צילום: איחוד והצלה עמק החולה

סניף איחוד והצלה עמק החולה הוא סניף ייחודי כיוון שבנוסף להיותו מורכב ממתנדבים חובשים ורופאים שנותנים שירות מציל חיים הם גם לוקחים חלק פעיל בתרומה לקהילה. בעזרת פעילות חווייתית מעבירים ידע חשוב להצלת חיים עוד בגילאי הגן. מנהלת הסניף איחוד והצלה עמק החולה ויקי תפארת מדגישה את החשיבות להכיר את מספר המוקד 1221.

סניף עמק החולה של איחוד הצלה הנוכחי הוקם לפני שנה וחצי והוא מורכב מצוות של חובשים ומתנדבים שהם רופאים, שניים מהרופאים מכפר עג’ר. הגזרה של סניף עמק החולה היא ממטולה עד צפון הכנרת מזרחה עד כפר עג’ר ומערבה לישובי ההר . בסניף  עמק החולה 50 מתנדבים ועוד 15 מתנדבים שמסיימים בקרוב קורס חובשים ומצטרפים לסניף  כמתנדבים מצילי חיים.

החובשים פועלים ככונני תגובה מהירה. במידה ומישהו לא מרגיש טוב או צריך סיוע רפואי ניתן להתקשר למוקד איחוד הצלה. המוקד מזניק באופן מיידי את הכונן הקרוב ביותר ואמבלונס מד”א. ולכן יש  חשיבות שיכירו את מספר המוקד של איחוד הצלה 1221, אומרת מנהלת הסניף ויקי תפארת.

באיחוד הצלה סניף עמק החולה כל כונן מצויד בתיק מלא לסיוע ראשוני. ברשותם מזרקי אפיפן לאלרגיות שנתרמו בפעם השנייה ממועצה אזורית הגליל העליון. בנוסף, ברשותם ציוד להחייאה, ציוד ללידה, בלוני חמצן וכל ציוד שנדרש להצלת חיים. באיחוד הצלה הכוננים מגיעים בדקות הראשונות לזירת הארוע מרגע הקריאה, דקות שהן קריטיות להצלת חיים. מתנדבי איחוד הצלה הם אנשים עובדים והצלת חיים היא בהתנדבות מלאה. ברגע הקריאה הם עוזבים את עבודתם ויוצאים להצלת חיים.

באיחוד הצלה עוסקים גם בפעילות למען הקהילה עם קורסים של “משפחה בטוחה” שמעניקים את הידע הבסיסי בעזרה ראשונה במידת הצורך עד שיגיע כונן לתת מענה ראשוני. באיחוד הצלה גם מפעילים את פרויקט “תן כבוד” למען הקשישים. בפרויקט עוברים קורס עזרה ראשונה ומתנדבים עם קשישים פעם בשבוע, לוקחים מדדים ונותנים לקשיש את המענה הרגשי.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn