צילום: עיריית קריית שמונה

טקס לזכרו של יואל להנגהל ז”ל בקריית שמונה במלאת חודש להירצחו

היום (ראשון) התקיים בכיכר צה”ל בקריית שמונה טקס זכרון במלאת חודש להירצחו של הנער יואל להנגהל ז”ל בקריית שמונה.

צילום: עיריית קריית שמונה

הטקס בהשתתפות הוריו של יואל להנגהל ז”ל, גדעון ובת שבע וסבתו לאה, ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, תלמידי בתי הספר התיכוניים בעיר, רבנים, אנשי חינוך, קהילת בני המנשה, נבחרי ציבור, עובדי עירייה ותושבים מקריית שמונה והסביבה.

צילום: עיריית קריית שמונה

האב גדעון ריגש את הנוכחים כשאמר: “אני מודה לכולם על האהבה שאתם מרעיפים עלינו. אני כועס כי איבדתי את הבן הבכור שלי אבל אין בליבי רצון לנקמה. אני עדיין אוהב אתכם, כי כולם אחים. אני מתפלל ומתחנן שיהיה צדק”.

צילום: עיריית קריית שמונה

“כשילד נרצח כל הכללים השתנו” ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן שפתח את הטקס אמר: “לפני חודש קרה דבר בקריית שמונה שלנו. נער שהגיע אלינו כדי לחגוג ולהנות עם חברים לא חזר הביתה אל הוריו. הוא נרצח. במכות, בלינץ מכוער. ביום חמישי האחרון השתתפתי באזכרת החודש וגילוי המצבה של יואל בבית העלמין בנוף הגליל. עמדתי שם בלב שבור, הבטתי בהורים, באחים, במשפחה, השפלתי ראש וביקשתי בשם כולנו סליחה. אין בפי נחמה, כי מה כבר אפשר לומר להורים שאיבדו בן לילה את בנם בכורם? מה אפשר לומר לאחים שאיבדו במסיבת חברים את אחיהם הנערץ? יואל ז”ל הילד של בת שבע וגדעון שכל החיים היו לפניו, כבר איננו עוד איתנו. מהילד היפה, החכם, החזק, מלא החלומות, נשאר רק הזיכרון והמצבה אותה גילינו באזכרת החודש לזכרו של יואל הילד של כולנו. מאז המקרה הנורא, קריית שמונה היא לא אותה עיר. כל אחד מאיתנו מרגיש שיואל הוא חלק מהמשפחה שלו. אנשים בעיר עצובים ולא מאמינים איך דבר כזה קרה דווקא אצלנו”.

ראש העיר הוסיף “מאז המקרה הנורא מכל אנחנו מקיימים בקריית שמונה מעגלי שיח עם בני נוער, עורכים שיחות עם צוותים חינוכיים ומקדישים זמן רב בבתי הספר לנושא. בנוסף נפגשנו מספר פעמים עם אנשי קהילת בני המנשה בעיר, לשיחות עדכון ובעיקר להיות ביחד בימים הקשים לכולנו. על כולנו מוטלת החובה לעשות הכל שמקרה זה לא יחזור חלילה על עצמו שוב. עלינו להרבות בשיחות ובפעילויות, לדבר על המקרה וללמוד את הלקחים הדרושים. לאף אחד אין חסינות משום דבר.

צילום: עיריית קריית שמונה

ראש העיר פנה באופן אישי לילדים ולבני הנוער בקריית שמונה והגליל ואמר: “אני יודע שיש לנו נוער נפלא בקריית שמונה, אבל כשקורה דבר כזה איום זה מכתים את כולנו. אני מבקש מכם, מכל אחת ואחד מבני הנוער שלנו, לדבר אודות המקרה ולהפיק את הלקחים.

“בעידן האינסטגרם והטיק טוק על כולנו לנצל את המדיה הזאת להפיץ אהבה ולא שינאה. לחבק ולא להכות, לברך ולא לקלל, להיות יחד ולא להחרים. הכל זה בידיים שלנו”. ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן.

ראש העיר הוסיף: “אני יודע שהחקירה עדיין בעיצומה ונמתין לסיומה כדי לדעת באמת מה קרה. אני סמוך ובטוח שהמשטרה תגיע לחקר האמת ותמצה את הדין עם האחראים. ועד אז אנחנו צריכים לחבק את הוריו ואחיו של יואל, להיות איתם בשעתם הקשה, לתמוך, לייעץ ולחבק. אנו בקריית שמונה מתחייבים לפעול מול המשפחה כדי למצוא את הדרך הנכונה להנציח את יואל היקר. כבר בבוקר קיימנו ישיבה עם בעלי התפקידים בעירייה והחלטנו לקרוא לסיירת ההורים, סיירת יואל! הסיירת הזאת תסייר בשעות הערב והלילה ברחבי העיר ותחזק את הביטחון האישי של בני הנוער. יואל אומנם כבר לא איתנו, אך דמותו תמיד תלווה אותנו ותהיה לנו לזכרון עולם. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn