משפחת רקסקאן, משפחה של עובדים זרים שמתגוררת במושב דישון, הועברה השבוע למתקן גירוש לעובדים זרים הנמצא באזור תל אביב * למשפחה 4 ילדים, 3 מהם מתחנכים בבית הספר “לב העמק” שבנאות מרדכי * קבוצה של תושבים, ששמעו על המקרה, הצליחו לגייס 30 אלף שקלים כדי שהמשפחה תוכל לערער על הגירוש

 

ביום שני בבוקר החלו להתפשט השמועות בקבוצות הוואטסאפ הפרטיות של ילדי בית הספר “לב העמק”, שחבריהם לכיתה הועברו למתקן גירוש. ההודעות לא היו ברורות או מדויקות, והורי התלמידים קיבלו ביום שלישי מכתב מהנהלת בית הספר, בו נכתב כי בלילה שבין ראשון לשני, משפחת רקסקאן, משפחה של עובדים זרים שהתגוררה במושב דישון, הועברה למתקן גירוש לעובדים זרים הנמצא באזור תל אביב.

אם המשפחה, עובדת זרה מהפיליפינים, אמרה כי בני המשפחה נמצאים כולם יחדיו, וכי מתנהגים אליהם יפה. בעלה של מריה הינו עובד זר מתאילנד, והשניים מתגוררים בארץ למעלה מ-12 שנה. לשניים נולדו 4 ילדים על אדמת ישראל- 2 בנים תאומים, תלמידי כיתה ו’ ב”לב העמק”, בת חירשת שמתחנכת בחינוך המיוחד, ובת נוספת, תלמידת כיתה ג’ ב”לב העמק”.

במכתב שנשלח אל הורי התלמידים נמסר כי מורות בית הספר קיימו שיחות בכיתות ג’-ו’, בהן  הסבירו לתלמידים את מהות האירוע ומסרו להם מידע מהימן על המקרה. המורים אפשרו לתלמידים לשאול שאלות ולהביע את רגשותיהם. הילדים אף הוזמנו לכתוב מכתבים לבני המשפחה, אותם העבירו דרך הרשות. כמו כן, נמסר כי עובדת סוציאלית של המועצה האזורית מבואות החרמון נמצאת בקשר עם המשפחה ועורך הדין שלה.

ביום שלישי אחר הצהריים, תושבים רבים קיבלו הודעת וואטסאפ ובה נכתב: “קבוצת תושבים שאכפת להם מתארגנת לאסוף בשעות הקרובות תרומות להצלת משפחת רקסקאן, העצורה כרגע עם ארבעת ילדיהם בנתב”ג. כדי להגיע לדיון בערעור, יש לאסוף עוד הערב 30,000 ש”ח. נודה לכם על תרומה והפצת הבקשה לגיוס. אפשר כמובן לתרום סכום אחר מהמצוין בבקשת התרומה. אם המשפחה תגורש עוד הלילה, ללא אפשרות ערעור, תוחזרנה התרומות לתורמיהן. בתודה ובתקווה להצלחתנו”.

הודעת הוואטסאפ הועברה לקבוצות השונות של היישובים בגליל העליון ופורסמה ברשתות החברתיות. תושבים רבים התגייסו למען משפחת רקסקאן והפיצו את בקשת התרומה בזריזות, אך התגובות היו חלוקות. מצד אחד, היו הורים שאמרו כי ניסו להסביר לילדיהם מדוע מגרשים את חבריהם לאחר 11 שנה שחיו פה, אך הם בעצמם לא ידעו להסביר זאת. “כאן, בישראל השבעה בשנת 2019, אני צריכה להסביר לילדים איך נלקח חבר מהכיתה, שנאסר עליו אחרי 11 שנה לחיות ביננו. אני יודעת, מהגרים ודרום תל אביב, וצריך לנהל את זה, ואולי גם להגביל. אבל אפשר שזה יעשה על ידי בני אדם? אפשר לנהל את זה בצורה אנושית? לראות את הסיפורים, את האנשים, את הילדים?”, כתבה אחת האימהות ברשתות החברתיות.

מצד שני, היו תושבים שהביעו התנגדות לשחרורם והביעו תדהמה כיצד משפחה, בעלת מעמד לא חוקי, הצליחה לחיות בארץ במשך 12 שנה, להביא 4 ילדים לעולם, להתפרנס, ולשבץ את ילדיה במוסדות החינוך בארץ עם סיוע כספי של הרשויות.

למרות הדעות החלוקות, התורמים הצליחו לגייס את מלוא הסכום תוך 24 שעות, בזכותו קיבלה המשפחה הזדמנות להגיע לדיון בנוגע לשחרורה. במידה ולא יתקבל הערעור, מקורבים אומרים כי יפנו לערכאות גבוהות יותר.

שנת הלימודים תש”פ נפתחה השנה במוסדות החינוך בארץ בסימן ערבות הדדית. מבית הספר “לב העמק” מסרו עם גיוס התרומות כי קהילת בית הספר התרגשה לראות את ההורים והמשפחות מתגייסים, פועלים ועוזרים בכל דרך אפשרית וכי “זוהי ערבות הדדית במלוא תפארתה ושיעור חשוב באזרחות טובה והומאנית”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn