צילום: מועצה אזורית הגליל העליון

מועצה אזורית הגליל העליון קיימה השבוע אירוע במסגרתו נשתל אחד מ”בניו” של האלון העתיק בן 450 השנים בצומת חורשת טל. האלון צמח מתוך בלוט שלו בתוך הגדם שלו לאחר שלפני שנתיים סופת רוחות הכריעה את אלון התבור העתיק אשר הפך לסמל אזורי.

האלון נשתל סמוך ליד הזיכרון לסא”ל שמוליק אדיב ז”ל, אשר נהרג בהר דב לפני 34 שנה. אלמנתו של אדיב, אחיו ובני משפחה נוספים השתתפו באירוע והתרגשו לראות את החדש בוקע וצומח מתוך הישן. 

עץ האלון העתיק שרד את העות’מאנים והבריטים, השקיף מרחוק על קרב תל חי, וראה את החלוצים של דן ודפנה סוחבים קרשים לבנות בהם חומות ומגדלים. התרגש כשראה את טורי החיילים עוברים על פניו בדרך לכיבוש הגולן, בכה באסון המסוקים ונתן מצילו לחיילים והמטיילים המגיעים לחרמון ואירח את האנשים בצילו.

גיורא זלץ, ראש מועצה אזורית הגליל העליון: “אני שמח שסייענו להמשיך את השושלת המפוארת של אלון התבור בצומת חורשת טל, אשר היה עץ מרשים ואחד הסמלים של הגליל העליון, ומקווה כי גם העץ הצעיר יעמוד זקוף במקומו במשך מאות שנים. ברצוני להודות למשפחתו של סא”ל שמוליק אדיב ז”ל, על שכיבדו אותנו בנוכחותם וכולי תקווה כי פינת הזיכרון במקום תסייע להעמיק את המשמעות של מורשתו”.

יאיר אדיב, אחיו של שמוליק ז”ל: “״עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל״. מרגש היה להגיע לאנדרטה לזכרו של יקירנו, סא״ל שמוליק אדיב, אשר נפל בהגנה על יישובי הצפון לפני 34 שנים. תודה לאלי סרף שנטע אלון צעיר בתוך הגזע של האלון בן ה-450 שנה. אין סמלי מזה: עבר ועתיד שלובים זה בזה. תודה מיוחדת לגיורא זלץ שעמד מאחורי היוזמה ולאבנר שמחאי, חבר יקר מהגושרים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn