גאווה והתרגשות גדולה אוחזים את תושבי רמות נפתלי, שלושה מהיקבים במושב זכו במדליות בתחרות היין הבינלאומית טרה-ווינו שנערכה לאחרונה: יקב נעמן, יקב רמות נפתלי ויקב עמרם.

 

בתחרות היוקרתית, הנחשבת לתחרות החשובה ביותר בתחום היין בארץ, משתתפים למעלה מ- 600 יינות מהארץ ומהעולם, הנשפטים ע”י מומחי יין מובילים מהארץ ומחו”ל. התחרות מהווה מפגש בלתי אמצעי בין היינות הישראלים וצמרת היין העולמית.

 

התחרות מתקיימת במתכונת של “טעימות עיוורות” של היינות המשתתפים, על-ידי פאנל שופטים מקצועי. היינות מתחרים בקטגוריות שונות כאשר בכל קטגוריה נבחר היין המנצח ומוענקות מדליות: זהב כפול, זהב וכסף.

 

בתחרות השנה, זכה יקב רמות נפתלי, בשתי מדליות: מדליית זהב על יין מלבק 2014 ומדליית זהב כפול על יין פרימו 2014 – שמורכב מבלנד של ברברה ומרלו. שני היינות יושנו במשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות.

 

יקב נעמן זכה, אף הוא, בשתי מדליות: מדליית זהב על יין קברנה סוביניון 2011, ומדליית כסף על יין פטי ורדו 2012. שני היינות יושנו בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים.

 

יקב עמרם הוותיק, זכה במדליית כסף על יין הפולמון 2015, שהוא יין הדגל של היקב. יין זה משתייך לסדרה ממוספרת של 800 בקבוקים בלבד ומורכב מהזנים קברנה סובניון ופטיט ורדו. היין מופק מהענבים האיכותיים ביותר של כרמי היקב ומיושן במשך 14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות.

 

יקב שלושת הגפנים החליט השנה לא השתתף בתחרות, למרות זכיות ומדליות שצבר בתחרויות קודמות.

 

איך ייתכן שכל יקבי רמות נפתלי זוכים להצטיין בכל תחרות?

“את הסיבה יש לחפש הרחק בעבר, בעת העתיקה” מסביר רמי נעמן “עמק קדש הוא אחד מאזורי גידול היין העתיקים בעולם! בעמק יש גתות עתיקות חצובות בסלע, חלקן נחצבו לפני כששת אלפים שנה! יותר מאוחר, בתקופת התנ”ך בנה שבט נפתלי את עיר המקלט “קדש” אשר באחוזת נפתלי. בחפירות שנעשו בתל קדש המקראי נמצאו מטבעות ובולות (חותמות חרס) ועליהן כיתוב “של קדש” ואשכול ענבים עם גבעול חיטה – משמע, זה היה הסימן המסחרי של עמק קדש.

 

כאלפיים שנה אחר כך, כאשר עמדו להקים את יקבי רמת הגולן, חיפשו מקימי היקב כרם שיהא כרם הדגל של היקב – הם בחרו בכרם הוותיק של מושב רמות נפתלי, אותו ניהל במשך שנים רבות עמרם אזולאי.  בזכות אותו כרם איכותי, המושב שותף ביקב יחד עם שבעה קיבוצים ומושבים מרמת הגולן. עד היום מפיק היקב כמה מיינותיו הטובים ביותר (קצרין, קברנה סוביניון מסדרת ירדן ויין רום) מהכרמים של רמות נפתלי בעמק קדש. כל היקבים הגדולים הבינו את חשיבותו ואיכותו של אזור הגידול של עמק קדש ושתלו עוד ועוד כרמים בעמק, והיום יש 5.500 דונם של כרמים בעמק ובשלוחותיו מהם מפיקים כולם את יינות הפרימיום שלהם. במושב רמות נפתלי קמו בראשית שנות האלפיים ארבעה יקבים שמפיקים את כל יינותיהם מהטרואר (אזור הגידול) המשובח של עמק קדש. לפרסים שבהם הם זוכים יש שורשים בני 6000 שנה…”.

 

איציק כהן, מיקב רמות נפתלי מוסיף ואומר כי “רמות נפתלי נמצא באזור מיוחד מבחינת גידולי ענבי יין בארץ: עמק קדש, הנחשב לאחד מאזורי הגידול הטובים בארץ לענבי יין אדומים. זו גם הסיבה שיינות שמיוצרים באזורים אלו זוכים לשבחים בארץ ובעולם והיקבים שמוציאים יין לתחרויות זוכים לרוב בציונים גבוהים ביותר”.

 

“תנאי הקרקע והאקלים השורר בעמק קדש, יוצרים תנאים אידאליים לגידול ענבי יין” אומר עמרם אזולאי מיקב עמרם ומסביר כי “ההצלחה הגדולה של היינות שלנו, באה לידי ביטוי  לא רק בתחרויות היוקרתיות, אלא גם באירועי היין שאנו עורכים וביניהם אירוע “חגיגת 4 היקבים” המתקיים בסמוך לחג השבועות ומצליח לסחוף אליו אלפי אנשים מכל קצוות הארץ”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn