צילום חלי ממן באדיבות רונן פדידה

טיפוח ותזונה בריאה משפיעים על צמיחה ובריאות השיער

התרופה הקולינרית:

תזונה בריאה משפיעה על צמיחה ובריאות השיער

באדיבות חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא

השיער שלנו עובר מחזור תמידי של צמיחה, מנוחה, נשירה וצמיחה חדשה. בעוד לגנטיקה יש תפקיד משמעותי בקביעת מאפייני השיער, אין להתעלם מהשפעתם של גורמי אורח החיים בעיקר התזונה. השיערה מורכבת מחלבון, ויטמינים, מינרלים כמו אבץ וברזל ומרכיבים נוספים. לכן, לתזונה מאוזנת ומזינה יש השלכות והשפעה עמוקה על הבריאות, הצמיחה ואיכות השיער.

צילום חלי ממן באדיבות רונן פדידה

לתזונה בריאה תפקיד משמעותי בשמירה על שיער בריא, מלא וחזק. על ידי צריכה מאוזנת של חלבון, ברזל, חומצות שומן אומגה 3, ויטמינים, מינרלים, אנחנו יכולים להשפיע על צמיחה איכותית של השיער. חשוב בלהימנע מדיאטה דרסטית שעלולה לפגוע בצריכה התזונתית ולאמץ תזונה בריאה ועשירה במרכיבים בריאים לא רק לשיער בריא אלא, לרווחה כללית.

חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, מסבירה מה מומלץ לאכול? מהי תזונה מאוזנת החיונית לצמיחת שיער בריאה?

חלבון – שיער מורכב בעיקר מחלבון הנקרא קרטין. חשוב לצרוך חלבונים כמו: בשר רזה, דגים, ביצים , מוצרי חלב ומקורות חלבון צמחיים כמו קינואה, שקדים וקטניות למיניהן כגון סויה, עדשים, שעועית יבשה

ברזל – חיוני לאספקת חמצן לזקיקי השיער. העשירו את התפריט היומי במזונות כמו: תרד, עדשים, בשר אדום ודגנים, הם תורמים לשמירה על רמות ברזל תקינות בגוף ועל שיער בריא.

חומצות שומן אומגה 3 – נמצאים בעיקר בדגי מים עמוקים כגון סלמון, סול וטונה, זרעי פשתן ואגוזי מלך . חומצות אלו עוזרות בהפחתת היובש ושבירות השיער.

ויטמינים A ו-C: ויטמין A מקדם ייצור שומן הקרקפת- החלב, חומר המעניק לחות לקרקפת. מזונות עשירים בויטמין A כוללים: בטטה, גזר, ועלים ירוקים, כבד ובשר בקר. ויטמין C מסייע בספיגת הברזל וניתן למצוא אותו בכל הירקות והפירות הטריים ובכמות גדולה בקיווי, תותים ופלפלים.

צילום חלי ממן באדיבות רונן פדידה

אבץ: תומך בצמיחת השיער ובשיקומו. נמצא במזונות כמו בשר, קטניות וזרעים.

כשאנחנו מחליטים על תהליך דיאטה לירידה במשקל, חשוב מאוד לזכור שהתזונה משפיעה על כל תא בגופנו וגם על השיער שלנו. לפעמים אנחנו רואים רק את המשקל כמטרה, ומאמצים דיאטות לא בריאות כדי להשיג את המטרה מהר. אבל בדרך אנחנו מאבדים הרבה בריאות, וגם את בריאות השיער .

בעוד שתזונה עשירה בחומרים מזינים חיונית לשיער בריא, תזונה עשירה במזון מעובד וסוכרים עלולה להשפיע לרעה על הבריאות הכללית ובכך, על איכות השיער. גורם נוסף המשפיע על השיער היא ירידה דרסטית במשקל בפרק זמן קצר העלולה להוביל למחסור ברכיבים תזונתיים ולנשירת שיער מוגברת.

שמירה על תזונה מאוזנת כרוכה בשילוב של היגיינה ושימוש במוצרי טיפוח מותאמים לשיער. להלן כמה עצות לשיער בריא באדיבות אסף זר, בעלים של חברת הקוסמטיקה וטיפוח השיער הישראלית – בינלאומית REBORN :

  • שמפו– השתמשו בשמפו נטול סולפטים ומלחים כדי לשמר את יכולתן של בלוטות החלב לייצר שמנים טבעיים החשובים לשימון השיער והקרקפת. נוסף על כך, שמפו המכיל מלחים (SLS) עלול להוביל לאדמומיות, יובש, קשקשים ואף לנשירת שיער בקרב נשים וגברים כאחד.
  • שטפו את השיער לפי הצורך, אך לא בצורה מוגזמת. חפיפה בתדירות גבוהה מידיי עלולה להסיר את השמנים הטבעיים של עור הקרקפת ולהשאיר את השיער יבש ושביר.
  • חפפו את השיער במים פושרים או קרירים. מים חמים תורמים ליובש.
  • השתמשו במרכך שיער לאחר חפיפה בשמפו כדי להעניק לו לחות. שימו דגש על מריחת המרכך בעיקר בקצוות השיער שם הוא נוטה להתייבש.
  • טפלו בשיער פעם בשבוע במסכה על בסיס מרכיבים טבעיים כדי להעניק בוסט של לחות לשיער. בעת השימוש במסכה תנו לחומר להיספג בשיער למשך מספר דקות ולאחר מכן שטפו במים פושרים בלבד. מים חמים ימיסו את החומרים הפעילים מהשיער והאפקטיביות תקטן.
  • הימנעו מתסרוקות צמודות שעלולות לגרום ללחץ על השיער והקרקפת ולהוביל לנסיגת שיער. סגנון משוחרר עוזר במניעת נשירה.
  • הגבילו את השימוש בכלים חמים לעיצוב שיער כמו בייביליס, מחליקי שיער וכו’.. ואם אתם חייבים להשתמש בהם, מרחו קודם ספריי מגן על השיער על מנת למזער נזקים.
  • החליפו ציפיות בבדי כותנה, משי או סטאן, כדי להפחית את החיכוך ולמזער את שבירת השיער בזמן השינה.
  • עסו את הקרקפת באופן קבוע באמצעות קצות האצבעות ובתנועות סיבוביות. עיסוי זה מעורר את זרימת הדם, מה שיכול לעודד צמיחת שיער.
  • אם הינכם סובלים מנשירה ודלילות בשיער העשירו את הקרקפת מידי יום בכמה טיפות של שמן קיק (קסטור) המופק מזרעי עץ הקיקיון המצוי שהוכח מדעית כמסייע ומעודדים הצמחת שיער. הוא מונע נשירה, משפר את נראותו החיצונית ומרקמו ויעיל במניעת יובש השיערה וקצוות מפוצלים.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn