נראה כי עיריית קריית שמונה שוב לא עומדת בהסכם שנקבע עם ההסתדרות וועד העובדים. הסכם שנקבע בוועדה הפריטטית שנערכה לפני כשבועיים עם ההסתדרות הארצית והשלטון המקומי. ההסכם נחתם  עם ועד העובדים עוד בבית המשפט, ולאחר מכן בוועדה הפריטטית, ולמרות שעל העירייה לעמוד בהסכם, עד רגע זה לא עמדה העיריה בתנאי ההסכם עם ההסתדרות וועד העובדים. לטענת ההסתדרות אי עמידה בתנאי ההסכם יגרמו לנקוט בצעדים ארגוניים תוך התחייבות לכבד את ההסכם בצעדים משפטיים.

כתבה מאת דנה אלימלך.

צילום: מידע 8

בוועדה שהתקיימה לפני כשבועיים ליישוב הסכסוך בין עיריית קריית שמונה להסתדרות וועד עובדי העירייה נקבע, כי על עיריית קריית שמונה לכבד את תנאי ההסכם עד לתאריך 1/6/2020. המחלוקת הייתה בנושא העסקת עובדי קבלן וגזברות, ולאחר משא ומתן נחתם הסכם שהביא לסיום סכסוך העבודה בין הצדדים. עוד אז דוד כהן מזכיר איגוד מקצועי התנגד להסכם וסירב לחתום.

במסגרת ההסכם העירייה התחייבה שלא להגדיל את העסקת עובדי הקבלן על חשבון העסקה של עובדי עירייה אלא במקרים חריגים. עוד הוסכם בין הצדדים כי העירייה תשתתף בפעולות של ועד העובדים על בסיס תקציב שנתי, והוסדר תשלום רכיבי שכר לעובדים באישור משרד הפנים. המחלוקות העיקריות הן על העסקת עובדים כאשר העירייה התחייבה שלא להעסיק עובדי קבלן במקום העובדים שפרשו, ואם תעסיק עובדים, הם יקלטו לעבודה כעובדי עירייה. כאמור בהסתדרות טוענים כי סכסוך העבודה נמשך מספר חודשים ועל  בסיסו נעשו עיצומים ואם עיריית קריית שמונה לא תכבד את תנאי ההסכם כפי שנקבע בהסתדרות ייאלצו לנקוט בצעדים ארגוניים תוך כדי נקיטת הליכים משפטיים.

יו”ר ההסתדרות במרחב יונה פרטוק: אנו מצפים מגוף מכובד כמו עיריית קריית שמונה שיעמדו בכל סעיפי ההסכם כפי שנקבעו בוועדה הפריטטית מלפני שבועיים. באם לא יעמדו בהסכם, נאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים תוך התחייבות משפטית לקיום ההסכם ככתבו וכלשונו. ההסכם הוא לא חד צדדי, אנחנו משתדלים למרות מחאות העובדים לעמוד בהסכם ומצפים שהרשות המקומית תנהג בהתאם.

תגובת העירייה לא התקבלה עד לסגירת הגליון.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn