המיזם של שירלי כהן זכה במקום הראשון בכנס היזמות הגלילי, שהתקיים בשבוע שעבר במכללת תל-חי * שירלי פיתחה צמיד לביש, המשמיע הסבר לסביבה על אופן הטיפול באדם הנקלע למצוקה נפשית או פיזית * במקום השלישי- מיזם השואף להפוך את קרית שמונה לעיר מחוז תיירותית, המהווה מוקד ליציאה לאתרים השונים באזור ומקום אירוח

 

כמיטב המסורת, גם השנה ערכה המכללה האקדמית תלחיכנס יזמות גלילי בשיתוף מכון המחקר מיגל, מעוף, מעברים, מרכז צעירים קרית שמונה, אשכול גליל מזרחי, יוזמה לאומית, אגודת הסטודנטים, קרן דויד פרידמן וקהילת בוגרי מרכז היזמות של המכללה. בכנס התקיימה תחרות מיזמים ו-3 הרצאות בסגנון TED של דרור תמיר, טו דויד בק ופרופ’ שלמה קליש.

שירלי כהן, הזוכה בתחרות

 

במסגרת התחרות, זכתה במקום הראשון שירלי כהן, סטודנטית לעבודה סוציאלית, עם מיזם שמנסה לתת פתרון לסובלים מפוסט טראומה, אלרגיות או בעיות אחרות, באמצעות מכשור לביש. זאת משום שמצוקתם עלולה להתפרש לא נכון על ידי הסביבה ולגרור טיפול בלתי הולם.

שירלי, סטודנטית במסלול לחץ, טראומה וחוסן, הגתה רעיון לפתח צמיד, אשר יוכל בזמן אמת להשמיע קובץ קול שיסביר לסביבה כיצד יש לטפל באדם הסובל מהתקף הניתוק או אדם אשר אינו מסוגל לתקשר עם סביבתו בנוגע לאופן הטיפול בו. שירלי זכתה בטיסה והשתתפות במחנה יזמות בזאגרב, מתנת תכנית Silice, ותייצג את המכללה במשלחת בין לאומית.

למקום השני הגיע מיזם המנסה לתת פתרון לבעיית התעסוקה המזדמנת למגוון אוכלוסיות. חברי המיזם זכו ב-3000 ₪ מתנת קרן דוד פרידמן. למקום השלישי הגיע מיזם “חולה ואלי בק פקרס”– מיזם השואף להפוך את קרית שמונה לעיר מחוז תיירותית, המהווה מקום אירוח ומוקד ליציאה לאתרים השונים באזור. מובילות המיזם זכו בקורס יזמות מעשית מתנת מעוף – הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים של משרד הכלכלה.

בנוסף לתחרות בכנס, התקיימו 3 הרצאות בסגנון TED, הרצאות קצרות, קולעות וממוקדות. האחת “סיפורו של יזם” מפי דרור תמיר, יזם פודטק מקומי המגדל חרגולים לצורך ייצור חלבון כתחליף תזונה; השנייה בתחום האקוסיסטם מפי טו דויד בק, מנכ”ל הרשות לחדשנות של השגרירות הדנית בישראל; והשלישית מפי פרופ’ שלמה קליש, מנכ”ל ומייסד קרן הון סיכון “ג’רוזלם גלובל וונצ’ורס’ על “עשרת הדיברות ליזם הישראלי”.

בחסות מרכז היזמות של המכללה מתקיימות פעילויות רבות במהלך השנה, דוגמת הכנס, על מנת לעודד אוירה יזמית בקמפוס ושיתוף פעולה אזורי. לצד פעילויות כגון הקאתון, כנסים ותכנית לליווי ותמיכת מיזמים, בשנה הקרובה תחל תכנית יזמות באקדמיה, אשר תאפשר לסטודנטים לשלב רכישת כלים בתחום היזמות ובתחום החשיבה היצירתית עם פיתוח מיזם בליווי של מנחה אקדמי לצד יועץ עסקי.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn