יוצרי התיאטרון אור נדב ארגוב, הראל קרטס, מעיין נסטל, מיכל כהן וקארין מרום, הקימו את אנסמבל צפונית’לה, תיאטרון גלילי יוצר חדש. לאחר שתיאטרון מראה הפסיק את פעילותו כתיאטרון יוצר בקיץ האחרון. אור שימשה כמנהלת האמנותית של תיאטרון מראה, וכעת מנהלת את אנסמבל צפונית’לה. הראל קרטס, במאי ושחקן יהיה המנהל האומנותי של התיאטרון. ההקמה של תיאטרון צפוניתל’ה היא בתמיכתו של ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, וראשי הרשויות באזור. יו”ר אשכול גליל מזרחי, בני בן מובחר, ראש מועצה אזורית גליל עליון, גיורא זלץ ואילן אור, ראש מועצה מקומית יסוד המעלה.

צילום: אוליביה רוזנטל.

 

“אנסמבל צפונית’לה הוא אנסמבל מקצועי שמייצר הצגות תיאטרון איכותיות כמו מעבדת תרבות גלילית לחקר ופיתוח אמנות התיאטרון. תיאטרון שמגיע לקהילה בכדי לטפח את הדור הצעיר, לחנך לאמנות, לחנך לצרוך תרבות”. אומרים חברי התיאטרון. התיאטרון יהיה גם בקבוצות מבוגרים וישתלב  באירועי תרבות בגליל ובגולן בשיתוף הרשויות.

“אנחנו פועלים יחד מתוך הבנה שחיי התרבות מעוררים ומוסיפים צבע לחיים. מחברים בין הלבבות דרך האמנות. בקרוב יהיה לנו מקום בתוך העיר בו נוכל לקיים חזרות וגם להופיע בו. השם של התיאטרון צפונית’לה נבחר כי תמיד נחיה הכי צפונית לכל מקום בארץ ואנחנו גאים בזה.” אמרו חברי התיאטרון.

אור נדב ארגוב, “קריית שמונה היא בליבי. כאן גדלתי. כאן למדתי את שיעור הדרמה הראשון עם מנחם עיני זכרו לברכה. למדתי בימוי לתואר שני באוניברסיטה. ביימתי בתיאטרון תמונע- מרכז הפרינג’ הגדול בארץ והייתי המפיקה הראשית שלו במשך 4 שנים. אני חוזרת לעשות כאן את מה שאני הכי אוהבת. אנחנו ניצור תיאטרון ונשפיע מתוך העיר הגלילית הקסומה על שדה התיאטרון בארץ ובעולם. הגליל מלא ביוצרי תיאטרון מוכשרים וייחודיים וכולם איתנו ויתחברו אלינו. זה חלום שלא הצלחתי לממש במראה ולא אוותר עד שאראה את זה קורה. ענת הרפזי, ישראל וייזר, שרון עיני, בלה חבצקין, רועי רשקס, אדם וייזר ועוד. מבצע שילוב זרועות יצא לדרך מבחינתי.”

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn