במהלך השבוע שעבר, התקיים בוורשה-פולין כנס בינלאומי, בנושא הטיפול בתוצרת החקלאית לאחר הקטיף באווירה מבוקרת ומתואמת. באירוע השתתפו חוקרים ונציגים ממדינות רבות מרחבי העולם וזאת על מנת להציג את הממצאים המחקריים החדשים ביותר בתחום ולקדם את נושא המחקר בטיפול בתוצרת החקלאית והארכת חיי המדף של התוצרת החקלאית.

 

את ישראל והגליל ייצג בכנס נציג קרור גליל והמעבדה לאחסון פירות בקריית שמונה עמוס לוין, המכהן כסמנכ”ל החקלאות בחברה לפיתוח הגליל, שהציג ממצאים חדשים בתחום זה בגליל. למרות הבעיות הפוליטיות, במהלך הכנס נרשם שיתוף פעולה בין לוין לחוקרים ממדינות ערב שבחלקם מחרימות לא פעם פעילות עם נציגים ישראלים- איראן, ירדן וסוריה.

 

נציגי המדינות הערביות שוחחו עם לוין וד”ר אוהד נריה, חברת “סטאפק”, החליפו ידע מקצועי במישור החקלאי (בנושאי טיפול לאחר קטיף ברימון ובתפוח) ואף הצטלמו יחדיו במסר של גישור ושיתוף פעולה. במהלך הכנס השתתפו כ- 120 חוקרים, חקלאים ואנשי תעשייה מ- 20 מדינות שונות.

 

מלבד שיח מקצועי והרצאות, התקיימו מספר סדנאות להעברת הידע המקצועי וכן התקיים ביקור  בבתי קירור לתפוחים, גזר, תפוחי אדמה ובצל  וסיורים במטעי התפוח ברחבי פולין, הנחשבת ליצרנית התפוח המובילה באירופה בהיקף של כ- 4 מיליון טון בשנה.

 

עמוס  לוין ציין, כי במהלך הכנס הוצגו מספר מחקרים המביאים בשורה לתחום אחסון תפוחים ואגסים באוויר מבוקר ודינאמי וכן טיפול באמצעות טכנולוגיות חדשות ומתקדמות להארכת חיי המדף של הפרי והגברת הפציחות והאיכות לאחר האחסון. עוד הסביר:”הבעיה המרכזית היום בחקלאות הינה הטיפול בתוצרת החקלאית לאחר הקטיף בשדה ובמטע, מאחר ויש פחת משמעותי לאורך הדרך מהשדה עד למדף בבית של יותר משליש מהתוצרת, דבר המקטין את כדאיות הגידול ופוגע ברווחיות של החקלאי. המטרה המרכזית הינה לסנכרן את העברת הפרי והירק מהחקלאי לבית האריזה והקירור ולחברות השיווק, תוך שמירה מיטבית על בטחון המזון, איכות הפרי והרכיבים התזונתיים והבאתו לשוק בפריסת זמן רחבה.

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn