המרכז הרפואי זיו בצפת הרחיב את השירותים הניתנים בטיפול בגידולים סרטניים המתפתחים במערכת הכליות והשתן. במסגרת תהליך רפואישנעשה במרכז הרפואי “זיו” מחסלים גידולים סרטניים בעזרת הקפאה, ולא פוגעים ברקמות הבריאות שמסביב לגידולים.

צילומים: דוברות מרכז רפואי ״זיו.

לפני כשנתיים החלו במרכז הרפואי “זיו בביצוע הקפאה של גידולים סרטניים בכליות, תוך שימוש בגישה הלפרוסקופית. בשיטה זאת, מחדירים הרופאים מחט עדינה מהעור אל מרכז הגידול ומעבירים דרכה חנקן נוזלי, שגורם לגוש ולסביבתו לקפוא. ההקפאה מגיעה לטמפרטורה של 40 – מעלות כאשר הורגים את תאי הגידול,שבהמשך עובר תהליך ריפוי והופך לצלקת.

במרכז הרפואי אומרים כי מדובר במהפכה אמיתית בטיפול בגידולי הכליה,והם גאים להציע את השירות הייחודי הזה לתושבי הגליל, הגולן, והעמקים. בקרוב יתחילו בביצוע הקפאה של גידולים סרטניים של הערמונית. למטופלים יהיה מענה טכנולוגי מתקדם שמשפר את הטיפול בגידולים וחוסך ניתוחים מורכבים ואשפוזים ארוכים.

בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת של שימוש בהקפאה, הצוות האורואונקולוגישל המרכז הרפואי “זיו ביצעו הקפאות של גידולים על ידי דיקור ישיר דרך העור בהרדמה מקומית בלבד, בגופם של שני מטופלים שסבלו מגידולים סרטניים בכליות. הפעולה בוצעה על ידי מנהל המחלקה האורולוגית ד”ר רן כץ ומנהל היחידה לרדיולוגיה פולשנית ד”ר אלכסנדר אלטשולר. המטופלים עברו את הפעולה ללא הרדמה ובאלחוש מקומי בלבד, ולמחרת בבוקר כבר שוחררו לביתם.

מנהל המחלקה האורולוגית ד”ר רן כץ מסביר שמדובר במהפכה בטיפול בגידולים של הכליה ובקרוב יחלו בביצוע הקפאה של גידולים סרטניים בערמונית. בתהליך ההקפאה בקור הוא הורג את הגידול מיידית ואינו פוגע ברקמות הבריאות שמסביב. בשיטה זאת חוסכים מהמטופל ניתוח גדול עם כל המשמעויות והסיכונים.

מנהל המרכז הרפואי זיו ד”ר סלמאן זרקא ציין כי: “טכנולוגיה חדישה זו היא עוד צעד משמעותי במתן מענה מלא ומתקדם לחולי הסרטן של הצפון במרכז הרפואי זיו, ללא צורך בנסיעה למקומות מרוחקים וזה מצטרף למכון ההקרנות המתקדם ולשירותים נוספים ההופכים את זיו למרכז הצפוני ביותר לטיפולי בחולי הסרטן”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn