צילום: תקשורות יעל שביט

מו”פ צפון, ארגון המחקר והפיתוח של הייצור החקלאי בצפון, במכון המחקר מיגל, של החברה לפיתוח הגליל, ממשיך בסדרת כנסים מקוונים, בנושאים שונים של המחקר החקלאי היישומי, עם הרצאות משודרות בכל יום שלישי, החל משעה 13:00, בדף הפייסבוק ובערוץ היוטיוב של מו”פ צפון, הצפייה ללא עלות.

צילום: תקשורות יעל שביט

הכנס מקוון הבא הוא בנושא חקלאות עתידית, במסגרתו יועברו שתי הרצאות של ד”ר עודד לירן ממכון המחקר מיגל על מחקר ייחודי ופורץ דרך לפיתוח אינדקס למדידת קצב יצרנות ראשונית בצמח, בטכנולוגיה של רחפנים באמצעות חישה מרחוק, המאפשר למדוד את קצב מעבר האלקטרונים במערך הפוטוסינטטי של הצמח, ולדעת כיצד מרגיש הצמח ברגע המדידה, כמו גם, לחזות מה תהיה כמות הפרי על עצי המטע בסוף העונה ומהו המועד הנכון ביותר לקטיף. והרצאה נוספתשל החוקרת לויה כץ-שמחאי ממיגל על חישת פוטוסינתזה של הצמח מרחוק וניטור מוליכות פיוניות בחישה מרחוק והרצאה של על השקיה מדייקת במטע אפרסקים.

בכל כנס מתקיימות שתיים-שלוש הרצאות. החוקרים המרצים יהיו און ליין בזמן ההרצאות להשיב לשאלות (בהערות בתחתית חלון ההרצאה). בין הנושאים שיוצגו בכנסים הקרובים: שתלנות חדשה בתפוח, קינואה כגידול שדה חדש, השקיה מאוחרת בכרם יין, תכנית אינטרודוקציה בגלעיניים ועוד.  

המחקרים המוצגים, מתבצעים במו”פ צפון, הודות לתקציבים ציבוריים. באמצעות מיזם הכנסים וממחויבות המו”פ, ניתן להפיץ את הידע לציבור הרחב ולחקלאים, וכחלק אינטגרלי ממהות עבודת המחקר והפיתוח לטובת חקלאי ישראל והצפון.

ההשתתפות בכנסי מו”פ צפון ללא עלות ואין צורך בהרשמה מוקדמת. לפרטים נוספים – מו”פ צפון – אורטל אסולין – 04-6953508

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn