דבוראי ישראל יחגגו במשך שבועיים את יום הדבורה הבינלאומי שיצוין ב- 20 במאי ואת חג השבועות. המכוורות ילבשו חג ויקיימו פעילויות מרתקות להכרת ענף הדבש והדבורה, בהתאם לתקן ‘התו הסגול’ ומזמינים למפגש עם הדבוראים, לטעום דבש, לחוות וללמוד על עולמן הקסום של הדבורים ועל חשיבותה של הדבורה בהאבקת פרחי ירקות ופירות ההופכים למזון מן הצומח. בגליל העליון ניתן לבקר בחג השבועות במכוורת “הכל דבש” של הדבוראי עמית יוסף ביסוד המעלה.

מנתוני מועצת הדבש: כיום פועלים בישראל כ- 510 דבוראים העובדים ומטפלים ב- 120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ, מתוכן 80,000 כוורות מוצבות באזורי גידול חקלאיים ומשמשות להאבקה.

צילום: מכוורת הכל דבש

מנכ”ל מועצת הדבש, זאב מידן: “עם אישור פתיחת אתרי התיירות על פי ה’תו הסגול’ ולכבוד יום הדבורה הבינלאומי וחג השבועות המהווים הזדמנות מופלאה לבקר במכוורות ישראל, נערכו מרכזי המבקרים לקבלת קהל ויקיימו פעילות על פי כל כללי ההיגיינה והמרחק. במכוורות התיירותיות ניתן ללמוד בדרך חווייתית על עולמן הקסום של הדבורים. חשוב לזכור כי דבורת הדבש אינה רק יצרנית דבש מעולה, עיקר חשיבותה הינו בהאבקת צמחי החקלאות והבר, הדבורה הקטנה אחראית להאבקת 80% מהיקף הגידולים החקלאיים בעולם”.

בגליל העליון ניתן לבקר בחג השבועות במכוורת “הכל דבש” של הדבוראי עמית יוסף ביסוד המעלה. הדבוראי עמית יוסף, היה בעברו חבלן משטרתי, כאשר לפני מספר שנים, החליט לעשות הסבה מקצועית ולעבור לעבודת האדמה והחקלאות, עמית מזמין בחג השבועות למפגש אישי איתו, עם פעילות מרתקת הכוללת טעימות דבש גלילי, סרט על עולם הדבורה והדבש, סדנאות לילדים וסיור בין מחלקות מפעל הדבש. מכוורת “הכל דבש”, ממוקמת באזור תעשייה יסוד המעלה, ימי פעילות: כל ימות השבוע ללא יום שבת וחג. עלות: למשתתף מגיל 3- 24 ₪. להזמנות בתיאום מראש:  050-2477991, 050-2275452.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn