סצנת היזמות והחדשנות הטכנולוגית המתפתחת באזור הצפון קיבלה השבוע רוח גבית מקרן ההון סיכון הירושלמית JVP, הנחשבת לאחת מעשר קרנות ההון סיכון הטובות בעולם וחתומה על 32 מהאקזיטים המשמעותיים ביותר של ישראל.

אחרי ההצלחות שהובילה הקרן בירושלים ומרכז המצויינות בתחום הסייבר שהקימה הקרן בבאר שבע, מתכוונת הקרן לשים זרקור והפעם על אזור הצפון. יו”ר הקרן, אראל מרגלית, יחד עם כלל השותפים והנהלת הקרן, קיימו במשך שלושה ימים אינטנסיבים סדרת פגישות ודיונים אסטרטגיים עם השחקנים המובילים את תעשיית החדשנות בצפון ובפרט בגליל העליון, במטרה לבחון השקעות והרחבת שיתופי פעולה עם האקוסיסטם הצפוני סביב תחום ה-פודטק.

הקרן, שמנהלת נכון להיום 1.4 מיליארד דולר בהשקעות בחברות סטארטאפ, בוחנת אפשרות לשכפל את ההצלחה של חממת הסייבר בבאר שבע אותה הקימה לפני 6 שנים והביאה ליצירת אלפי מקומות עבודה בבאר שבע. כעת בגליל בוחנת הקרן השקעות בסטארטאפים בתחומי המזון והחקלאות.

במסגרת הביקור, הנהלת JVP ביקרה במרכז העיר קריית שמונה וקיימה את דיוניה בפאב הקשיו. מדובר בשותפי ושותפות ומנהלי הקרן, מבכירי ההייטק הישראלי כמו רפי קסטן, קובי רוזנגרטן, פיונה דרמון, יואב צרויה, מיכל דריימן ואורי אדוני. הביקור כלל סדרת מפגשים עם נשיא המכללה האקדמאית תל חי, פרופ מקורי, ראש העיר ניסים מלכה, ראש מועצת גליל עליון גיורא זלץ, יזמים ויזמיות ו-5 חברות סטארטאפים בתחומי המזון והחלקאות שצהיגו פיתוחים חדשים.

אראל מרגלית, יו”ר JVP ויוזמה לאומית: “לגליל כל התנאים להפוך למוקד יזמות וחדשנות שייצר מקומות עבודה איכותיים. העובדה שהממשלה אימצה את היוזמה של ראשי הרשויות ושלנו להתמקד בנושא מרכזי אחד כמו פודטק יהפוך את האזור למוקד חדשנות. כפי ש JVP  ייצרה את המהפיכה הטכנולוגית בירושלים ובבאר שבע שהובילה ליצירתם של אלפי מקומות עבודה חדשים כך ננסה לעשות גם כאן בקריית שמונה והגליל בשיתוף המחקר האקדמיה היזמים והרשויות. זה תהליך מורכב ומאתגר אבל זה יקרה בזכות שיתופי הפעולה האזוריים שיש כאן”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn