הוא לא למד ציור מעולם וגם לא הציג בתערוכה, ובכל זאת, יואל מרק מקיבוץ כפר סאלד נבחר לייצג את ישראל בתערוכת ציורים נחשבת בלונדון * בבוקר הוא סגן מנהל בנק ובערב הוא מתפנה לאהבתו האמיתית, שזנח במשך 20 שנה * רק לפני שנתיים חזר לצייר וכבר הוא מתכונן  לתערוכה באנגליה, אבל בלי יותר מדי ציפיות * “אם הציורים ימכרו אז מצויין, אבל אני לא עושה את זה בשביל הרווח, אלא יותר בשביל הכיף”

 

אל תתנו למראה הרציני להטעות אתכם. מאחורי החליפה של סגן מנהל הבנק, יואל מרק, מסתתר אמן ענק שייצג את ישראל בתערוכה נחשבת בלונדון.

יואל (39), תושב כפר סאלד, נשוי ואב ל-3 בנות, אהב לצייר בתקופת נעוריו, בעיקר בעפרונות ופחם. “החשיפה שלי לעולם הציור החלה עוד בהיותי ילד” מסביר יואל. “סבי ז”ל ואבי היו ציירים שלא זכו להכרה לצערי, כך שבילדותי תמיד הייתי מוקף בקנווסים, צבעים וציורים שתלויים על כל חלקת קיר בבית, וכבר אז החלה המשיכה שלי לציור. ביתם של סבי וסבתי היה בולט מאוד במעלות, שם נולדתי וגדלתי. הקיר החיצוני של הבית היה מורכב מפסיפס ציורים מדהים שסבי צייר עליו”.

לאחר לימודי התיכון, התגייס יואל ושירת במסלול קרבי בצבא. בהמשך הוא עבד במשך מספר שנים  בחו”ל באבטחת ספינות נופש עד שהחליט לחזור לארץ ללימודים. הוא סיים תואר ראשון בהצטיינות במסלול כלכלה וניהול במכללת תל חי, ותואר שני במנהל עסקים באוניברסיטה הפתוחה. עם סיום התואר הראשון, החל יואל לעבוד בבנק, וכיום הוא סגן מנהל הסניף במג’דל שמס.

“במשך שנים רבות, מעל 20 שנה, הדחקתי את אהבתי לציור ופניתי למסלול החיים הסטנדרטי, אך תמיד בערה בי עמוק בפנים התשוקה לחזור לצייר וכמה שיותר”.

ואז, לפני שנתיים זה התפרץ. יואל החליט שהוא קונה קנווסים וצבעים ומתחיל לצייר. “הרבה אנשים פוחדים לקחת את הציור ולהפוך אותו למקצוע, כי ידוע שקשה להתפרנס מאומנות, במיוחד בארץ. תמיד אהבתי לצייר אבל רציתי שיהיה לי מקצוע רציני יותר אז התחלתי ללמוד. אני חושב שלפני שנתיים פשוט הגעתי למקום שאני יחסית מסודר כלכלית, כבר הקמתי משפחה ובנינו בית, אז פשוט החלטתי לחזור לאהבה שלי שהזנחתי”.

מאז, יואל מצייר באופן קבוע מספר ימים בשבוע, בעיקר בערבים ובסופי שבוע כשהוא לא עובד. ההשראה שלו לציורים מגיעה ממקורות רבים ומגוונים, החל מספרים ועד יצירות של אמנים בינלאומיים מוכרים.

 

 

“אני תמיד משתדל לצייר משהו שהוא קצת שונה ולא בנאלי, ונותן לו את האינטרפרטציה שלי. בחצי השנה האחרונה ניתן לראות שאני מצייר ציורים בסגנונות שונים לגמרי. הציורים שונים מאוד אחד מהשני ומי שמביט בהם לא יכול לשער שהם של אותו יוצר. אני עושה זאת בכדי להתנסות בעולמות שונים של הציור ובמטרה לשפר כל הזמן את טכניקת הציור שלי. אני אוהב בעיקר לצייר פורטרטים, אבל אני יוצא מאזור הנוחות שלי ומצייר גם דברים אחרים. מה שמשותף לכולם הוא הצבע הבולט. חשוב לי שהציורים שלי יתנו תחושה כלשהי למי שמביט בהם”.

יואל התארח לאחרונה בתוכנית הבוקר של אברי גלעד, ואז הגיעה ההצעה להשתתף בתערוכה בלונדון. “לא הצגתי מעולם, אז להציג בפעם הראשונה, ועוד בלונדון, זה מרגש ממש. זה נחמד שיש פתאום חשיפה לציורים שלי ויש התעניינות. אני מעלה ציורים שלי בפייסבוק ומקבל תגובות ממש טובות ויש אפילו כאלה שרוצים לקנות את הציורים, זה משהו שאני לא רגיל אליו”.

המטרה היא לא למכור בסופו של דבר?

“אני מצייר כי אני אוהב את זה. קשה לי להיפרד מהציורים שלי, במיוחד החדשים, למרות שאני אשמח אם זה יקרה. זה לא העיסוק המרכזי שלי, כך שאני לא חושב על למכור. אני מצייר בסטודיו שלי בעיקר כי זה טוב לי. הבנות שלי לפעמים מגיעות ומציירות יחד איתי, הן לגמרי בעניין. הן אפילו ביקשו שאני אעביר חוג אבל אני עדיין לא שם. בינתיים אני עושה את זה בשביל הכיף, לא בשביל הרווח. אם זה יבוא- מצויין, אבל זו לא המטרה”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn