פיתות סלק, פנקייק בטטה ולביבות פרי הם רק חלק ממוצרי המזון המקוריים שפיתחו הסטודנטים מהחוג למדעי המזון במכללת תל חי

 

בכנס הרביעי של “חדשנות בענף המזון” השתתפו בכירי תעשיית המזון בארץ ופרופ’ רונית אנדוולט, ראש אגף תזונה במשרד הבריאות

 

 

שירי פריאנט

 

 

זו השנה הרביעית ברציפות בה עורך החוג למדעי המזון במכללת תל חי, יחד עם מכון המחקר מיג”ל, את הכנס “חדשנות בענף המזון”.

 

 

בכנס שנערך השנה לקחו חלק למעלה מ-250 טכנולוגים של מזון ובכירי תעשיית המזון מהחברות המובילות בארץ.

 

 

מדובר בכנס שנחשב לאחד הכנסים החשובים והגדולים בתחום מזון בארץ. השנה התמקד הכנס בנושאים מגוונים, אשר פונים לקהל הרחב ולא רק לאנשי התעשייה או האקדמיה. בין הנושאים שנידונו בכנס: טעמים ורעלים במזון, חשיבות הקשר בין אקדמיה לתעשיית המזון, הקמת מכון מזון בגליל, שימוש בחיישנים מתקדמים לקביעת איכויות חומרי גלם לתעשיית המזון, טכנולוגיית מזון מתקדמת בלחץ גבוה, שימוש באנזימים לתוספי תזונה, שיטות לחיזוי האינטראקציה בין מזון לתרופות ועוד.

 

 

פרופ’ רונית אנדוולט, ראש אגף התזונה במשרד הבריאות מציינת כי “משרד הבריאות פועל לשינוי וטיוב סביבת המזון למען שיפור בריאות הציבור. פעילות זאת נעשית באמצעים שונים: סימון שיפוטי על האריזה ואינפורמטיבי מאחוריה, רגולציה על פרסום מזון מזיק לילדים, שילוב חינוך תזונתי במערכת החינוך, שימוש באמצעים כלכלים לשינוי תמהיל מוצרי המזון, יצירת מסלולי תזונה בריאה במקומות עבודה, סימון קלורי במסעדות רשת, שילוב תזונאים בצמתים מובלים כגון: ערים בריאות, פיקוח על התזונה בצהרונים, מעונות יום שיקומיים, מקומות עבודה ועוד. כמו כן, אנו עובדים הרבה על רפורמולציה ויצירת מזון בריא וזה מתבצע באמצעות שיתוף פעולה חשוב עם האקדמיה, כדוגמת החוג למדעי המזון בתל-חי”.

 

האטרקציה של הכנס התרחשה כאשר סטודנטים משנה ג’ בחוג למדעי המזון הציגו מוצרי מזון מקוריים, שפיתחו בשיתוף עם התעשייה, וכיבדו את המשתתפים במנות בריאות וטעימות. בין המוצרים החדשניים בהם התכבדו אורחי הכנס היו: פיתות סלק, עשירות בוויטמינים וערכים תזונתיים; פנקייק בטטה – המוצר האהוב על ילדים עם ירקות ומרכיבים בריאים ומזינים (המוצר מגיע כאבקה או קפוא מוכן להכנה); כיסוני תרד ועדשים (ללא גלוטן) – עשויים מבצק תרד ואפונה וממולאים מלית של עדשים (המוצר מגיע קפוא ומוכן לאפיה או טיגון); לביבות  פרי מתוקות – עשויות מפירות, כמו: מנגו, קיווי, פירות יער ועוד, עשירות בוויטמינים ומינרלים; קישק- מעין מנה חמה בריאה ומזינה, המבוססת על מוצר מסורתי דרוזי. הקישק מכיל יוגרט , סולת ותפוחי אדמה. המוצר עשיר בסידן, בחלבון ואיננו מכיל חומרים משמרים.

 

אחד ממארגני הכנס היה ד”ר אופיר בנימין מהחוג למדעי המזון. ד”ר בנימין מסביר כי תעשיית המזון בארץ ובעולם עוברת בשנים האחרונות טלטלה גדולה. “מה שנראה בתחילה כטרנד בריאותי חולף, מתברר כמודעות הולכת וגוברת של הציבור הרחב לצריכת מזון איכותי ובריא”, אומר ד”ר בנימין. “מודעות זו גרמה לכך שחברות המזון, גדולות כקטנות, מקדישות מאמצים ותקציבים רבים לפיתוח מוצרים הרבה יותר בריאים ומזינים, ועושות זאת, בין היתר, באמצעות שיתוף פעולה עם האקדמיה. אנו כאן בתל-חי, כמי שמכשירים את דור הטכנולוגים הבא של תעשיית המזון, מתמקדים בנושא החדשנות והבריאות, דבר שניכר בפיתוחים החדשים של מוצרי המזון שפותחו על ידי הסטודנטים, חלקם בשיתוף עם חברות תעשייתיות כמו תנובה, סנפרוסט, ראפלס ועוד.”

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn