השבוע הסתיימה שנת הלימודים לכלל בתי הספר היסודיים בארץ ואיתם סיימו את לימודיהם גם ילדי בית הספר יצחק הנשיא, שלא יחזרו לשנת הלימודים הבאה בעקבות החלטת הנהלת העיר לסגור את בית הספר. במסיבת סיום חגיגית אך עצובה ומסיבת סיום נוספת לתמיכה של תושבי העיר נסגר סופית בית הספר יצחק הנשיא.

צילום: אושרת טל – ויצמן

זו לא הייתה מסיבת סיום בה הילדים יוצאים אל חופשת הקיץ בציפייה לשנת הלימודים הבאה להיפגש עם חבריהם לספסל הלימודים, אלא מסיבת סיום לסגירת בית ספר. בית הספר יצחק הנשיא נושא בתוכו דורות שלמים שבנו את העיר, תרמו לחינוך, ולהמשך קיומה של העיר. עם תחושות קשות של פרידה, חוסר ודאות לעתיד, והורים מודאגים, נסגר בית הספר יצחק הנשיא. ההורים טענו, כי אף נציג מהנהלת העיר לא הגיע לטקס הסיום שערכו צוות בית הספר, ולא למסיבת הסיום שערכו הפעילים החברתיים ותושבי העיר, לחזק, לתמוך, ולברך את הילדים בדרכם החדשה.

צילום: אושרת טל – ויצמן

ביום שלישי השבוע נערך טקס סיום הלימודים בבית הספר שנערך על ידי המנהלת סמדר בלום וצוות המורים. בדברי ברכה שנשאה בלום אמרה, מה באמת נפרדים? ונראה כי היא מתקשה להאמין שהיא עומדת במעמד של סגירת בית ספר ולפניה פרידה מתלמידים רבים ואף בכתה מספר פעמים מהקושי בפרידה מהילדים. “גם הילדים בכו במקום לשמוח” אמרו ההורים, “כואב שסוגרים את בית הספר. אם הייתה הזדמנות נוספת לבית הספר, והיה נשאר פתוח, היה רישום מספיק לכיתות א’ לפתיחת שנת הלימודים”. והוסיפו, “ראש העיר אביחי שטרן לא הגיע לחזק את הילדים בטקס הסיום. אף אחד מהנהלת העיר לא הגיע להיפרד מהם. ביום הכי כייף של הילדים הם רק בכו, ואנחנו ההורים בכינו ביחד איתם. אנחנו מרגישים שזאת בושה שהנציגים שהם נבחרי הציבור לא הגיעו. לכל זה קדם סבל של הילדים במשך חודשיים מהרגע שקיבלנו את ההודעה על סגירת בית הספר, וכל זאת לאחר תקופה קשה של הקורונה שעברה על הילדים. לא הוגן היחס אלינו ההורים וילדי יצחק הנשיא”.

צילום: אהרון דמרי

בנוסף ביום שישי האחרון נערכה מסיבת סיום ביוזמה של הפעילים החברתיים אהרון דמרי ודודו וייצמן, הפעילים החברתיים אריק מלאכי, אורלי קדוש, שמעון כהן, תושבי העיר, ובעלי עסקים בעיר, שהחליטו להביע תמיכה בילדי יצחק הנשיא בעריכת מסיבת סיום עם דברי ברכה, הפעלות לילדים, הפתעות, וצילומי מגנטים.

צילום: אהרון דמרי

דמרי אמר, כי היוזמה נבעה מהצורך להביע תמיכה ולשמח והוא התרגש יחד עם הילדים לחוות את רגעי הסיום של בית הספר, אך בשמחה היה גם עצב.

למסיבת הסיום שערכו הפעילים החברתיים דמרי וויצמן בשיתוף ובתרומות של בעלי עסקים בעיר הגיעו לתמוך ולחזק את הילדים ברגעי הסיום חברי מועצת העיר מהאופוזיציה ד”ר אביבה זריהן – ויצמן ואלי זפרני. זפרני אמר, כי אין לתאר את העוול ותחושת העצבות שאפפה את ילדי בית הספר יצחק הנשיא שצמחו בתוך בית ספר שהוא ממש כמו משפחה. והוסיף, כי לדאבונו הרב הבטיחו שינוי אך מטיחים גזרות ומתעללים בסקטורים שונים בעיר, כולל ילדי יצחק הנשיא שעתידם החינוכי לוט בערפל. והתרעם על התנהלות הנהלת העיר ואמר, כי לא ידוע לו ולעוד מספר חברי מועצה עד לזמן זה מה היא התכנית החינוכית לילדי יצחק הנשיא. חברי האופוזיציה שואלים את הנהלת העיר היכן תכנית המעבר של יצחק הנשיא? מדוע לא הציגו תכנית על מערך ההסעות כאשר יש משפחות עם קשיים כלכליים? מדוע לא הציגו תכנית על מערך הלימודים והפדגוגיה כאשר יש כיתות לחינוך מיוחד? ואומר, כי ישנם עוד המון שאלות פתוחות וללא מענה.

צילום: אהרון דמרי

חברת מועצת העיר ד”ר זריהן ויצמן אמרה כי, הגיעה לבית ספר יצחק הנשיא במסגרת המיזם הקהילתי של אהרון דמרי ואנשים יקרים מהיישוב כאשר כל התורמים קיבלו תעודת הוקרה על התנדבותם. חברת המועצה אומרת, כי בהגיעה לבית הספר מצאה צוות המום, בוכה בסתר, ומחייך לעיני הילדים. מראה עצוב, שלטענתה מלמד על הגדולה של הצוות שחלקם סיפרו שעתידם עדיין לוט בערפל. “פגשתי צוות עם גדלות רוח, הנושך לשון, מצטלם ומתחבק עם ילדים שמחים מההפנינג שקיבלו”. חברת המועצה ד”ר זריהן – ויצמן מספרת על הרגעים בטקס הסיום כאשר ניגשה לחבק את המנהלת סמדר בלום שהתייפחה ורצה לחדרה שהילדים לא יראו. “במסיבת הסיום הרגש יצא באותנטיות מרגשת החוצה, בכי של המנהלת , הצוות והילדים. אני שואלת מהי מנהיגות? מדוע מנהיגים לא לוקחים אחריות על החלטותיהם? מדוע הם לא מגיעים להיפרד? להסתכל לכאב בלבן של העיניים? מדוע בחרו המנהיגים להסתתר אחרי הצוות שהם עצמם “היכו” בו? מנהיג שחש מספיק אמיץ לסגור בית ספר שיהיה מספיק אמיץ להתייצב ביום פקודה. איחלתי ומאחלת שהגזרה לא תצא לפועל, ואם נגזרה, אז שאת הקושי יהפכו להזדמנות להתפתח, ולהיות לחברים אקטיביים בקהילה שלנו. אחזור ואומר, בית ספר זה בית ובית לא סוגרים”.

כאמור ההודעה על סגירת בית הספר יצחק נמסרה להורים בחודש מאי השנה. הודעה על סגירת בית הספר יצחק הנשיא התקבלה מיד עם ההתאוששות הראשונה ממשבר הקורונה וההורים טענו כי העיתוי להודעה והאופן בו קיבלו את ההודעה דרך צוות בית הספר ולא באופן מסודר הוסיף לקושי ובלבול לילדים. התגובות להודעה על סגירת בית הספר לא איחרו לבוא, אם מצד חברי מועצת העיר מהאופוזיציה שהתנגדו נחרצות לסגירת בית הספר, ואם מצד ההורים והילדים עצמם שנאלצו להתמודד עם ההחלטה בעל כורחם. חברי הקואליציה תומכים בהנהלת העיר בהחלטה לסגור את בית הספר ואף הצביעו בעד ההחלטה לסגירה בישיבת מועצת עיר שנערכה בנושא לפני כחודש.

סגירת בית הספר יצחק הנשיא הייתה מלווה בביקורת קשה על הנהלת העיר עם החלטה לסגור את בית הספר לטענתם בשל רישום מועט לכיתות א’. עם הזמן התברר כי השיקולים לסגור את בית הספר הם גם הצורך לחיזוק מבנים מרעידות אדמה בבית הספר תל חי. ילדי יצחק הנשיא יפוזרו בבתי הספר השונים בעיר, בעוד יצחק הנשיא יהווה כבית ספר מארח לילדי תל חי.

עוד אז טענו חברי המועצה מהאופוזיציה שסגירת בית הספר באזור דרום העיר שהוא אזור מוחלש יהווה פגיעה נוספת בדיירים ופגיעה משמעותית בערך הבתים שערכם יורד כאשר אין בית ספר בסביבתם. ואמרו, כי לא שיתפו את חברי המועצה מהאופוזיציה בהחלטה לסגירת בית הספר, וכי הם קיבלו את ההודעה על סגירה  בלי שהיו יכולים להביע את דעתם שכאמור היא התנגדות לסגירה.

צילום: מידע 8

בנוסף, לפני כשבועיים, בניסיון אחרון וכאות מחאה, ילדי בית הספר יצחק הנשיא הפגינו מול בניין העירייה נגד סגירת בית הספר, כדי להשמיע את זעקתם, שלדעתם ראוי שתישמע לאור ההחלטה לסגור בית ספר שמשפיעה על עתידם ועתיד חבריהם. מנכ”ל העירייה יורם ביטון הזמין את הילדים לשיחה במשרדו. בשיחה טען ביטון כי בית הספר אינו נסגר מסיבות של תקציב ואף נכלל בתכנית ההבראה לשנת 2020. כאשר התכנית המקורית הייתה כי בית הספר יצחק הנשיא יועבר בעוד כשנתיים לבית הספר החדש שייבנה בשכונת יובלים. עוד אמר, כי למרות שמשרד החינוך החליט בהחלטה גורפת כלל ארצית כי הוא אינו סוגר בתי ספר בשנה הנוכחית בעקבות משבר הקורונה, התקבלה החלטה בהנהלת העיר לסגור את בית הספר לאחר שלטענתו צוות בית הספר המליצו לסגור בשל רישום מועט, ובהנהלת העיר החליטו ליישם את ההמלצה. ילדי יצחק הנשיא ניסו לדבר אל ליבו של ביטון בתקווה כי קולם יישמע ובית הספר לא ייסגר.

בתגובה לדברים, טענה חברת מועצת העיר ד”ר אביבה זריהן ויצמן, כי אין להמלצת צוות בית הספר כל השפעה על החלטת הנהלת העיר לסגור, והביעה התנגדות ודחתה על הסף טענות אלה. ואמרה, כי ההחלטה היא של הנהלת העיר בלבד ונובעת משיקולים כלכליים, כאשר עוד בזמן ההחלטה לסגור הוציאה קול קורא לרישום לכיתות א’ שהגיע למכסה הרצויה לפתיחת שנת הלימודים, אך בהנהלת העיר השאירו את ההחלטה על כנה.

מצוות החינוך של בית הספר נמסר: “אנחנו מברכים ומאחלים לבוגרי בית הספר ולכל תלמידיו הצלחה בבתי הספר החדשים”.

ממשרד החינוך בחרו שלא להגיב.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn