לקראת יום הקדיש הכללי, שצוין בשבוע שעבר, תלמידי ישיבתית חמ”ד דרכא המתמיד בקריית שמונה, קיימו סדרת מפגשים מרגשים עם ניצולי השואה מ’בית ותיקי הגליל’

 

עמי חיוט, מחנך כיתה י’: “כאנשי חינוך, זוהי חובתנו המוסרית לדאוג שתלמידנו ישמעו ממקור ראשון את סיפורי ההישרדות כנגד כל הסיכויים, של דור ניצולי השואה, המהווים אבן יסוד בחברה הישראלית”

 

 

לקראת יום הקדיש הכללי לכל אותם נספים בשואה שמקום קבורתם ועת פטירתם לא נודע, שצוין ביום חמישי (28.12). תלמידי שכבת י’, מישיבתית חמ”ד דרכא המתמיד בקריית שמונה, קיימו סדרת מפגשים מרגשים עם שלושה שורדי שואה מבית ותיקי הגליל: יוסף גרינוולד מקבוץ שדה נחמיה, יהודית אהרוני מקיבוץ הגושרים ואלי קרטיס מקיבוץ דן. את המפגשים הן בבית הספר והן במרכז היום ליוו: מירי קקון, מנהלת בית וותיקי הגליל, עמי חיוט, מחנך כיתה י’, עומר מילר, מחנך כיתה ז’ ואלי לולו מחנך כיתה ט’.

 

במהלך המפגשים התלמידים הנרגשים, שמעו מפי הניצולים סיפורי גבורה והישרדות, על האובדן בני משפחה ותהליך התקומה האישי של כל ניצול שואה בגליל. כך למשל, התלמידים הכירו את יוסף רינגוולד ‘ריכי’ בן למשפחה שכולה שהצליחה להינצל בצ’כוסלובקיה. רינגוולד סיפר “התחבאנו במסתור במרתף, בבית משפחה של גויים שסיכנה את עצמה למעננו. היציאה התאפשרה רק בשעות הלילה למספר דקות וכך שרדנו עד סיום המלחמה. לאחר המלחמה הצלחנו לחזור לביתנו, שיקמנו את העסק המשפחתי וחזרנו למסלול החיים”. לאחר תקופה, יוסף עלה לארץ לבדו, הוריו ושני אחיו הנוספים הגרו לקנדה.

 

מירי קקון, מנהלת בית ותיקי הגליל: “התושבים הוותיקים מהווים אבן יסוד בחברה הישראלית. אני רואה ערך רב בהכרתם ובהוקרתם. מפגשים מסוג זה, מהווים פלטפורמה חינוכית וערכית עבור התלמידים, בסיפור וזיכרון השואה ובהיכרות עם אנשים מדהימים על חייהם האיכותיים והמשמעותיים”.

 

עמי חיוט, מחנך כיתה י’: “כאנשי חינוך, זוהי חובתנו המוסרית לדאוג שתלמידנו ישמעו ממקור ראשון את סיפורי ההישרדות כנגד כל הסיכויים, של דור ניצולי השואה ההולך ומתמעט. דור זה מהווה את אבן היסוד בחברה הישראלית”.

 

“ישיבתית חמ”ד דרכא המתמיד בקריית שמונה, הינו בית ספר שש שנתי המהווה מענה חינוכי ורוחני לתושבי קריית שמונה והגליל העליון. בית הספר עוסק בפיתוח ועיצוב תלמידיו ומעניק להם את הכלים הדרושים לגבש זהות, אישיות תורנית ורוחנית בעלת מידות טובות ושיעור קומה התורמת לחברה ולסביבה. התלמידים מתחנכים לערכים של דרך ארץ ומידות טובות, אהבת העם והארץ מתוך קשר אישי חם וטוב. ולאורם של ערכים ציוניים ודמוקרטים. אנו מאמינים מאוד בתלמידים ורואים באמונה זו את הבסיס לקידומם האישי הרוחני והלימודי. ישנו מעקב צמוד אחרי הישגיו של כל תלמיד ומערך סיוע הכולל בניית תוכנית אישית, המאפשרת גם לתלמידים מתקשים להגיע להצלחה לימודית מלאה. הלימוד בקבוצות קטנות. תעודת בגרות איכותית ואחוזי הבגרות גבוהים”, כך מוסרים מבית הספר.

 

 

דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn