כולנו יודעים עד כמה חשובה הקליטה לקיבוצים שלנו, אבל מי באמת יודע לעשות את זה נכון?

אז החל מהשבוע יש עוד 18 אנשים כאלה. מדובר ברכזי צמיחה, מנהלי קהילה ואנשים אחרים המעורבים בתחום, בקיבוצי המועצה ובמועצות אחרות, שסיימו קורס מיוחד למנהלי צמיחה וקליטה מבית מועצה אזורית הגליל העליון והתנועה הקיבוצית.

במשך חצי שנה ו- 52 שעות לימוד נחשפו המשתתפים למגוון תכנים רחב הנוגע למלאכת הקליטה על היבטיה השונים. בדרך הם התנסו בלמידה מעשית, יצאו לסיורים בשטח ורכשו ידע נרחב מהצוות המקצועי ומעמיתיהם לקורס. “בניית תכנית עבודה ותקציב, הנעת הקהילה למעורבות בקליטה, גיוס מתנדבים, ניהול קונפליקטים, שיווק, פרסום, תעסוקה – יש כל כך הרבה נושאים שתהליכי הקליטה נוגעים בהם. בשביל לשלוט ולג’נגל בין כל הכדורים האלה בתוך הסביבה הקיבוצית, על מורכבותה, צריך להיות איש מקצוע”, אומרת נורית אשל, מנהלת היחידה לצמיחה וקליטה באגף ישובים במועצה, שיזמה והובילה את הקורס; “למזלנו, יש לנו פה מורים טובים שידעו להעביר את התוכן ברמה גבוהה, וממשתפי הקורס שבאו עם מוטיבציה ורצון לקלוט את המידע ולהצליח במהלכים שהם מובילים בקיבוצם”. מהיחידה לצמיחה וקליטה נמסר שזהו הקורס השני שנערך בנושא, וכי בעתיד מתוכננים קורסים נוספים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn