צילום: ויקיפדיה

חויב כעסק על ביתו הפרטי

תושב שדה אליעזר תבע את חברת החשמל בתביעה על סך 14 אלף ש”ח על גבייה שגויה כיוון שחברת החשמל סיווגו את ביתו כבית עסק ולא כבית מגורים. לאחר הגשת התביעה הגיעו הצדדים להסדר והתושב קיבל את כספו חזרה.

המקרה החל לאחר שתושב מושב שדה אליעזר החליט בדק את חשבון החשמל שברשותו וגילה כי מזה מספר שנים נעשית גבייה שגויה בחשבון חברת חשמל שנשלח אליו.

החיוב השגוי נעשה בעקבות סיווג ביתו של התושב שהינו בית פרטי כבית עסק למרות שאינו מקיים בביתו עסק לרבות עסקיו הפרטיים או צימרים. התושב נדהם לגלות לטענתו כי חברת החשמל אף מחייבת את כרטיס האשראי שלו בסכומים אלה.

התובע החל מברר את מקור החיוב השגוי כאשר הוא פנה אל תלונות הציבור בחברת החשמל שהשיבו לו כי נציג מטעם חברת החשמל ביקר בביתו לפני מספר שנים וראה בשטח ביתו צימרים. כאמור התובע הודיע לחברת החשמל שבביתו אינם קיימים צימרים ומעולם לא הופעל כל עסק בביתו אשר משמש כבית מגורים בלבד.

למרות כל פניותיו סרבו בחברת החשמל לשנות את סיווג ביתו ולהחזיר את הסכום העודף שנגבה. לכן ההתובע החליט לפנות אל בית המשפט שיכריע בעניינו. הצדדים הגיעו להסדר פשרה מחוץ לכלי בית המשפט והסדר זה חברת החשמל השיבה לתובע את כספו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn