הראשונים לספוג את הפגיעה ממשבר הקורונה הם ענף האירועים שהיו רגע לפני פתיחת העונה. קובי דה שואו מפיק אירועים ודי ג’יי מצא את עצמו במשבר כלכלי וחברתי שהעתיד אינו ברור. קובי בחיוך אינסופי ובכישוריו לשמח אנשים בחר בימים אלה להמציא את עצמו מחדש ולעשות את מה שהוא יודע הכי טוב, לשמח אנשים. כשהוא שר ורוקד במשאית השמחות שהצליחה להגיע כמעט לכל תושב, ומנחה באולפן מק”שקשים של עיריית קריית שמונה.

כתבה מאת דנה אלימלך.

קובי מספר כי הוא המציא את עצמו מחדש כשהוא משתמש בקיים בכדי להמשיך ולהיות בעשייה. ואומר כי העצירה שנכפתה עליו עשתה טוב,והביאה אותו להכיר את עצמו מחדש כאשר רק לפני רגע היה עסוקבמסלול עבודה ושגרה שאותו מתווה החיים. 

קובי דה שואו (47) נשוי לאושרת ואבא לארבעה ילדים, די ג’יי ומפיק אירועים בקרית שמונה והגליל העליון, קובי יליד נצרת עלית, הגיע לפני 20 שנה לקריית שמונה ומאז נשאר בעיר. נשא לאישה את אושרת וקבעו את ביתם בקיבוץ כפר בלום. קובי שהוא חלק מהלב הפועם של האירועים בקריית שמונה הוא גם חלק בלתי נפרד מהתושבים בעיר ונראה כאילו נולד בקריית שמונה והיה כאן מאז ומתמיד.

קובי אומר על עצמו שהוא איש של עבודה ובשנים האחרונות התרכז בעיקר בעבודה, ופתאום ביום אחד שהחל משבר הקורונה נפסקה העבודה בשנה הכי טובה של קובי מאז שהחל בתחום. עם השנים הגיע להפיק אירועים ברמה הגבוהה ביותר לוועדי עובדים, חברות מהשורה הראשונה בארץ: חברת טבע, אלביט, אוסם, בנק הפועלים, ועוד אירועים שנסגרו לשנה הקרובה והתבטלו בעקבו הקורונה. תחום האירועים הם מהראשונים שספגו פגיעה קשה והאחרונים שיחזרו לעבודה בשגרה. קובי הבין שהוא צריך להמשיך לעשות את מה שהוא אוהב וטוב בו שעוסק בשמחה ואנשים והחליט להמציא את עצמו מחדש.

איך נראית השגרה החדשה שלך בצל הקורונה?

“השגרה החדשה הולידה דברים יצירתיים כמו משאית השמחות וההנחיה באולפן מק”שקשים. לפני משבר הקורונה הייתי עסוק כל יום באירוע אחר והפקה שונה שצריך להקדיש עבורם הרבה מחשבה. האירועים שהחלו להתבטל עוד מחג הפורים והיו ברווח מצוין הביאו לפגיעה כלכלית קשה ופתאום ברגע אחד היקום עוצר אותך ואומר לך שצריך לנוח”.

תחום עיסוקו של קובי הוא באירועים שמתקיימים בעיקר בלילות, אירועים בהם שימח אנשים עד השעות הקטנות של הלילה, ועכשיו עם השגרה החדשה קובי נמצא בלילות בבית וחווה מחדש את משפחתו. קובי אומר שהיה עסוק כל כך בעבודה שלא הצליח לראות את החיים מסביב והיום הכל נראה יותר בהיר. 

לקחת את משבר הקורונה למקום חיובי?

“בפן האישי זאת פגיעה כלכלית, אומנים זה לא תחום שחוסכים בו ומשאירים בצד, כל הזמן מתפתחים עם האירועים ולא משאירים חסכונות ליום המחר. לפני הקורונה היינו עסוקים בעיקר בשמחה, בעבודה, בקצב הגבוהה של החיים, ועכשיו יש כיוון אחר. ההפסקה עשתה טוב. עשיתי לביתי הרבה דברים שלא הייתי עושה ודוחה כל הזמן, פתאום יש זמן להכיר טוב יותר את הילדים והמשפחה. שזה מושרש בך ואתה חלק מעשייה שוטפת אתה תמיד מחפש איך למקסם את היכולות שלך ולהמציא את עצמך מחדש בכל מצב נתון. גם שרע לי אני תמיד שר. אבא שלי לימד אותי “כשרע לך תשיר בלב”. ואני שר לעצמי בלב ואני שמח. קובי הבין שהוא יכול לשמח אנשים גם בלי לגעת בהם פיזית לשמח מרחוק. 

היה נראה טבעי לראות אותך בהנחיה באולפן מק”שקשים ובמשאית השמחות?

“תחום הטלוויזיה תמיד עניין אותי. מאז שאני זוכר את עצמי אני די ג’יי עוד מהימים בהם היינו ילדים בכיתה ז’ והיינו עושים מסיבות במקלט כבר אז הייתי הדי ג’יי”.

כאשר קובי הגיע לקריית שמונה לפני 20 שנה הוא היה בתחום הבמה בתל אביב וחלק מתכנית שנקראת “כפיים 2002” תכנית פיילוט של ערוץ 10ביחד עם מיטב האמנים בארץ כמו יובל סמו ואקי אבני. קובי מספר שאת שם הבמה “קובי דה שואו” קיבל מיובל סמו. קובי למד משחק בבית צבי במשך שנתיים, ובשביל להגשים את החלום עבד בעבודות מזדמנות,בשטיפת מדרגות, ניקיון בתים, ושטיפת כלים במסעדות, והכל בשביל להגשים את החלומות ולעסוק בתחום הבמה”.

מה אתה אוהב בתחום האירועים?

“אוהב לראות אנשים שמחים. אני בקריית שמונה כבר 15 שנה באירועים.לתכנן אירוע, ולהיות בו, נדרש הרבה השקעה בהפקה ובתפאורה,והעבודה היא בשעות הלילה, בשעות שהן מתישות, אבל זה ממלא אותי. אני אוהב להגשים את החלומות של בעל האירוע. אם כלת בת מצווה תרצה לרדת מהתקרה עם ירח נגשים לה את החלום. זה החלום שלהם ואנחנו נעשה את זה. אני מוצא את האיזון בין החלומות לבין המציאות וההפקה יוצאת את הפועל. כל פעם מחדש , כל אחד עם החלום שלו שמגשימים עבורו. אני יכול לומר בגאווה שהרבה מהפקות האירועים שעשינו ניתן היה לראות אותן לאחר מכן ההפקות אחרות ואני מתמלא בשמחה”.

קובי אומר כי הוא תמיד חושב איך להיות יצירתי ולחדש. “וכך גם עשינו עם משאית השמחות שהייתה הראשונה בארץ בקריית שמונה”. ומוסיף “משאית השמחות הגיעה מרעיון של הזמר שלומי חן מקריית שמונה וכפיר בן חמו שהוא הבעלים של המשאית, ביחד עם הזמרים דודו בן חמו, כפיר דנו, ואהרון דמרי, שהשתתפו במשאית השמחות, וביחד נוצר רעיון איך להגיע אל התושבים תוך כדי תזוזה ולשמח אותם. בהתחלה לא ידענו איך יהיה אפשר להוציא לפועל את משאית השמחות מבחינה בטיחותית,ומצאנו את המקום שכן יהיה אפשר לעשות זאת עם מהירות מתאימה, ולשנע את הציוד בבטחה. המשאית הביאה איתה שמחה לתושבים ומכאן יצאנו לדרך. בפעם הראשונה זה תפס מדהים, ובכל הארץ התחילו לאחר מכן במשאית השמחות. אני שמח להיות חלק ממשאית השמחות”.

איך הייתה תגובת התושבים למשאית השמחות?

כשאתה רואה אנשים עם הראש באדמה ושמחת החיים שלהם כבויה אתה רוצה לשמח. אנחנו נוגעים באנשים בזמן שהם הכי שבורים, כשהםסגורים בבית שלושה שבועות. נפגשנו עם אנשים שהם בלי פרנסה, פיטרו אותם מהעבודה, אין להם יכולת לכלכל את עצמם, סגורים עם הילדים בבתים וזה כאוס. כמעט והגענו לכל אחד ואחת בעיר עד לפתח ביתם למרפסת. מצאתי את עצמי לא פעם בוכה במשאית השמחות יותר מאשר בכל חיי, אבל אלה דמעות של אושר ושמחה, ויש תקווה וחיבור בין האנשים. בקריית שמונה יש משהו שאין באף מקום בארץ. הקרבה והחום שיש בין האנשים בקרית שמונה, בזמנים האלה מניחים הכל בצד ומסייעים האחד לשנייה”.

קובי דה שואו גם מנחה לצד דובר העירייה דורון שנפר את תכנית הדיגיטל של עיריית קריית שמונה מק”שקשים.

איך הרגשת בתפקיד המנחה שכולל לראיין אנשים?

“בפעם הראשונה שפתחו את המצלמה הרגשתי שאני בבית השני שלי. שאני באירוע. הכל היה נראה לי טבעי”. קובי שהנחה את התכנית עם דובר העירייה דורון אמר שהם השלימו האחד את השני בהנחיה. “דורון הוא הדמות הסמכותית והרצינית אומר קובי ואומר שהוא היה המנחה הקליל ויחד הם יצרו אווירה לקהל הצופים. החיבור היה מצוין עם דורון”.

למה אתה מתגעגע מהימים של לפני הקורונה?

“אני אדם של מגע וחום, להרגיש את הקהל קרוב. הלב שלי עם אותם הילדים שלא חגגו את בר ובת המצווה שהם מחכים לזה זמן רב ויש רק פעם אחת בחיים.”.

קובי בימי הקורונה משמח את תושבי קריית שמונה אך גם את תושבי הקיבוצים שיצרו משאית שמחות קטנה שעוברת בין בתי התושבים ומפיצה שמחה ביחד עם מיקה משה שהגיעה למקומות הראשונים בבית הספר למוזיקה והוריה שהחליטו לשמח את תושבי קיבוץ כפר בלום.

המהות שלך לשמח אנשים, אבל אתה עדיין בעל עסק, איך אתה מתמודד עם השגרה החדשה?

“אומנם כלכלית אני לא במצב הכי טוב אבל הזמן מלמד אותי ומסמן לי,ואני בונה ויוצר דברים חדשים בתחום האירועים, מייעץ לחברות הפקה במרכז הארץ. קובי אומר כי הוא אוהב את הצפון ואת החיבור לאנשים והמצב לא הכי טוב מבחינה כספית, אבל קובי אומר שהוא מכיר את עצמו והוא יצליח למקסם את היכולות שלו ולהמציא את עצמו מחדש, כמו שעשה בימי הסגר כך גם בשגרה החדשה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn