צילום: יח״צ

חברת הביוטכנולוגיה פיגמנטום המפתחת טכנולוגיה לשינוי רכיבים גנטיים בצמחים לטובת ייצור חומרי טעם וצבע טבעיים מצטרפת לחממת הפודטק Fresh Start שבקריית שמונה ותזכה להשקעה של מיליון דולר. החממה הטכנולוגית Fresh Start מופעלת על- ידי הקונסורציום של תנובה, טמפו, פלטפורמת ההשקעות OurCrowdוקרן ההשקעות Finistere המתמחה במזון וחקלאות. 

פיגמנטום הוקמה בשנת 2018 על-ידי מנכ”ל החברה טל לוצקי, ואמיר טירולר ,סמנכ”ל הטכנולוגיה. לוצקי וטירולר אגרונומים בהכשרתם מובילים את החברה, יחד עם פרופ’ אלכסנדר ויינשטיין, הממציא והיועץ המדעי של החברה, מומחה עולמי בתחום ההנדסה הגנטית של צמחים, שחתום על שורה של פיתוחים המוטמעים כיום בענף החקלאות . את פעילות המעבדה מנהל גוני דביר. החברה היא יוצאת תוכנית “הפקולטק” – מועדון היזמות של האוניברסיטה העברית.

חברת פיגמנטום גורמת להפקת חומרי טעם וצבע טבעיים בריכוזים הגבוהים עד פי 15 תוך חסכון בשטחי חקלאות, מים, ועלויות גידול נוספות. הפתרון של החברה מאפשר הכלאה והטמעה של אלמנטים גנטיים בצמחים שונים, ליצירת זרעים ייחודיים, מהם ניתן לגדל צמחים שבתגובה לאות חיצוני מייצרים ריכוז גבוה של מולקולת צבע או מולקולת טעם פי 10-15 ממקורות צמחיים אחרים . כך למעשה כל צמח הופך למעין מפעל ייצור קטן להפקה של חומרי טעם וריח טבעיים.

טל לוצקי, מנכ”ל פיגמנטום : “בחרנו להצטרף לחממת FreshStartבזכות שותפי החממה, שהינם שחקני מפתח בתעשיית המזון והפיננסים הישראלי והגלובאליים, והתמיכה הטכנולוגית והעסקית של צוות החממה. הצטרפותנו לחממה תאפשר לנו להשלים את בניית המערכת הגנטית ולקדם שותפויות עסקיות לקידום הפתרון לשוק”.

רוני ברק, מנכ”ל :FreshStart “אנו נרגשים לצרף את פיגמנטוםלחממה ולסייע לה לא רק לעשות מהפיכה בריאותית וסביבתית בענף הרכיבים והמזון הבינלאומי , אלא גם לעזור לה להפוך לחברה מבוססת בצפון, ומוקד תעסוקה איכותי, חלק בלתי נפרד מחזון החממה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn