צילום: חנני לדל, דוראל אנרגיה מתחדשת

וועידה בינלאומית SunnySide APV Summit 2023 לאגרי וולטאי ע”ש חיים אוחיון ז”ל במלון גליליון

השבוע,(1-2 במרץ), תיערך הועידה הבינלאומית SunnySide APV SUMMIT 2023 לאגרי וולטאי ע”ש חיים אוחיון ז”ל במלון גליליון בגליל העליון. הוועידה מתקיימת ביזמת מכון המחקר מיגל ומכון פרנהופר מגרמניה. בוועידה יקודמו פתרונות יישומיים לחסמים בהקמת מתקני אגרי וולטאי. הוועידה בשיתוף משרדי האנרגיה, החקלאות, הכלכלה, הגנת הסביבה, המדע, פורום האקלים של בית הנשיא, משרד האנרגיה הגרמני וחברות אנרגיה בינלאומיות.

בשנים האחרונות הצטברו יותר ויותר נתונים על יתרונות הטכנולוגיה האגרי-וולטאית APV המשלבת את שני ההיבטים: שימוש בקרקע חקלאית לגידולים והפקת אנרגיה סולארית בו-זמנית. היעד שהציבה ממשלת ישראל לשנת 2030, הינה הפקה של 30% מהחשמל באמצעות אנרגיה ירוקה, אך כיום רק 10% מהחשמל בישראל מבוסס על אנרגיות מתחדשות, לעומת מדינות מובילות באירופה כמו גרמניה, ספרד, אנגליה וצרפת, שם מפיקידים חשמל מאנרגיה ירוקה 50% בממוצע כאשר ישראל נמצאת בפיגור ביחס לארצות המערב ומתבססת על דלקים מזהמים להפקת חשמל.

בנוסף יערכו שולחנות עגולים בנושאים של החסמים החברתיים פוליטיים, כמו אתגרים טכנו כלכליים, התנגדות קהילתית, היעדר תמריץ פיננסי ומדיניות מגבילה של שימוש בקרקע. יבחנו ההזדמנויות החברתיות פוליטיות העוסקות בגיוון הכנסה, ביקוש לאנרגיה והפחתת פליטות, הקמת מוקדי מחקר וגיבוש ידע כולל בינלאומי. לסיום תיערך ישיבת העבודה הראשונה של הצוות הבין משרדי של משרדי האנרגיה הישראלי והגרמני במסגרת שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה בין המדינות, עליו הוחלט בוועידת האו”ם האחרונה לשינויי אקלים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn