחיים היא הניצחון שלנו על מי שביקש להשמידנו. על כולנו לפרוע חוב מוסרי כלפי למעלה מ-200 אלף ניצולי השואה, שעברו זוועות שלעולם לא נצליח להבין אותן באמת. לכל אחד ואחת מאיתנו יש מחויבות למשימה קדושה זאת. סיפור חייהם של הגיבורים האלה חייב להיות חקוק על ליבנו וצרוב בתודעה הלאומית״.

 

לבנת סיימה את דבריה: ״אינני חיילת או קצינה בצה״ל, אך אני עומדת כאן היום ומצדיעה לכם״.

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn