בגיליון האחרון של מידע 8 דיווחנו כי שטחי המוזיאון הפתוח לצילום תל חי והמוזיאון בעומר יפונו לטובת תוספת פעילות תעשייתית עם הרחבת הגנים. “המוזיאון הפתוח לאמנות בגן התעשייה תפן, ירחיב פעילותו וירכז את הפעילויות המוזיאליות, תערוכות, פעילות ההדרכה והשיווק וכן הפעילות לחינוך לתעשייה, מהמוזיאונים בתל חי ומעומר, אשר יאוגדו בחודשים הקרובים, תחת קורת גג אחת. צוות ההדרכה מתל חי ימשיך לפעול בתחום החינוך בתפן. כמו כן, תאוגד בתפן פעילות המחקר האמנותי וההיסטורי, הארכיון ואוספי האמנות. שטחי המוזיאון בגני התעשייה תל חי ועומר, יתפנו לטובת תוספת פעילות תעשייתית בפריפריה, כחלק מהרחבת הגנים. כחלק מהרחבת הפעילות במוזיאון הפתוח בתפן, מתוכננת הקמת ‘מוזיאון התעשייה’, שיכלול בין השאר תצוגת מכונות תעשייה מכל הזמנים, המשך הפעלת התכנית והפעילות האינטראקטיבית לבתי ספר וקבוצות, בה מייצרים המשתתפים מוצר תעשייתי “זרעים של פלסטיק”, תערוכה שהובאה במיוחד לתפן, ממוזיאון “לה-וילט” בפריז, אליה מתוכננת להתאגד הפעילות האינטראקטיבית להבנת עולם הצילום, שתועבר מהמוזיאון הפתוח לצילום, כמו גם אוספי המצלמות ההיסטוריות”.

עם היוודע על דבר סגירתו הצפויה של המוזיאון לצילום בתל-חי, תנועת “שינוי כיוון” פנו במכתב אל סטף ורטהיימר, יוזם ומייסד גני התעשייה והמוזיאונים הפתוחים:

 

תנועת ׳שינוי כיוון׳, שמה לה למטרה לפעול למען פיתוח אצבע הגליל והחזרת ההון האנושי הטמון בצעירים, וזאת על ידי שיתוף פעולה אזורי הכולל צעירים מכל רחבי אצבע הגליל ומכל הקשת הפוליטית.
הבוקר קיבלנו בעצב את הבשורה על סגירתו הקרובה של המוזיאון הפתוח לצילום בתל-חי. מקום המשמש מוקד מרכזי למשפחות צעירות שחזרו לגליל.
אנו מאמינים, כמוך, שתרבות ואמנות הנם חלק בלתי נפרד מתעשייה ומיצירת הון אנושי איכותי וקהילה צומחת. המוזיאון הפתוח לצילום היה בשנים האחרונות למוקד משיכה תרבותי למגוון רחב מאוד של אנשים בגליל העליון.
החל מילדים שהגיעו ללמוד ולהיחשף למדיה הצילומית, לשמוע סיפור ולהשתתף בסדנה, דרך סופרים ויוצרים שמצאו שם את הבמה להצגת ספרם החדש, יוצרים מקומיים בתחום אמנויות הבמה שקיבלו שם חשיפה ראשונית, צלמים חובבים ומקצועיים וכמובן תערוכות צילום באיכות בלתי מתפשרת.
החזון שלך המשלב בין תעשייה תרבות ואמנות הוא החזון שלנו. זו הדרך היחידה שלנו למשוך חזרה עוד ועוד צעירים הביתה. שילוב של תעסוקה איכותית ובילוי תרבותי איכותי.
אנו מכירים ומוקירים את פועלך לאורך שנים רבות, בפיתוח התעשייה ובטיפוח התרבות והאמנות ורוצים להביע את הערכתנו ותודתנו העמוקה על כך.
עם זאת, אנו קוראים לך לבחון בשנית את הפעלתו של המוזיאון בתל-חי. אל תתן לאזור אצבע הגליל לאבד מפעל תרבותי חשוב זה. ראה בנו שותפים למאמץ למצוא פתרון, נדאג לסייע כדי לשמור על החזון והמעשה החלוצי.
המשך הפעלת המוזיאון יהווה מסר חשוב לעשרות אלפי תושבי הגליל והצעירים שרוצים לחזור לאצבע הגליל ולבנות כאן את ביתם.

בברכה והוקרה,
חברי תנועת ׳שינוי כיוון׳

 

בתמונה: קורס של המוזיאון לצילום בשטח

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn