השבוע (שלישי) נערכה ישיבת מועצת עיר מן המניין. הנושאים על סדר היום הם סגירת בית הספר יצחק הנשיא, הרפורמה ברשות החנייה, העברת מקרקעין לצורך הקמת בית קק”ל למצוינות, האב עסקי של עמותת יוזמה לאומית במבנה בית החאן, מינוי דירקטורים לחברה הכלכלית, תאגיד התנור, ומנהלת אזורי התעשייה, בקשת ראש העיר אביחי שטרן את אישור מועצת העיר לקורס חשב מלווה מטעם משרד הפנים ותב”רים.

ישיבת מועצת העיר החלה באיחור של ארבעים דקות עם מספר הפסקות עד שהתקבל אישור ממונה הקורונה יוסי אלגריסי כי ניתן להתחיל את הישיבה.

בתחילת הישיבה חבר מועצת העיר יורם מלול העלה את נושא הנצחת ראש העיר הראשון של העיר קריית שמונה אברהם אלוני ז”ל. מלול אמר, כי לפני שבועיים התקיימה אזכרה לזכרו של אברהם אלוני ז”ל ונושא ההנצחה עדיין לא מיושם כפי שנקבע במועצת העיר. חבר מועצת העיר אלי זפרניאמר כי יש החלטת מועצת עיר להנצחת אברהם אלוני ז”ל מחודש אוגוסט שנת 2018. הוחלט כי שכונת יובלים החדשה תקרא שכונת אברהם אלוני. ראש העיר אביחי שטרן אמר, כי הייתה פגישה עם משפחת אלוני והועלו בפניהם הצעות להנצחה והמשפחה ביקשה לבחון את ההצעות ולהשיב תשובתם. זפרני אמר כי אין צורך להעלות הצעות נוספות כיוון שנקבעה החלטה בנושא בישיבת מועצת עיר ששכונת יובלים תקרא שכונת אברהם אלוני, החלטה שלא בוטלה ולכן נדרש ליישמה. חברת מועצת העיר ד”ר אביבה זריהן – ויצמן ביקשה מראש העיר שטרן הסבר על החלטת מועצת העיר משנת 2018 להנציח את ראש העיר הראשון של קריית שמונה אברהם אלוני ז”ל בשכונת יובלים, אך ראש העיר שטרן אמר כי הנושא לא על סדר היום וסירב לדון בנושא.

על סדר היום הרפורמה בחניה. סגן ראש העיר מישל בן שימול ממונה על החניה אמר, כי בהתאם למגבלות שקיימות, ובכפוף לחוקי העזר הקיימים כרגע, והחוזים שנכתבו בעבר מול החברות המפעילות, ברשות החניה מבצעים שיפור במתווה החניה שמוביל לסדר ורצף חניות במתחמים העסקיים כדי לייצר יותר מקומות חניה ותחלופת חניה זמינה, ושיפור עסקי באמצעות החניה.

בן שימול התייחס להטבה החדשה של רשות החניה של שעתיים חנייה חינם ביום, והסביר, כי לא ניתן לצבור את זמן החניה וההטבה היא עד זמן של שעתיים רצופות פעם אחת ביום. את ההטבה ניתן לקבל  באמצעות האפליקציות חניה בלבד והשירות לא ניתן במדחנים. אם תושב לא ניצל את כל השעתיים שלרשותו בפעם אחת ההטבה נסגרת. אם תושב יצטרך באותו היום חניה נוספת ישלם על חניה כרגיל. בן שימול התייחס לתשלום על תו תושב בעלות של 50 שקלים והסביר, כי תו התושב הוא על פי מספר הרכבים בכל בית. משק בית שיש ברשותו שני רכבים ישלם עלות של 100 שקלים וכן הלאה. בן שימול אומר כי הוא מודע לליקויים ביישום ההטבה ופועל לשיפור.

חברת מועצת העיר מהאופוזיציה ד”ר אביבה זריהן – ויצמן ביקשה להעלות את נושא סגירת בית הספר יצחק הנשיא לאחר שהנושא ירד מסדר היום בישיבת מועצת עיר הקודמת שנסגרה בעקבות הפרה של הנחיות משרד הבריאות לשמירה על מרחק.

כאשר הגיע הזמן לדון בנושא סגירת בית הספר יצחק הנשיא ראש העיר שטרן בחר לצאת להפסקה וחברת המועצה החלה לדון בנושא בהעדרו. בתחילת דבריה התייחסה לדיון בוועדת החינוך שנאמר לה על ידי ראש העיר שטרן כי היא אומרת לשון הרע על נושא סגירת בית ספר יצחק הנשיא, ומבחינתה דבריו של ראש העיר כי יתבע דיבה הם לצורך הטלת אימה והשתקה. עוד התייחסה חברת המועצה לישיבת מועצת העיר האחרונה בה נאמר לחברי המועצה על ידי היועץ המשפטי עו”ד בר יוסף כי אינם חסינים מתביעות לשון הרע בשולחן המועצה, לטענתה הדברים נאמרו מתוך רצון להלך אימים על חברי המועצה. 

לאחר שראש העיר שטרן חזר לישיבה חברת המועצה התייחסה לנושא סגירת בית הספר יצחק הנשיא ואמרה, כי תהליך הסגירה של בית הספר יצחק הנשיא נעשה במנהל לא תקין, במחטף, ובאופן לא אתי. חברת המועצה אמרה כי היא סבורה שבהנהלת העיר “הפילו את כל התיק” לסגירת בית הספר על מנהלת בית הספר. “דבר שלא היה ולא נברא ומתחבאים מאחורי מנהלת בית הספר כמו חומת מגן” אומרת חברת המועצה, והתייחסה לדבריו של מנכ”ל העירייה יורם ביטון על מנהלת בית הספר יצחק הנשיא שאמרה לטענתו, כי “היא לא רואה טעם בפתיחת בית הספר”. חברת המועצה אומרת שהתנגדה בעבר ועדיין מתנגדת לסגירת בית הספר יצחק הנשיא וקיימת האפשרות להשאיר את בית הספר פתוח. 

חברת המועצה אומרת כי קיימת הרשמה של שמונה ילדים לבית הספר יצחק הנשיא, ועוד חמישה ילדים נרשמו באמצעות הקול הקורא שהפיצה. והיא סבורה שבהנהלת העיר רצו “שבית הספר יגסוס” ומנעו תקציבים על מנת לסגור את בית הספר. נמנעו תקציבים גם לאולם הספורט בבית הספר יצחק הנשיא. והוסיפה, כי במשך שנה שלמה לא הוקם צוות חשיבה להצלת בית הספר יצחק הנשיא כיוון שמנכ”ל העירייה יורם ביטון חוסך בתקציבים, וסגן ראש העיר אופיר יחזקאלי מקדם את חיזוק ושיפוץ מבנה בית הספר תל חי לרעידות אדמה. יש אפליה בין ילדי יצחק הנשיא לילדי בית הספר תל חי. 

חבר המועצה מלול התייחס אף הוא לסגירת בית הספר ואמר, כי יש לתת חשיבות למיקום בית הספר בשכונות החלשות של העיר שאותן צריך לחזק, וסגירת בית ספר תחליש את השכונות הסמוכות עוד יותר. ראש העיר שטרן הגיב לדברי חברי המועצה ואמר, כי בית הספר יצחק הנשיא תוקצב עד לסוף תכנית ההבראה ולכן סגירת בית הספר לא נבעה מבעיה תקציבית אלא מרישום מועט.

סגן ראש העיר וממונה על החינוך אופיר יחזקאלי התייחס לדבריה של חברת המועצה ואמר, כי לא הייתה ברירה אחרת אלא לסגור. נעשתה הרשמה והייתה כוונה כי בית הספר יצחק הנשיא יעבור לשכונת יובלים. אך בשל בעיית ההרשמה של שמונה ילדים ובית הספר עם 64 ילדים, בנוסף לשלוש כיתות התנהגות, לא ניתן לפתוח בית ספר, מהלך לא פדגוגי ולא חברתי לטענתו. והוסיף, כי אין הצדקה לשמונה בתי ספר יסודיים בקריית שמונה. הייתה חשיבה משותפת עם מנהלת המחוז אורנה שמחון לסגור את בית הספר יצחק הנשיא וקיימת החלטה פדגוגית ממנהלת המחוז שמחון לסגור את בית הספר. יחזקאלי טוען כי מנהלת בית הספר יצחק הנשיא אמרה, כי בסיטואציה שנוצרה אין טעם לפתוח את בית הספר, ולכן בהחלטת העיר קיבלו את ההחלטה לסגור את בית הספר יצחק הנשיא אמר יחזקאלי.

עוד על סדר היום הקמת בית קק”ל למצוינות לפעילות חברתית בשטח של כ – 900 מ”ר ומיקומו צמוד לספריה העירונית. ראש העיר אביחי שטרן אמר כי חברי מועצת העיר הצביעו בעבר על הקמת בית קק”ל למצוינות לצורך הקמתו, והבאת הנושא שוב לשולחן המועצה הוא בעקבות בקשת קק”ל לקבל לידיה את המקרקעין. 

עו”ד אריאל בר יוסף היועץ המשפטי לעירייה אמר, כי לצורך הקמת המבנה, קק”ל מבקשים שהקרקע תעבור לבעלותם והקצאת השטח היאבכפוף לאישור משרד הפנים, רשות מקרקעי ישראלי, החלטת מועצת עיר, ואישור הסוכנות היהודית. האחריות על הפעלת מרכז המצוינות היא של קק”ל, ולא ניתן לעשות שינוי ייעוד למבנה. עוד ציין כי הדרישה לזכויות על המקרקעין היא דרישה חדשה שהתקבלה לאחרונה. ראש העיר שטרן אמר כי קק”ל מקימים בניין על השטח ומתקצבים את פעילות המרכז למצוינות למשך חמש שנים ולכן מבקשים בטחונות על הקמת המבנה באמצעות זכיות על המקרקעין. השטח נבחר על פי מאפיינים של מיקום מרכזי וקרבה לתחבורה ציבורית.

חבר מועצת העיר אלי זפרני התרעם על ההחלטה ושאל למה צריך לתת שטח במרכז העיר? שטח שיכול לשמש כחניה במרכז העיר עבור תושבי העיר, או מקום פתוח עד שיוחלט הייעוד לנכס ששייך לעירייה. למה צריכים לתת שטח ובעוד חמש שנים השטח עובר לבעלות אחרת? אמר זפרני. למה לוותר על שטחים של קריית שמונה. ראש העיר שטרן אמר כי מסירת המקרקעין לקק”ל היא לצורך פיתוח העיר.

עוד על סדר היום נושא הקצאת מקום בבית החאן לעמותת יוזמה לאומית לצורך האב עסקי ופעילות העמותה. חבר מועצת העיר זפרני אמר כי הנהלת העיר מקיימת פגישות בנושא חינוך במקום שהקצו לעמותת יוזמה לאומית בבית החאן, כאשר לפני מספר ימים נערכה פגישת הכרות עם רשת אורט בנוכחות חברי העמותה, דבר שפגום ביסודו שחברי העמותה יחשפו למידע של העירייה, אמר זפרני, והוסיף, כי הפעילות של העמותה לא תורמת לעיר באופן ישיר, בעוד העמותה מקבלת כסף להפעלת התכנית ממשרד הכלכלה. ראש העיר שטרן טוען כי התכנית להקמת האב עסקי היא בהחלטת הממשלה לתכנית לפיתוח הצפון, ותוקצבה על ידי משרד הכלכלה והעירייה נדרשה לספק מקום עבור העמותה לפעילות כחלק מהתכנית.

חבר המועצה מלול התייחס אף הוא למקום שניתן לעמותת יוזמה לאומית בבית החאן ואמר, כי העמותה של יוזמה לאומית שייכת לאראל מרגלית, ולכן ההתייחסות אליו היא כמו אל אדם פרטי והשותפות עם משרד הכלכלה לא גורעת מהצורך לבחון הקצאת מקום לפעילות של העמותה בבית החאן.

על סדר היום אישור תב”ר ( תקציב בלתי רגיל ) בסכום של 300,000 שקלים ממשרד התחבורה לצורך תכנון תשתיות מצומת רחוב הלבנון ורחוב הגלעד ועד לכניסה לרחוב בימת תל חי תחתון. אישור תב”ר למיתוג העיר בסכום של 480,000 שקלים משרד נגב גליל ומשרד הבינוי והשיכון. ועדת הקצאות קיבלה החלטה לאשר הקצאת המשך לעמותה “ברשות רחל” שמפעילה את בית דינה למעון יום שיקומי. ראש העיר אביחי שטרן ביקש את אישור מועצת העיר לקורס חשב מלווה שהיקפו 200 שעות מטעם משרד הפנים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn