השבוע התקיימה מסיבת זוגיות לשניים מדיירי ההוסטל בקרית שמונה * בהוסטל ובמערך הדיור שלו מתגוררים בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית * אלעד הרשקוביץ, מנהל עמותת “רבדים בגליל” שמפעילה את ההוסטל, מספר: “במסיבה ראיתי לראשונה דייר שלי מתפרק מבכי. שאלתי אותו מה קרה והוא אמר לי שהוא עצוב כי גם הוא כבר רוצה להתחתן”

השבוע התקיימה מסיבת זוגיות לזוג דיירי ההוסטל שמפעילה עמותת “רבדים בגליל” בקרית שמונה. באירוע המיוחד והמרגש נכחו אורחים רבים- בני משפחות, חברים קרובים ודיירים נוספים מההוסטל.

ההוסטל בקרית שמונה מספק דיור מוגן והקניית מיומנויות חיי יום יום לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. העמותה הוקמה במטרה לפתח ולשפר רשת שירותים קהילתיים ולסייע בהכשרה והשתלמות של עובדים מקצועיים לבוגרים בעלי צרכים מיוחדים. העמותה מקימה, מנהלת ומתחזקת הוסטלים, מעונות, כלכלה, שירות רפואי וסעד חברתי לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מקרית-שמונה.

לא כל יום רואים זוג דיירים מההוסטל חוגגים זוגיות וממסדים את הקשר. אלעד הרשקוביץ, מנהל “רבדים בגליל”, מספר כי הזוג כבר נמצא בזוגיות מעל 20 שנה. “בשנים האחרונות הם עברו לגור ביחד בצימר של העמותה שנמצא בסמיכות להוסטל” אומר אלעד. “הם רצו לקיים אירוע, לא חתונה, ולצאת אל העולם עם הזוגיות שלהם. אנחנו קראנו לזה מסיבת זוגיות. עשינו איתם הכל עד לאירוע: רשימת המוזמנים, בחירת המנות, מדידות לשמלה ולחליפה. ממש הכל חוץ מהכתובה”.

במהלך העבודה שלך בהוסטל, אתה רואה שמתקיימת זוגיות בין הדיירים?

“במערך בחצור גר זוג נשוי, שני דיירים צעירים. אני מעריך שכבר עוד כמה שנים אצטרך להתמודד עם השאלה שכבר עכשיו מעסיקה אותם והיא מתי יביאו ילדים לעולם ואיך לעשות זאת”.

יש סטיגמה שאומרת שדווקא בוגרים עם צרכים מיוחדים אינם מתעניינים במיניות או בזוגיות.

“ממש לא. דווקא יש לי דייר שיש לו בעיה הפוכה, הוא מיני מדי ורואה נשים כחפץ מיני. זה הקצה השני. העבודה איתו נעשית על ידי הסברה שזוגיות היא דו סטרית עם עולם ערכים. אנו מסבירים לו שלא רק הוא נמצא בעולם, ומלמדים אותו איך עושים דברים ביחד. יש כאלו שזה לא מעניין אותם בכלל, אז לא, וזה בסדר. במהלך מסיבת הזוגיות ראיתי לראשונה דייר שלי מתפרק מבכי. שאלתי אותו מה קרה והוא אמר לי שהוא עצוב כי גם הוא כבר רוצה להתחתן”.

אז כן יש רצון לאהבה.

“חד משמעית כן. אני יכול להגיד לך שיש לנו זוג נוסף במערך שאני מאחל לכל זוג נשוי שתהיה להם את האהבה והנתינה כמו שיש לזוג הזה”.

מסיבת הזוגיות של דיירי ההוסטל התקיימה במסעדת “תל אביבה” עם אורחים רבים. ברשימת המוזמנים היו רשומים 60 איש, בפועל הגיע מספר כפול של אנשים. “הגיעו משפחות משני הצדדים” מספר אלעד, “כל הדיירים בהוסטל, חברים מהקהילה, המעסיקים שלהם וכל הצוות שעובד איתם, מעסיקים קודמים. זה היה ממש מדהים. הם בחרו להעניק אחד לשנייה שרשרת לב חצויה לשניים עם השם והתאריך. זה פשוט היה מקסים”.

איך הם הרגישו לאחר המסיבה?

“ממש כמו אחרי חתונה. הם נשארו בבית מרוגשים ולא יצאו לעבודה. היא אפילו באה וביקשה ממני לצאת ירח דבש. זה ממש ריגש אותי.את מבינה? זו העבודה שלי.  איזה כיף לי”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn