נחל חצבאני
צילום: מידע 8

תקדים בישראל, על-פי חוק עזר עירוני חדש, בהובלת השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל וראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ, תיאסר הכנסת כלים חד-פעמיים לגנים ולנהרות בשטחי מועצה אזורית הגליל העליון. לפי חוק העזר התקף, “גן” הוא כל גן ציבורי, חורשה, שדרה וכל מקום אחר שצמחים צומחים בו; ו”נהר” הוא נהר הירדן, החצבני, הבניאס, דן, וכל נהר, נחל, מעיין, מפל וגדותיו של נהר.

על פי חוק העזר העירוני החדש, לא ניתן יהיה להכניס כלים המיועדים לצורכי אכילה ושתייה אשר אינם מיועדים לשימוש חוזר לפי טיבם ולפי החומרים שמהם עשויים. בנוסף, לא ניתן יהיה להכניס בקבוקי זכוכית ולעשות בהם שימוש. לא ניתן יהיה להציב כסאות, שולחנות או כל ציוד אחר בתוך הנהר, ולא ניתן יהיה להפעיל בגנים ובנהרות רמקולים ומכשירים הגורמים לרעש כולל גנרטורים. לאחר השלמת המהלך, בתקופה הקרובה יוצבו שלטים ומודעות במקומות הרלוונטיים אשר יודיעו על איסור הכנסת כלים חד-פעמיים.

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל :”אפשר להיגמל משימוש בכלים חד-פעמיים בכלל, ובטח כשמגיעים לטייל בנחלים היפים שלנו בארץ, בחופי הים, בשמורות ובגנים. אנחנו ממשיכים להשקיע, לתמוך ולמצוא פתרונות שיצמצמו את הזיהום והלכלוך, כדי לראות את הפלסטיק המיותר בשטחים הפתוחים. אני מברכת את מועצה אזורית הגליל העליון על ההירתמות למשימה ועל הצעד פורץ הדרך, שמוכיח גם לרשויות אחרות שאפשר אחרת. ראשי הרשויות המעוניינים לקדם בשטחם איסור על שימוש בכלים חד פעמיים בחופי הים, בשמורות ובגנים – מוזמנים לפנות אליי באופן אישי, ויחד נקדם את הנושא גם במקומות נוספים בארץ”.

ראש מועצה אזורית הגליל העליון גיורא זלץ:  “מנהל טוב דואג לאנשים שלו, מנהיג דואג לעתידם. יחסי הגומלין עם הסביבה שלנו הם המפתח לאיכות חיים ובריאות בשנים הבאות. כלים חד פעמיים, כמו תחבושות, מגבונים ומוצרים נוספים שאינם מתכלים, לא רק מזהמים את הסביבה, אלא גם מרעילים אותה, את האדמה החקלאית, את מקורות המים, את האוויר. לכן, לקחנו במועצה אזורית הגליל העליון אחריות על 240 ק”מ גדות נחל וכחלק מהפעילות בקטעי נחל מסוימים, בהם אנחנו מאפשרים קמפינג, החלטנו לאסור על הכנסת כלים חד פעמיים, כמו גם להגביל רעש ולהדליק אש רק במקומות מסומנים ומוסדרים לכך”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn