צילום: פרטי

ברשות שמורות הטבע והגנים אמרו כי, מועצה מקומית מטולה סגרה את שערי החירום לכניסה לשמורת עיון והדבר מהווה סכנה בחילוץ מטיילים, וכיבוי שריפות, והאחריות המשפטית במקרה אסון היא לחובת ראש המועצה. במועצה מקומית מטולה אמרו כי, לא מדובר בכניסות שהן באחריות רשות הטבע, וההחלטה לסגור את השערים נובעת מצורך ביטחוני לאחר שברשות שמורות הטבע השתמשו בשערים בניגוד להנחיות וגרמו לסיכון ביטחוני לטענתם.

ביום חמישי (22/1) ראש מועצה מקומית מטולה דוד אזולאי הודיע בכתב לרשות שמורות הטבע והגנים על סגירת שערי החירום של השמורה לעובדי הרשות במפתיע לטענתם. ברשות הטבע אמרו כי, החלטה זו יש בה כדי לפגוע באפשרות של רשות הטבע והגנים לתת מענה מהיר ומידי בשעת חירום כמו חילוץ מטיילים, כיבוי שריפות, ומסכלת את יעילות התגובה של רשות הטבע לאירועי חירום בשל התלות בגורמים נוספים לפתיחת השערים. סגירת שערי החירום זוקפת לחובת ראש המועצה אזולאי את האחריות המשפטית המלאה במקום בו העיכוב בפתיחת השערים תוביל לאסון, אמרו ברשות הטבע והגנים.

וזאת לטענתם, לאחר שהמפל בשמורת נחל עיון הואר שלא כדין על ידי מועצה מקומית מטולה ויכול להוות השפעה שלילית משמעותית על המערכת האקולוגית המתקיימת בשמורה. פגיעה בשמורה הינה בניגוד לחוק גנים לאומיים, ולכן, הרשות בליווי משטרת ישראל הגיעו לשמורה ופרקו את התאורה לאחר שהפניות לראש המועצה לא הועילו לטענתם, והוא סרב לפרק את התאורה.

ממועצה מקומית מטולה נמסר כי, הם אפשרו לרשות שמורות הטבע שימוש בשערים הנמצאים בגדר הביטחון של היישוב כחלק משיתוף פעולה ולצרכי חירום בלבד. וביקשו לציין כי, לא מדובר בכניסות של השמורה שנמצאות באחריות הבלעדית של  רשות הטבע. ההחלטה על כך היא בעקבות שימוש בשערים בידי רשות הטבע בניגוד להנחיות ודבר אשר גרם לסיכון ביטחוני ביישוב לטענתם. ולכן, בעצת גורמי הביטחון במושבה הוחלפו המנעולים. עוד אמרו במועצה מקומית מטולה כי, עובדי השמורה עודכנו בהחלפת המנעולים ובמועצה המקומית עומדים לרשותם במקרה הצורך.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn