לאחר שרשות החניה לא פעלה מחודש מרץ בעקבות משבר הקורונה היא חוזרת לפעול במתכונת מיוחדת עבור תושבי קריית שמונה עם הטבה של חניה שעתיים ראשונות בחינם, מותנה ברכישת תו תושב שעלותו הינה חמישים שקלים. סגן ראש העיר בן שימול וממונה על החנייה אומר, כי זו הקלה משמעותית לתושבים ושסכום זה מסכם שלושה ימי חנייה, וכעת הוא מאפשר חנייה חינמית לתושבים במשך שנה שלמה. בן שימול התנגד להחזרת החנייה בתשלום ולבסוף הושג מתווה שהוסכם.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילום: מידע 8

בן שימול מסביר כי לפני כחודש החלו המערכות לחזור למצב עבודה, והמשק החל לחזור בצורה מכוונת לשגרת חיים ככל שניתן. בשלב זה החלה הדרישה מצד נציגי משרד הפנים בעיקר להפעיל את רשות החניה וזאת משום העירייה חתומים על הסכמים כלכליים ומשפטיים שמחייבים אותם לכך.

בן שימול אומר כי ההתנגדות שלו לחזרה לשגרה הייתה מידית ועקבית, והסתמכה על נתונים כלכליים ותעסוקתיים  שהעידו שמצבם של תושבים ובעלי עסקים רבים רחוק מלהיות שגרתי שזכו לגיבוי מלא מצד ראש העיר וחברי ההנהלה, מה שאפשר לדחות ככל הניתן ולנצל את העת, ולהוביל לשינויים נוספים ומיידים שהינם חלק מתוכנית כוללת אומר בן שימול ומוסיף, כי לא ייתכן שממשלת ישראל תקל על תושבים בהנחות ופטורים בארנונה ומנגד תדרוש לגבות בעבור חנייה בתשלום. וכי הגישה הייתה כי את הנזקים ממגפת הקורונה צריכה לכסות הממשלה ולא התושבים כפי שמקובל בעתות חירום.

בן שימול מסביר כי המאבק  מול משרדי הממשלה היה קשה, ואף הובהר לעירייה כי ככל שלא תוחזר המערכת תופעל כלפיהם סנקציית חיוב אישי. “עמדנו כחומה בצורה ככל שניתן היה לעשות זאת במסגרת הכלים שהמחוקק העניק לנו. אני גאה על כך. כרגע כאשר העסקים חזרו לפעילות ומכיוון שבראייתי רשות החניה הינה גוף שאמור לייעל ולעשות סדר במרחב העסקי והחברתי שמשרת את כולם” אמר והוסיף, כי, “צריך לאפשר לתושבים לבצע את עיסוקם במרחב בלי שירגישו כי מישהו מחפש אותם או מעוניין לגבות מהם מס או קנס מסוים. המטרה הראשונית והעיקרית היא שבעלי העסקים יוכלו להתפרנס בכבוד וכמה שיותר. תפקידי לאפשר זאת ולחתור ליעד זה”, אומר בן שימול , ומסביר כי הוא לא עושה צעדים ברשות החנייה ללא בדיקת כל הנתונים וההשלכות שלהם. ולאחר שהוכיח באמצעות נתונים מדויקים כי זמן החניה הממוצע בעיר עומד על שעה וחמש דקות ביקש לקדם מהלך שתוכנן לשלב מאוחר יותר והוא מתן שעתיים חנייה ראשונות חינם לתושבי העיר ולבצעו כעת.

ומוסיף, “זה שלב נוסף בהקלות שהבאנו ושנועד להקל על התושבים. כדוגמת צמצום שעות התשלום רק עד 18:00, מתן חניה חינם במגרשים נוספים בסמוך לקופת חולים ובשוק, מתן חניה חינמית בחול המועד סוכות ופסח, ובימי שישי, פטור לכל תושב שהגיע לגיל 67. הוספנו חניות רבות והשקענו מיליוני שקלים בריפוד צביעה ותמרור המרחב. אנו עסוקים על העת בשיפור השירות. באתי לשנות אני משנה ואשנה ככל הנדרש ובמגבלות מה שמאפשרים ההסכמים שחתם השלטון הקודם ובכפוף להם. זהו צעד נוסף במערך שיפור השירות. ויהיו עוד מהלכים טובים חיוביים ונכונים בעתיד”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn