צילום: מידע 8

סניף משרד הפנים בקריית שמונה סגור כבר זמן רב. בעיריית קריית שמונה וברשות האוכלוסין במשרד הפנים מזלזלים בתושבי קריית שמונה והאזור כשהם מעבירים את האחריות על כך שהמשרדים סגורים מאחד לשני. המשרדים הסגורים הפכו למטרד ממש עבור התושבים שנאלצים לנסוע עד לעיר צפת בשביל תעודת זהות, דרכון וכל רישום פשוט ונאלצים לבזבז יום עבודה. חלקם אף לא ניידים ונאלצים לנסוע עד העיר צפת בתחבורה ציבורית. קושי שהופך גדול יותר לאוכלוסייה המבוגרת שצריכה את השירות מרשות האוכלוסין במשרד הפנים.

במשרד הפנים סרבו להגיב לכך שהמשרדים סגורים והפנו אותנו לקבלת תגובה מרשות האוכלוסין. בעיריית קריית שמונה סרבו להגיב על כך שהמשרדים סגורים ולספק הסברים לציבור. ההתעלמות של העירייה מעידה על הזלזול בתושבים וחוסר ההבנה כי הם נדרשים לספק את השירות של משרדי משרד הפנים בקריית שמונה גם במחיר שהם סופגים את כל עלויות המשרדים.

אמנם העירייה סירבה להגיב אך מנכ”ל העירייה יורם ביטון הגיב ברשת החברתית פייסבוק בשיחה עם תושבת שביקשה הסברים לכך שמשרדי משרד הפנים סגורים כלשונו “השירות הוא של משרד הפנים באמצעות עובדי משרד הפנים ואין לעירייה כל קשר לכך. אומר משרד הפנים אם אתם רוצים שנבוא לקריית שמונה לתת שירות לתושבי העיר והאזור, אז תשכירו לנו מקום, תשפצו אותו, נתקין ציוד תקשורת ותשתיות בשווי מאות אלפי ש”ח ע”ח (על חשבון) העירייה, ובנוסף העירייה תממן עלות של עובד אחד. זו דרישת משרד הפנים כדי להפעיל כאן שירות לתושבים. לדרישה שכזו אין לעירייה יכולת להסכים, כאשר במקביל ראש העיר פועל לשכנע את משרד הפנים לממן באופן מלא את השירות בעיר”.

הגדלנו לעשות והצגנו דברים אלה של מנכ”ל עיריית קריית שמונה יורם ביטון לרשות האוכלוסין במשרד הפנים שהגיבו על דבריו שהוא טועה וצירפו את תגובתם. “רשות האוכלוסין מודעת לנושא ועושה ככל שניתן ביחד עם הרשות המקומית למציאת פתרון. בשנים האחרונות נפתחו לשכות רבות ברחבי הארץ. עם זאת, פתיחת לשכה מחייבת הקפדה על מבנה ראוי לקבלת קהל, מרווח ובטיחותי. אין די בפתיחת לשכה,  אלא גם בשמירה על הציבור ועל העובדים.  אי לכך,  הנושא נבחן בקפידה ונערכים דיונים עם כלל הגורמים הרלוונטיים לקידום הנושא בתקופה הקרובה”.

ברשות האוכלוסין מתעלמים לחלוטין מהעניין התקציבי. מי שנדרשים לשאת בעלויות הם עיריית קריית שמונה או רשות האוכלוסין במשרד הפנים או שניהם יחדיו לתת שירות לתושבי קריית שמונה והאזור. ברשות האוכלוסין לא נותנים התייחסות לכך שנדרש להקצות עבורם מקום על ידי עיריית קריית שמונה אלא טוענים כי הדבר נופל על מבנה ראוי ובטיחותי והם מחפשים מבנה מתאים.

כזכור בתקופת ראש העיר הקודם הרב ניסים מלכה משרדי משרד הפנים ושרות האוכלוסין היו פתוחים בסמוך לספרייה העירונית ועיריית קריית שמונה והעניקו שירות מיטבי לתושבים. גם אז היה נדרש לתקציב ומבנה מתאים וראוי ואכן נמצא כזה והמשרדים פעלו במשך שנים. בסופו של יום זה עניין של מדיניות. המדיניות של ראש העיר הקודם הרב מלכה הייתה לתקצב מתקציב העירייה אם נדרש ואף להקצות מבנה מתאים למשרד הפנים על מנת שיתנו את השירות לתושבים והמשרדים יהיו פתוחים כנדרש. המדיניות של ראש העיר הנוכחי שטרן לא מוצאת לנכון לתת את השירות לתושבים מתוך תקציב העירייה ולא מקצה מבנה ראוי לכך על מנת שסניף משרד הפנים בקריית שמונה יפתח בהקדם.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn