צילום באדיבות דוברות יחידת החילוץ גליל-כרמל.

מתנדבי יחידת החילוץ גליל-כרמל של משטרת ישראל בשלושה חילוצים היום (שלישי) שהחלו משעות הבוקר ועד שעות הערב בנחל עמוד באזור הגליל העליון.

צילום: דוברות יחידת החילוץ גליל-כרמל.

בחילוץ הראשון מדובר במורה בן 40 מחצור הגלילית שטייל במסגרת טיול בית הספר. במהלך הטיול הוא חש כאבים בחזה ועל כן הוגדר האירוע כחשד לאירוע לבבי. צוות חובשים עניק לו טיפול רפואי ופינה אותו מהשטח.

בחילוץ השני מדובר בתלמידה בת 14 מאשדוד, שטיילה במסגרת בית הספר. במהלך הטיול היא מעדה ונחבלה ברגלה. חובש היחידה העניק לה טיפול רפואי, שכלל מתן משככי כאבים וקיבוע הרגל. היא פונתה מהשטח במסע אלונקות.

צילום: דוברות יחידת החילוץ גליל-כרמל.

באירוע השלישי מדובר במטיילת בת 18 מלונדון, שטיילה במסגרת סמינר בארץ. במהלך הטיול היא חשה חולשה וסחרחורות והיה חשד למכת חום. פרמדיק היחידה עניק לה טיפול רפואי, שכלל קירור ומתן נוזלים. היא פונתה מהשטח.

צוותים רופאים של היחידה חברו לפצועים בשטח והעניקו להם טיפול רפואי ראשוני, לחלקם טיפול רפואי מציל חיים.
אמבולנס של מד”א פינה אותם לבית החולים זיו בצפת.

ליגל דרור מפקד צוות רפואי של יחידת החילוץ גליל-כרמל מוסר: “מתחילת חודש מרץ מתנדבי יחידת החילוץ יצאו בכל יום למספר חילוצים שהוגדרו “כחילוץ רפואי דחוף”. אני מעריך שהעומס ילך ויגדל. אנחנו בפתחה של עונת הטיולים בצפון, בה מטיילים רבים פוקדים את שמורות הטבע בגליל ובכרמל. בעונה הזו הגוף עדיין לא מורגל לחום, מצב הגורם למטיילים רבים לסבול מהתייבשות או ממכת חום. לפני יציאה לטבע, חשוב שהטיול יהיה מתוכנן היטב. אנא התייעצו עם יודעי דבר לגבי היכולת שלכם לסיים את המסלול בריאים ושלמים, טיילו אך ורק במסלול המסומן, בררו מה מזג האוויר באותו יום, הביאו מספיק מים ואוכל וכמובן טלפון נייד עם סוללה מלאה. בכל מקרה, אם נקלעתם לצרה חייגו 100 ותבקשו את סיוע יחידת החילוץ ואנחנו נגיע.״

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn