לקראת תקופת החגים, מזמין משרד הרווחה את האזרחים הוותיקים להתארח בבתי אבות בתקופת החגים, ללא כל עלות מצדם * האזרחים הוותיקים יוכלו ליהנות מארוחת חג, חברה ופעילות * השנה החליט המשרד להקל על ההרשמה ולא יבקש אישורי הכנסה, אלא רק הצהרה רפואית שתמולא על ידי רופא המשפחה

לקראת תקופת החגים, משרד העבודה, הרווחה והשירותים חברתיים, קורא לכל אזרח ותיק ובודד, ובכלל זה לניצולי שואה, אשר אין להם עם מי לחגוג את החג, להתארח בבתי אבות בחגי תשרי. אגף בכיר אזרחים ותיקים, בשיתוף בתי האבות שנמצאים בהסכם התקשרות עם המשרד, יזמינו אזרחים ואזרחיות ותיקים שנמצאים לבדם בחגים, להתארח במשך 5 ימים בבתי אבות ברחבי הארץ, שנמצאים בהסדר עם משרד הרווחה, וליהנות מארוחת חג, מחברה ומפעילות. בנוסף, יאפשר המשרד למעוניינים לפצל את הימים, כך שיוכלו להתארח ביותר מאשר חג אחד. ההזמנה נועדה להפיג את הבדידות שחשים רבים מהאזרחים הוותיקים במהלך החגים עקב מחסור בקרובי משפחה ויציאה של מטפליהם לחופשה.

המשתתפים בתוכנית יתארחו שניים בחדר בבתי האבות ללא כל עלות מצדם. במשרד הרווחה מוסיפים כי כל אזרח או אזרחית ותיקים שמעוניינים להירשם, יכולים לעשות זאת דרך העובדת הסוציאלית לאזרחים הוותיקים במחלקות לשירותים חברתיים במקום מגוריהם או דרך מוקד 118 של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. העובדות הסוציאליות ישבצו את הפונים בהתאם למקום מגוריהם ככל שניתן ועל בסיס מקום פנוי.

השנה החליט המשרד להקל על ההרשמה למיזם, והפונים לא יתבקשו להציג אישורי הכנסה, אלא רק הצהרה רפואית שתמולא על ידי רופא המשפחה.

מנכ”ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, ד”ר אביגדור קפלן, פנה לעובדי האגפים לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות ולעובדי מוקד 118, וביקש שיעשו כל שביכולתם על מנת להקל על האזרחים הוותיקים. “אבקש כי ייעשה מאמץ לסייע לאזרחים הוותיקים שמעוניינים להירשם על מנת שיעברו את החג באופן מכובד וראוי, כמיטב המסורת ובמסגרת מכובדת נעימה וחגיגית”, כתב קפלן בפנייה לעובדי הרווחה במטה ובשטח.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn