הגליליאדה – האולימפיאדה של אצבע הגליל, התקיימה לאחרונה בסוף שבוע ספורטיבי ומהנה במיוחד * באירוע לקחו חלק כ-800 תושבים מכל יישובי האיזור – מושבים וקיבוצים * הזוכה הגדול של הגליליאדה – קיבוץ להבות הבשן שהצליח לגייס את המספר הרב ביותר של משתתפים בתחרויות האירוע * קיבוץ שניר הגיע למקום השני ושדה נחמיה הסתפק במקום השלישי, עם הפרש של נקודה אחת בלבד

 

הגליליאדה, האולימפיאדה של אצבע הגליל, התקיימה לאחרונה, זו השנה השנייה ברציפות, ובכך הפכה למסורת. האירוע הצליח לסחוף אחריו 785 משתתפים ומשתתפות מכל יישובי הגליל ומכל הגילאים לפעילויות בתשעה ענפי ספורט מגוונים. מדובר בהצלחה עבור מארגני האירוע- אלעד חיגר ושרון טל ברנע מהמועצה האזורית גליל עליון, וצח אשנר מהמועצה האזורית מבואות החרמון, שמטרתם הייתה לדרבן מקסימום תושבים מכל ישוב לקום מהספה ולעסוק בפעילות ספורטיבית.

האירוע אמור היה להתקיים במשך שלושה ימים של סוף השבוע, אך בשל מזג האוויר החורפי, מרתון הריצה נדחה ליום ראשון. 785 תושבים ותושבות מכל האזור השתתפו בתחרויות ב-9 ענפי ספורט שונים: ריצה, כדורגל, כדורסל, כדורעף, טניס שולחן, כדורשת, שחייה, ברידג’ ופטאנק. בשנה שעברה, האירוע התקיים בכפר בלום ביום אחד בלבד וכל הפעילויות התקיימו במקביל. השנה, הצוות הניהולי השכיל ואפשר לתושבים להשתתף במספר תחרויות ולא רק בענף אחד.

 

 

הקונספט של התחרות הוא שעל כל יישוב לצבור מספר רב של נקודות על ידי השתתפות מירבית של תושביו. לאחר שכלול הנקודות, הוכרז להבות הבשן במקום הראשון כקיבוץ הספורטיבי ביותר עם 64 נקודות. שניר עם 34 נקודות ושדה נחמיה עם 33 הסתפקו במקום השני והשלישי.

אלעד חיגר, רכז ספורט קהילתי בעמותת הספורט של הגליל העליון, מוסיף כי תושבים רבים פנו אליו ואמרו שבעבר היו תחרויות רבות בין היישובים. “רצינו להחזיר עטרה ליושנה ולהוציא את האנשים מהבתים, אין דבר טוב מזה”, אומר אלעד ומוסיף “זו השנה השנייה שהאירוע הזה מתקיים, כתוצאה מיוזמה משותפת בין הרשויות גליל עליון ומבואות החרמון. בעוד שבשנה שעברה כל התחרויות התקיימו במקביל, השנה החלטנו לתת לכל תחרות את הכבוד הראוי לה”.

כיצד נצברות הנקודות באירוע ואיך נקבע המנצח?

“הרעיון הוא לקיים תחרות בין היישובים. יישוב שצובר הכי הרבה נקודות- מנצח. כל משתתף בתחרות מייצג את היישוב שלו ומקבל נקודה אחת. נשים מקבלות 2 נקודות וכך גם משתתפים מעל גיל 60. השנה הייתה נציגות מכל יישובי האזור וגם מכל הגילאים. הילדים השתתפו בתחרות שחייה והמבוגרים בתחרויות ברידג’ ופאטנק”.

ביום שבת נהנו המשתתפים ותושבי האזור ממופע של להקת מרסדס בנד באתר קיאקי כפר בלום, שגם אירח את תחרות הקיאקים, וביום ראשון התקיים אירוע הסיום של הגליליאדה – מרתון ריצה בשיתוף עם אלתרמנס, למען תלמידי בית הספר “שחפים” לילדים עם צרכים מיוחדים.

 

 

מעמותת הספורט של המועצה גליל עליון נמסר כי האירוע השתפר משנה שעברה וכמות המשתתפים עלתה בכ- 25%. “המטרה לשנה הבאה היא להגדיל את מספר התושבים שיקומו מהספות ויעסקו בספורט”. בנוסף, מהעמותה הביעו רצון משיתוף הפעולה בין הרשויות: “הספורט הוא היעיל ביותר לשיתופי פעולה. ניתן לראות כיצד ראשי מחלקת הספורט בשתי הרשויות משלבים כוחות ומרימים אירוע מדהים שנה אחר שנה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn