צילום: תקשורות יעל שביט

שני חופים נוספים יפתחו העונה לקהל הרחב:  חוף צמח המיתולוגי וחוף סוסיתא.

צילום: תקשורות יעל שביט

באיגוד ערים כינרת מברכים על הגשמים שמילאו את הכינרת ונערכים לפתיחת עונת הרחצה ב- 18 במרץ וקליטת המוני הנופשים הצפויים לפקוד את חופי איגוד ערים כינרת השקטים, בחג הפסח הקרוב. באיגוד נערכים לקליטת נופשים גם ביום הבחירות, יום השבתון, ב- 23.3. כל חופי איגוד ערים כינרת מתופעלים כחופים שקטים ללא השמעת מוסיקה.

צילום: תקשורות יעל שביט

איגוד ערים כינרת ומשטרת ישראל משתפים פעולה לאורך השנה ומתגברים את כוח האדם בתקופת עונת הרחצה על מנת להבטיח כי, יישמר השקט בחופים. כוחות המשטרה ופקחי האיגוד יפעלו הציבורי וזאת בנוסף למאבטחים ולסדרנים, אשר יוצבו מטעם האיגוד. בזמני שיא מפעילים איגוד ערים כינרת והמועצה האזורית עמק הירדן, במימון המשרד לקידום וחיזוק קהילתי, את מוקד המצלמות של “כינרת בטוחה”, השולט ב-161 מצלמות האבטחה בחופים. כמו כן, מופעלים צוותי ניקיון ותחזוקה מתוגברים.

צילום: תקשורות יעל שביט

הציבור מתבקש להישמע להוראות המצילים והפקחים ולהקים אוהלים באזורים המותרים. עליית המפלס הביאה לכך שתשתית בנויה, כמו למשל מדרגות וקירות כוסו במים. לכן יש לשים לב לשילוט ולהוראות המעבר השונות ולהיכנס למים רק דרך האזורים המותרים לכך. כמובן שיש לרחוץ רק בשעות הפעילות של המצילים ובחופים המוכרזים, לא לטפס על מעקות הבטיחות ולא לקפוץ למים מראשי הקירות. 

יו”ר איגוד ערים כינרת עידן גרינבאום, מברך על פתיחת העונה, ומציין את החלטת שר הפנים אריה מכלוף דרעי ואת ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, ברשותה של ח”כ מיקי חיימוביץ, על ההחלטה להעברת חוף צמח לאחריות איגוד ערים כינרת. “איגוד ערים כינרת, מטפל כבר ב- 16 חופים שקטים סביב הכינרת, אליהם הכניסה ללא תשלום, במטרה להנגיש את כל חופי הכינרת לציבור הרחב” אומר גרינבאום ומוסיף כי, חוף צמח המיתולוגי, שהיה סגור שלוש שנים, נזקק לשיקום וניקיון מאסיבי, עקב ההרס הרב שנוצר בשטח. גדרות הברזל שתחמו את החוף יוסרו והציבור יוכל להיכנס לחוף צמח ישירות מהכביש הראשי,דבר שגם יצור רצף נופי נגיש. עוד מציין גרינבאום, כי בנוסף לחוף צמח פותח איגוד ערים כינרת את חוף סוסיתא, שגם הוא עבר לטיפול האיגוד בשנה שעברה והיה סגור לעבודות בטיחות. כמו כן הוקמו גדרות בטיחות, חידוש וטיפול בתשתיות. גם חוף סוסיתא יפתח ב 18.3. “העונה אנו מצפים ליותר מ- 2.5 מיליון נופשים בכינרת, עקב החשש לטוס לחו”ל בשל הקורונה. שני החופים הנוספים יאפשרו שטח נוסף לנופש בכינרת. אנו מבקשים מהציבור, שכולו מעוניין בבילוי נעים באגם הלאומי, להיות סבלני ואחראי, להישמע למצילים ולצוות החוף, לשמור על נהלי הבטיחות, להשגיח על הילדים במים ובחוף, להקפיד על הניקיון, לנהוג בזהירות מרבית בנהיגה בכלי השייט ולדאוג שלא להפריע לזולת. לאחר תקופה ארוכה של סגר, כולנו זקוקים לנופש. אני מאחל לכולם חופשה נעימה בכינרת ובריאות” אומר גרינבאום.

צילום: תקשורות יעל שביט

דנה בכר, מנהלת אגף מנהלת הכינרת אומרת, כי במהלך עונת החורף והסגרים, בוצעו בחופי איגוד ערים כינרת עבודות תחזוקה שוטפות, חידוש שילוט, גיזום בטיחותי, כיסוח צמחיה, שיפוץ מבני שירותים ומתקני נופש ועוד. בכר מציינת, כי בחוף צמח התקיימו בשלב א’ עבודות שיקום ושיפוץ על מנת להשמיש את החוף עם פתיחת עונת הרחצה וכי בשלב ב’יתקיים תכנון מפורט לפיתוח הדרגתי של חוף צמח, תוך דיון מעמיק, כולל הליך שיתוף הציבור במתכונת שתקבע. 

עוד מציינת בכר, כי לקראת חג השבועות יפתח חוף נוסף, חוף דוגה במזרח הכינרת הנמצא כעת בעבודות ותהליכי העברה לזכיין. בחוף דוגה התבצעו עבודות פיתוח והקמת מבנים בהיקף של 30 מיליון שקלים, במימון משרד האוצר, משרד התיירות, משרד הפנים ואיגוד ערים כינרת והינו החוף הראשון שתוכנן ובוצע מכוחה של תכנית תמ”א 13/13/א’ לחופי איגוד ערים כינרת, שמטרתה פיתוח תיירותי והנגשת החופים לציבור, תוך שמירה על ערכי הטבע, הסביבה והמורשת. התכנית כוללת 14 מחופי איגוד ערים כינרת וקטעים של “שביל סובב כינרת”.

“אנו באיגוד מצפים ונערכים לעונה ארוכה ועמוסה, עם ביקוש גדול לנופש בכינרת, אשר שמרה על מפלסה הגבוה גם החורף הזה והיא יפה מתמיד.אנו מזמינים את הציבור להגיע לנפוש בכינרת כחולה ומלאה ובברכת עונת רחצה נעימה ובטוחה לכולם!” מוסיפה בכר.

למידע- כוכבית כינרת מכל טלפון 55477* ובאתר רשות הכינרת – www.kineret.org.il

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn