תוכנית “שילובים” של המועצה האזורית מבואות החרמון, אשר מנגישה שירותים טיפוליים לילדים ונוער במסגרות החינוכיות, פותחת שנת לימודים חדשה * לאחר קיץ מוצלח, 10,000 חניכי ומדריכי בני המושבים פותחים את שנת הפעילות תש”פ ומגלים אילו פעילויות צפויות להתקיים השנה

 

שנת הלימודים תש”פ נפתחה כסדרה, וכך גם תוכנית “שילובים” לילדים ונוער של המועצה האזורית מבואות החרמון. תוכנית “שילובים” הינה תוכנית שפיתחה מועצת מבואות החרמון לפני כ- 10 שנים ומאז הועתקה למועצות אחרות בארץ. מדובר בתוכנית טיפולית אשר מנגישה טיפולים רגשיים לילדים ונוער בתוך בתי הספר והגנים. הטיפולים מתקיימים בשעה שבועית קבועה כחלק מיום הלימודים, ואחת לחודש מתקיימת הדרכת הורים כחלק ממסגרת הטיפול.

עו”ס לילי שוחט חטיאל, מרכזת שילובים במועצה, אומרת כי “התוכנית הוקמה מתוך רצון להנגיש מגוון טיפולים רגשיים לילדים ובני הנוער הזקוקים לכך. מאחר ואנו נמצאים במרחב כפרי, התוכנית מקלה, הן על התלמידים והן על ההורים, מפני שהטיפולים ניתנים בתוך המסגרות החינוכיות, כך שאין צורך להסיע לטיפולים או לחפש מטפלים באזור”.

לילי מדגישה כי הטיפולים ניתנים על ידי מגוון אנשי מקצוע בעלי כלים טיפוליים הבעתיים, כגון: טיפול במוזיקה, טיפול בתנועה, טיפול באומנות, טיפול בדרמה-תרפיה וטיפול פסיכותרפי. כמו כן, הטיפולים הינם מסובסדים על ידי המועצה ומשרד הרווחה, וישנן משפחות אשר זכאיות להנחה משמעותית על פי הכנסותיהן. (הטיפולים ניתנים לתושבי המועצה בלבד ויש צורך להירשם לתוכנית במחלקה לשירותים חברתיים של מבואות החרמון).

לצד תוכנית שילובים, הנותנת מענה לילדים ונוער, התחנה לטיפול משפחתי במבואות החרמון מעניקה טיפולים רב תחומיים ומקצועיים לכל המשפחה. היוזמה להקמת התחנה הגיעה מתוך העבודה של אנשי הצוות בשטח. “בעקבות ילדים שהגיעו אלינו לטיפול במסגרת תוכנית שילובים, הבנו שהקושי של הילד לפעמים נובעת מסיבות משפחתיות”, אומרת לילי. “התחנה נותנת מענה לטיפולים משפחתיים, זוגיים או פרטניים. אנחנו גם מעניקים שירות לזוגות צעירים לפני חתונה, שמגיעים אלינו לייעוץ, ובנוסף, אנחנו תחנה אזורית בנושא אובדן ושכול, עבור כל אדם שאיבד קרוב משפחה מדרגה ראשונה עקב מחלה, תאונת דרכים, התאבדות וכו’. יש רק 3 תחנות כאלו בצפון, ואנחנו אחת מהן”.

בתחנה לטיפול משפחתי עובד צוות של עובדים סוציאליים, מטפלים זוגיים ומטפלים משפחתיים, המנוסים במתן מענה מקצועי. התחנה מספקת מגוון טיפולים בתחומים שונים: הדרכת הורים, טיפול זוגי טיפול משפחתי, טיפול פרטני, טיפול התנהגותי קוגניטיבי C.B.T, גישור לזוגות, אובדן ושכול ותיאום הורי. בנוסף, התחנה מציעה טיפולים ממוקדים וקצרי מועד, המיועדים בעיקר לבני הגיל השלישי, בנושאים כמו: יציאה לפנסיה, זוגיות שניה, התמודדות עם בדידות, שכול ועוד.

“אין צורך להישאר לבד עם הבעיות, ניתן לפנות אלינו ולקבל עזרה יעילה ומהירה”, מסכמת לילי.

לפרטים נוספים: לילי שוחט חטיאל – עו”ס מרכזת שילובים 04-6818020

 

תפוח בדבש וסיורי סליחות – פותחים שנה בבני המושבים

בבני המושבים מסכמים קיץ מוצלח בסמינרי ט’ מד”צים, מחנה חומה ומגדל, מסע בעקבות לוחמים לשלום וסמינרי מד”מים ומש”צים, שבכללם התנסו אלפי חניכי וחניכות בני המושבים בבנייה מחנאית, א”ש לילה, מורשת קרב ועוד. בימים אלה פותחים כ- 10,000 חניכי ומדריכי חטיבת בני המושבים בנוער העובד והלומד ברחבי הארץ את שנת הפעילות תש”פ.

החניכים החדשים והוותיקים ,שפוקדים בימים אלו את הקנים, נערכים כבר לפעולה הראשונה. ההכנות לחג המעלות המסורתי בעיצומן, והפעילויות הקהילתיות בחגי תשרי הן התנופה הראשונית לשנה שלמה של חוויות מרתקות וערכיות.

בחגים הנמצאים בפתח צפויים לחניכי התנועה טיולים, סמינרים ופעילויות חדשות. חלוקת תפוחים בדבש בראש השנה, סיור סליחות לקראת יום כיפור ויציאת חניכי התיכונים למפעל סוכות המסורתי לזכרו של יוסי יפה ז”ל, שיתקיים השנה במבואות החרמון ובמסלולי אצבע הגליל.

עידית תדהר, סגנית מנהל חטיבת בני המושבים:  “כמו שכולם יודעים, בני המושבים משתנה ומתחדשת בשנה האחרונה. יצרנו תוכנית הדרכה משופרת, ששמה במרכז את הקשר עם המשפחות והקהילה במושב, בקיבוץ ובישוב הקהילתי. צפויים לנו חגים עם טיולים ופעילויות חדשות, לצד כל הטיולים והסמינרים המוכרים. אנחנו כבר מתרגשים לפגוש את כל החניכים, וימי הפעילות הראשונים היו מעולים”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn