לאור משבר הקורונה בישראל, ועידת אצבע הגליל ה-6 תתקיים השנה במתכונת חדשנית ולא במתכונתה הרגילה כאירוע שיא חד יומי, של כנס המתקיים במכללה האקדמית תל-חי. הוחלט להוציא השנה לפועל ועידה וירטואלית ראשונה מסוגה אשר תעשה שימוש מושכל בפלטפורמות הטכנולוגיות הקיימות בשוק, לקיום דיונים רבי משתתפים ולעידוד הציבור ולקיחת חלק פעיל בעיצוב התכנים. כחלק מהוועידה נרקם שיתוף פעולה ייחודי עם כנסת ישראל וערוץ הכנסת, במסגרתו יתקיים ב 20/10/20  “יום וועידת אצבע הגליל בכנסת”  שיוקדש כולו לדיונים מרוכזים של הכנסת והוועדות השונות.

טלעד ארליך ז”ל
צילום: המכללה האקדמית תל חי

“יום וועידת אצבע הגליל בכנסת” יועבר בשידור חי בערוץ הכנסת לצד שידור חי מאולפן צפוני שיוקם בקריית שמונה. תוכן היום יכלול ראיונות מצולמים עם דרגים פוליטיים ומקצועיים בכירים, אשר יהיו מבוססים על האתגרים, הסוגיות, וההצעות השונות שיעלו בהליך היוועצות המקדים.

השלב ראשון של הועידה יכלול השקת אתר היוועצות ייעודי אשר יציף שאלות פתוחות בנושאים נבחרים, במסגרתם יתקיימו דיונים שונים יחד עם ציבור תושבי הגליל המזרחי. התגובות של הציבור לשאלות באתר ההיוועצות יובילו לגיבוש מסמך תובנות לממשלת ישראל החדשה ולמנהיגות האזורית לאופן בו עליהם לפעול על מנת להביא לפיתוח האזור ולצמצום אי השוויון באזור. אתר היוועצות יהיה פתוח לקהל הרחב להתייחסויות לאורך כל שלבי הוועידה. במקביל להליך היוועצות מול הציבור הרחב יתקיימו מושבי זום עם מומחי תוכן אזוריים בנושאים בריאות, פיתוח כלכלי, תרבות והשכלה גבוה כמנוע צמיחה. אשר יעמדו במוקד הועידה השנה.

להלן עיקרי הוועידה:

בתחום הבריאות: כיצד משבר הקורונה מאפשר לחשוב מחדש על נגישות לשירותי בריאות ועל הזדמנויות לשיפור בנושא זה וכן כיצד התקופה האחרונה מאפשרת לחשוב מחדש על הפערים, על הדרכים לסגירתם ועל ההזדמנות לקפיצת מדרגה בבריאות באצבע הגליל. בתחום של פיתוח כלכלי יעסקו בשאלה כיצד עולם העבודה החדש פוסט משבר הקורונה יכול לייצר הזדמנות לחברות ועסקים להעסקת עובדים מהגליל המזרחי תוך פיתוח הכלכלה המקומית. הקמת אוניברסיטה בגליל המזרחי כמנוע צמחיה משמעותי ונדרש לפיתוח אזורי משמעותי אשר יוביל לקידום מערכות החינוך התעסוקה והתרבות באזור.תרבות מקומית וכיצד האמנים, היוצרים והנכסים התרבותיים האזורים יכולים לייצר מרחבים והזדמנויות לקידום האזור כולו.

לסיכום הועידה, לאחר העלאת כלל המסרים והתייחסויות וזיקוק התובנות המרכזיות בכל נושא, יגובש מסמך תובנות אחוד. יפעת קורן זמרן, אשר מובילה את הועידה מטעם המכללה האקדמית תל חי מוסיפה: “הצלחת הועידה תבחן בסופו של יום בשיתוף הפעולה של תושבי הצפון, ככל שנביא למעורבות גבוהה יותר של תושבי הרשויות כך נוכל לייצר מסמך מקיף ומפורט יותר של צרכי השטח והפתרונות המוצעים לממשלה לשיפור המצב בגליל המזרחי. אני קוראת לכל תושבי האזור לשתף אותנו בידע ובתובנות שלהם דרך אתר ההיוועצות שיפתח בתאריך 13/9/20 ויפורסם במדיות החברתיות”.

ועידת אצבע הגליל נוסדה לראשונה בשנת 2015 כיוזמה משותפת של המכללה האקדמית תל-חי, תנועת “שינוי כיוון” ומשפחת ארליך להנצחתו של אלעד ארליך ז”ל, מנהל החטיבה ללימוד חוץ במכללה האקדמית תל-חי וממקימי תנועת “שינוי כיוון”, אשר נהרג ביוני 2013 בתאונת דרכים קטלנית בצומת הגומא בדרכו לשירות מילואים ביחידה קרבית. אלעד, בן קריית שמונה שבנה את ביתו בקיבוץ שדה נחמיה, סימל בעשייתו החברתית והמקצועית את דור הצעירים החדש הצומח באצבע הגליל, דור שובר הגבולות והמחיצות, המבקש לקדם ולהוביל שינוי אזורי למען כלל קהילות האזור. הועידה על שמו של אלעד נועדה לסייע בקידום חזון אזורי זה תוך עידוד שיח מקצועי, ביקורתי ומעמיק על התיישבות באצבע הגליל ואמצעים בהם ניתן לפעול בשיתוף פעולה על מנת להביא לחיזוק איכות החיים ולצמצום האי שוויון. בשיתוף אשכול גליל מזרחי, הרשויות המקומיות, עמותות, גופים אזרחיים, עסקים, יזמים ובעלי עניין באצבע הגליל אנו מקיימים מדי שנה את  הועידה.

ירדן ארליך אחיו של אלעד מספר “מתווה הוועידה החדש בשילוב יום השידורים מכנסת ישראל מאפשר לנו הזדמנות חד פעמית לקיים ולהוביל הליך היוועצות רחב היקף עם קהילות האזור תוך השפעה ישירה על שיח נבחרי הציבור והממשלה בכנסת ישראל.”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn