“נמשיך לעשות הכל כדי לממש את הפוטנציאל של קריית שמונה ולהפוך אותה למקום שמושך צעירים ומשפחות צעירות”, כך אמר השבוע ראש העיר אביחי שטרן בפגישה שנערכה בין נציגי “תוצרת הארץ” ועיריית קריית שמונה * “שיתוף הפעולה בין קהילות הסטודנטים של תוצרת הארץ לעיריית קריית שמונה יימשך ויתחזק

השבוע נערכה פגישה בין ראשי תכנית קהילות הסטודנטים, “תוצרת הארץ” לבין ראש עיריית קרית שמונה, אביחי שטרן, במטרה ליצור שיתופי פעולה ולחזק את הקשר בין שני הצדדים. בפגישה השתתפו, בין השאר, מנכ”ל מכללת תל חי אלי כהן, מנכ”ל החברה למתנ”סים אלעד קוז’יקרו, מנכ”לית “תוצרת הארץ” ליאור ג’ורנו, מנהלת מרכז הצעירים שני עטיה ומנהלת “תוצרת הארץ” לירון בן שושן.

תוצרת הארץ היא עמותת בת של התאחדות הסטודנטים, שמייצרת תנועה של הקמה ובינוי של קהילות צעירים אקטיביסטיות בפריפריה הגיאו-חברתית של מדינת ישראל. התכנית פועלת במודל של שותפות, כאשר צלע אחת מיוצגת על ידי מוסד אקדמי, הצלע השנייה מיוצגת על ידי הרשות המקומית והצלע השלישית מיוצגת על ידי “תוצרת הארץ”. “כל צלע כזו הכרחית להצלחה” מסבירה לירון בן שושן, מנהלת תוצרת הארץ ותושבת קרית שמונה. “מה שאנחנו מנסים לעשות זה את התנועה ההפוכה לעזיבת הצעירים מהפריפריה ואנחנו מנסים להחזיר ולהשאיר את הצעירים בצורה קהילתית ובמודל שמשלב עשייה חברתית באותן ערים. התוכנית הגיעה בשנת 2016 לקריית שמונה ופתחה 2 קהילות עם 38 סטודנטים. השותפות עם המכללה האקדמית תל חי ועם הרשות המקומית הם המפתח להצלחתה של תוצרת הארץ בפעולותיה וביעדיה. אחרי לוד, קריית שמונה היא העיר הראשונה בפריפריה הגאוגרפית שהחלה לפעול לאחר הפעילות שהתקיימה בפריפריה החברתית”.

ליאור ז’ורנו, מנכ”לית שותפה של תוצרת הארץ, אומרת: ״לפני שלוש שנים חלמנו להפיץ את רעיון קהילות צעירים אקטיביסטיות גם לפרירפיה הגיאוגרפית, מעבר ללוד. קריית שמונה הייתה הישוב הראשון אליו נכנסנו. היום, שלוש שנים לאחר מכן, יש כאן בשורה והזדמנות לצעירים, לבוא, להתחבר, להתאהב ובתקווה להישאר. הצמיחה הזו היא בזכות השותפות עם מכללת תל חי ועיירית קריית שמונה, שמובילים יחד איתנו ומחברים אותנו לאתגרי והזדמנויות העיר״

כאמור, תוצרת הארץ הגיעה לקריית שמונה בשנת 2016 עם 38 סטודנטים, כאשר לא מעט קשיים ואתגרים ניצבו לאורך הדרך. היום בשנת 2019, קיימות 4 קהילות המונות 84 סטודנטים וסטודנטיות, והצלחות רבות לאורך הדרך. הסלוגן שמאפיין את העמותה הוא “באתי, אהבתי, נשארתי” כאשר המטרה היא שאותם צעירים יבחרו להישאר לגור בעיר גם לאחר התואר ויהפכו לאזרחים ולתושבים אקטיביים ופעילים בתוך מודל קהילתי שמעניק רשת ביטחון, שייכות וחיבור.

לירון בן שושן, מנהלת התכנית, נולדה וגדלה בקריית שמונה, עזבה אחרי השירות הצבאי וחזרה לעיר. היא בוגרת התכנית והייתה חלק מהקהילה החלוצית של 2016, ועכשיו היא נוטעת כאן שורשים לאחר שהתחברה לעיר מחדש. “אחרי הצבא, עזבתי את קריית שמונה. חזרתי בשביל לעשות תואר ועם כוונה ברורה- לעזוב שוב” היא אומרת. “תוך כדי התואר במכללה האקדמית תל-חי, נכנסתי לתוך קהילות הסטודנטים- תוצרת הארץ בקריית שמונה והייתי חברת קהילת אבוקדו החלוצית. לא הבנתי מה, לא הבנתי לאן, לא הבנתי בכלל למה ואיך הגעתי לשם. זה הרגיש לגמרי במקרה. אבל המקרה הזה השאיר אותי כאן בקריית שמונה, והפעם לא מתוך ברירת מחדל, אלא מתוך בחירה ומתוך תחושת משמעות עצומה, וחשוב לא פחות- עם תחושת מסוגלות לחולל שינוי במרחב בו אני חיה. היום אני במקום שבו ניתנה לי ההזדמנות להשפיע ולהוביל צעירים וצעירות לראות את קריית שמונה כעיר, שלצד אתגריה יש אינסוף הזדמנויות אבל לא רק. יש אינסוף הזדמנויות שהם יכולים לייצר לעצמם. אני קוראת לבני ובנות המקום להצטרף לתכנית, להתעניין בה ולעבור תהליך משמעותי שיחבר אתכם מחדש לעיר האהובה שלנו”, אמרה בן שושן.

ראש העיר אביחי שטרן: “אני רואה חשיבות רבה ופוטנציאל גדול בהקמת ובינוי קהילות צעירים בעיר ובשיתוף פעולה עם ‘תוצרת הארץ’. נמשיך לעשות את כל הדרוש כדי לממש את הפוטנציאל של קריית שמונה ולהפוך אותה למקום שמושך צעירים ומשפחות צעירות”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn